Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#3082810
Hier lopen we gemiddeld 1 tot 1,5 uur per dag. Soms maar 3x snel poepen piesen à 10 minuten en soms 2 wandelingen van 1,5 uur op een dag maar streven is wel elke dag minstens 1 wandeling van 45 minuten en 2 korte rondjes.
Verder spelen ze samen in de tuin en krijgen ze veel aandacht van ons alle vier.
Als ze maar deel van het gezinsleven uit mogen maken zijn ze blij hier.
Ze zijn max 5 uur achter elkaar alleen.
Door Simone V
#3082821
Op de dagen dat ik vrij ben, loop ik 's ochtends een half uurtje aangelijnd.
Dan 's middags een uur los in het bos.
's avonds dan nog een kwartiertje p&p of op dinsdag een uurtje G&G.
op de dagen dat ik werk, gaat ze naar de dagopvang, waar ze 1 / 1,5 uur losloopt en dan 's avonds kwartiertje p&p.

Ze neemt hier genoegen mee, maar; als het haar aan zou liggen, dartelt ze de hele dag op het Erkemedestrand rond. 's Zomers gaan we hier regelmatig naar toe en dan spelen we om en om met haar. Vuurtoren apporteren, speuren enz. Als wij het even zat zijn, en haar haar gang laten gaan, gaat ze graven. Meestal naar China = dus ver en diep.

Ze kan echt wel lekker liggen slapen, maar heel vaak ligt ze op haar kussen naar me te kijken. Tja, en dan verveelt ze zich wel denk ik......
Door Borke
#3082824
Wij lopen totaal ca  1 uur per dag (alles los) verdeeld over 2 wandelingen.
De  4 dagen dat wij werken soms iets minder, de 3 dagen dat wij vrij zijn soms wat meer, net hoe het uitkomt.
Voor Sofi is dat nu ruim voldoende, toen ze 2 jaar was, was dat voor haar wat weinig.
Gelukkig leefde Borke oen nog en speelden ze veel samen.

Voor Borke was 1 uur per dag altijd wel voldoende, maar daar speelden we veel mee, die vond dat leuk.
Trekspelletjes, apporteren, zoekspelletjes, hersenwerk, speuren.
Veel contactmomenten tijdens het wandelen.
Sofi hebben we daar nooit voor weten te interesseren.

Nu zij ouder is (10 jaar alweer), past haar energie veel beter bij ons.
Als ik eerlijk ben, dan was zij eigenlijk te energiek voor ons, maar dat is moielijk vooraf te bedenken met een kruising/herplaatser uit het buitenland, die haar ware gezicht nog niet laat zien als je haar uitkiest.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3082830
Drie keer per dag 10-15 minuutjes is ons minimum. En dat komt best heel regelmatig voor. Vroeger vanwege zijn koppie, nu vooral vanwege zijn lijf. Maar als koppie en lijf in goede doen zijn, moet er dan na een dag of drie a vier wel wat extra's gaan komen. Niet dat hij dan onhandelbaar wordt (vroegah wel), maar dan begin je te merken dat ie energie teveel heeft. Nu doen we in de regel ook wel zo ongeveer om de dag iets extra's. Even 1,5 a 2 km fietsen, een wandeling aan de flex of naar de hondenschool. Thuis hersenwerkjes doe ik vooral als hij veel energie heeft en ik hem op dat moment geen beweging kan geven.

Vroeger met een maltezer, kruising lab en mechel, alle drie kerngezond van lijf en leden ook zoiets. Normale rondjes waren 10-15 minuten 3 a 4 keer per dag. En extra's zoals uitkwam. Ik kan me niet herinneren dat ze er zoveel anders van werden als die extra's niet zo vaak of spannend waren. Ja goh, je zei wel eens wat zijn ze energiek, jeetje ze rennen even de kriebels uit hun poten of zoiets, maar echt moeilijk of druk werden ze er niet van. Hersenspelletjes kende ik toen nog niet, je deed ze een plezier met park/strand/bos of de mechel zwemmen.
Door miik
#3082891
Hier minimaal 2x 15 en 1x 30 min... en dat lijkt voor een border echt heel weinig.
Maar ik weet dat als ik elke dag 3 uur ga wandelen ik de maand erna elke 4 uur moet gaan lopen...
En zo wordt het steeds gekker.
Ik vind afwisselen enorm belangrijk. Soms zijn het een paar dagen dus korte rondjes, andere dagen lopen we lange wandelingen van 2 a 3 uur achtereen....
Verder trainen we regelmatig bij de KC en prive, frisbee, en/of fietsen/steppen...
Dus wel regelmatig "aan het werk" en tijd om uit te razen.
Daarbij ook de korte rondjes doe ik veel hersendingen met ze, iets oppakken/meenemen, iets zoeken, ergens omheen, en in die paar minuten dus een hoop opdrachten tussendoor....
Als ik 2 weken ziek ben, dan kunnen ze ook prima 2 weken met die korte rondjes zonder te lopen vervelen... maar doe ik een week niks omdat ik geen zin heb, dan worden ze vervelend- dat verschil weten ze heel erg goed !
Door hannabelgje
#3082895
Hier in de ochtend een kwartiertje en helpt ze ook mee kippen voeren. Overdag meestal alleen plasje doen bij de oppas. Ze moet wel meehelpen met mijn neefje en zich overal mee bemoeien.  Na het werk een rondje van een half uur tot max 45 minuten. Dan in de avond nog een plasje.
Bij wandelingen die langer zijn dan een uur heeft ze teveel prikkels en kan ze als ze terug thuis is meestal niet gaan liggen.
Maar nu ik weer thuis ben zullen we meer in de tuin bezig zijn overdag en dat vindt ze zalig.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3082917
;D ;D Wodka vindt in de ochtend een rondje van 10 minuten (mits het niet regent) en in de avond zo'n zelfde rondje (mits het niet regent) meer dan voldoende. Op zondag moet ze al een uurtje wandelen (mits het niet regent) en ook die wordt tegenwoordig nog wel eens bestempeld als -letterlijke- no go.

