Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door miik
#3087800
Ik merk dat het heel veel helpt als je ze op weg helpt...
Bv een kleine kong.... nu ook weer mensen die voor het eerst een hondje hebben, hadden geen flauw idee dat zoiets bestond...
Van mn laatste nestje riep 1 gezin, gelukkig kunnen we alles terug vinden in "de bijbel van Linda", haha, maar ik weet dat de mappen heeel veel gebruikt worden... een border is leuk, maar ze worden niet makkelijk geboren ;)
(en nee ik lever ze niet luisterend en braaf af ;)  )
Door Esther Q
#3088230
Wij geven een pup mee en voer. En ze mogen ons levenslang vragen stellen. Ik kreeg bij een van mijn HH pups een hele tas met van alles en nog, het meeste belandde in de vuilbak. Zo niet direct, dan wel na een korte tijd. Dat vond ik zo zonde :)
Door Parelridder
#3089020
De pupkopers kregen hier een mapje met kopieen van de resultaten van alle gezondheidsonderzoeken, diploma's & prijzen op gebied van hondensport, exterieurbeoordelingen en plaatsingen van shows, gedragstest van beide ouderdieren + eigen geschreven en verzamelde info over verzorging en opvoeding + het verslag van de puppytest v/d betreffende pup en een verslagje van mijn eigen ervaringen/indrukken uit de nestperiode van dit pupje. Daarnaast de voeding die ze gewend waren, zodat ik wist dat ze dat tenminste voorlopig krijgen zouden ;) Ook een boek over opvoeding van pups (ik ben zelf erg enthousiast over "Toepoels puppywijzer", door Gwen Bailey) en wat knabbels. Oh ja en een maand gratis ziektekostenverzekering die ze desgewensd konden verlengen en anders vanzelf stopte. Ik denk dat dat het was.
Op bepaalde leeftijden heb ik algemene info mails gestuurd. Info die ook in het mapje zat, maar ik vermoed dat deze niet altijd even aandachtig gelezen wordt, dus even een reminder rond de leeftijd dat het aan de orde komt. Bijv. de info over wisselen als ze 4 mnd. waren, over castratie als ze bijna een half jaar waren, over loopsheid/schijndracht/bmo rondom 8 mnd.
Ik heb alle pups uitgenodigd voor de clubmatch toen ze bijna 4 mnd. waren en ben voorafgaand op bezoek geweest, waar ik de mensen die wilden leren hoe de vacht te verzorgen dat heb voor gedaan. Later verschillende nestwandelingen georganiseerd en deelgenomen aan de fokdag.

Wat ik mee geef heeft tot doel de mensen info/advies te verstrekken die 'mijn' puppy ten goede gaat komen. Ik hoop dat middels een goede basis, pupkopers een dito - maar eigen - weg en 'hulptroepen' (goede hondenschool en fijne hondenvrienden) zullen vinden. Daarnaast poog ik enig contact te houden om te horen hoe het gaat én de deur op tenminste een kier te houden, zodat ze me weten te vinden als er iets is.


Edit: de info betreffende de ouders was ik vergeten te vermelden.
Laatst gewijzigd door Parelridder op zo 22 mar 2015, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door