Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3087934
Neally schreef: Plezier, en het leest heel makkelijk weg.
Duidelijk uitgelegd vanuit je eigen ervaring. Aanwinst voor de boekenkast!
En wat een geluk dat Linga ver kan spugen..... ;D
Gelukkig :-*

Ja, dat was echt geen fijn avontuur zeg, met Linga :-X. En dan moet je 's nachts eens naar een dierenarts bellen en zeggen "mijn hond heeft 1 hele geitenrib ingeslikt". Dan zeggen ze "een WAT ingeslikt?!?!?!".
#3087971
Lizzy schreef: Dat lijkt me heel raar Suzanne: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... er_betalen
Toch was het zo, of het nou invoerrechten of afhandelingskosten waren.. geen idee meer, maar het was belachelijk veel ten opzichte van de waarde van de spullen.

Dus dat is een risico wat ik niet meer neem ;-)  Verzending van uit de usa levert (als ik de verhalen om mij heen moet geloven) vaker dit soort grapjes op.. het kan goed gaan, maar ook fout ;-(

Suzanne
#3087997
Suzanne schreef: Toch was het zo, of het nou invoerrechten of afhandelingskosten waren.. geen idee meer, maar het was belachelijk veel ten opzichte van de waarde van de spullen.

Dus dat is een risico wat ik niet meer neem ;-)  Verzending van uit de usa levert (als ik de verhalen om mij heen moet geloven) vaker dit soort grapjes op.. het kan goed gaan, maar ook fout ;-(

Suzanne
Invoerrechten over boeken zijn 0,- en BTW is 21% van buiten de EU boven een bedrag van 22,-. Als die geheven worden dan rekent de vervoerder daar bovenop kosten om alle papieren in orde te maken. Dat bedrag is rond de 15,- afhankelijk van de vervoerder. Voor een pakket van 40 dollar (op dit moment ong. 37 euro) betaal je 7,77 BTW + 15,- inklaringskosten = 22,77. Dat is geen risico maar de wet. Voor een pakket van 10 dollar betaal je niks. Als jij dat wel hebt gedaan dan ben je opgelicht en zou ik contact opnemen met de politie.
#3088246
Jeff schreef: Invoerrechten over boeken zijn 0,- en BTW is 21% van buiten de EU boven een bedrag van 22,-. Als die geheven worden dan rekent de vervoerder daar bovenop kosten om alle papieren in orde te maken. Dat bedrag is rond de 15,- afhankelijk van de vervoerder. Voor een pakket van 40 dollar (op dit moment ong. 37 euro) betaal je 7,77 BTW + 15,- inklaringskosten = 22,77. Dat is geen risico maar de wet. Voor een pakket van 10 dollar betaal je niks. Als jij dat wel hebt gedaan dan ben je opgelicht en zou ik contact opnemen met de politie.
Ik heb 3 boeken besteld € 44,85 + € 7,99 verzendkosten = € 52,84

Moet ik straks nog inklaringskosten of zo iets betalen?  :(
#3088282
Hetty 1 schreef: Ik heb 3 boeken besteld € 44,85 + € 7,99 verzendkosten = € 52,84

Moet ik straks nog inklaringskosten of zo iets betalen?  :(
Als het goed is niet. Verzendkosten worden niet meegerekend voor de BTW en ze sturen de boeken los. Maar als je wel moet betalen dan moet je even een PB sturen en regelen we wel wat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door