;D Wie biedt er minder?

Edit: De no go (en het regende niet eens!) van afgelopen week.  ::)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door -Saskia- op za 07 mar 2015, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3082919
Wij trainen niet meer zo veel (prive speuren) maar wandelen lekker buiten de stad. 's ochtends 2 uur lang met loslopen waarbij ze altijd twee van haar vaste vriendjes ziet en mee oploopt. Dan 's middags een aanlijn-wandeling door de wijk, of even muizengraven op een veld. Maar dan zijn we ook al snel een uur weg. Niet altijd hoor, vooral in de zomer dan wil ze alleen even plassen en snel weer de tuin in om te chillen. En 's avonds ook nog een korte plasronde. Gemiddeld zijn we dus wel 3 uur de deur uit per dag met de hond. De rest van de dag is ze dan tevreden en ligt ze lekker te slapen. We spelen natuurlijk ook wel wat in de tuin, af en toe wat trainen of hersenwerk. Ze geeft het zelf ook wel aan als ze ergens zin in heeft en dat werkt voor ons prima. :) We zijn in ieder geval veel samen want ik ben veel thuis en mijn vriend loopt vooral veel met haar. Met alleen een uurtje aandacht per dag zou ze zeker niet genoeg hebben.
Maar, als het een keer slecht weer is dan wil ze ook wel eens gewoon een dagje niks, en dat gaat dan ook prima zonder dat ze in huis onrustig wordt ofzo.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3082920
-Saskia- schreef: ;D ;D Wodka vindt in de ochtend een rondje van 10 minuten (mits het niet regent) en in de avond zo'n zelfde rondje (mits het niet regent) meer dan voldoende. Op zondag moet ze al een uurtje wandelen (mits het niet regent) en ook die wordt tegenwoordig nog wel eens bestempeld als -letterlijke- no go.

;D Wie biedt er minder?

Edit: De no go (en het regende niet eens!) van afgelopen week.  ::)

Afbeelding
Wie gaat er dan ook een uur lopen? Een UUR!  :nono2:

;D ;D ;D
Door Borke
#3082929
-Saskia- schreef:
;D Wie biedt er minder?
Borke met oudejaarsdag in ons oude huis, die lieten we snel uit om 06.00 uur in de ochtend en daarna pas weer op nieuwjaarsdag om 03.00 uur toen het eindelijk stil was en hij weer buiten durfde te zjn  :'(

Ik heb zo staan te juichen en hem beloond toen hij die dag eindelijk binnen op het parket ging zitten en de kraan opendraaide  - arme hond...

Dus feitelijk is 1x per dag uitlaten blijkbaar voldoende en ik vrees dat Sofi, die zo slecht drinkt, dat vroeger gewend geweest is :'(

Borke dronk altijd water als ik het hem aanbood, dat had ik hem geleerd met veel snoepjes in het water en spelletjes met water.
Ideaal als het een warme dag is 8)
Sofi heeft echt moeten leren om water te drinken, wat bij een hond met leishmaniose natuurlijk  extra belangrijk is, daar die medicatie slecht voor de nieren is!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3082934
Borke schreef: Tijd voor een wandelwagentje voor Wodje  :biggrin2:
Ik zie mezelf Wodje nog niet met een wandelwagen over het strand slepen. *hijg* *puf*  ;D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3082936
-Saskia- schreef: Ja. De horror. Bel 144!  :-X
Ze mag hier komen wonen. Mag ze als erfhond zelf bepalen of ze beweegt of niet  :biggrin2:
Borke schreef: Tijd voor een wandelwagentje voor Wodje  :biggrin2:
Foto!!!  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door