Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3080474
Vanmorgen vroeg op het strand, twee herders, los. Direct komen ze hard op onze aangelijnde hondjes af.
Eroverheen hangen, niet gezellig even ruiken en dan weer weg.
Bazen komen op afstand aan. Roepen hun hond niet bij zich.
Wij hebben net een tweede hondje erbij, die kan ik echt nog niet lekker zijn gang laten gaan, hij laat zich wel gelden.
Herders allebei 'borstelen', opmerkingen die door de bazen gemaakt worden.
En als er wat gebeurt zijn de kleintjes de klos en krijgen ook nog de schuld. Want hun hond doet toch niets.  :o
Echt niet tof. Met al die bijtincidenten, die toch echt serieus zijn merk ik dat het toch wat met mij doet. Terwijl ik gewoon onbevangen met mijn
liefjes wil kunnen lopen.  :-X
#3080483
Herkenbaar helaas.
Hier ook een vrouw die ik al vaak heb gewaarschuwd haar hondje bij te houden.
Wij lopen expres in aanlijngebieden omdat kaine niet met alle honden kan.
Haar hondje loopt daar altijd los en komt altijd naar mijn aangelijnde jongens toe om net buiten bereik tekeer te gaan.

Afgelopen week was ik haar helemaal zat.
Ik zag haar alweer aankomen. Ik weet dat kaine bij kleine honden niks doet.
Dus kaine strak naast me en basco naast mijn vader. Wij wachten of ze haar hond aanlijnde maar nee hoor, nog niet eens proberen te roepen  ::)

Toen de hond op 1 meter van kaine was en tekeer ging heb ik de vergrendeling van de flexlijn los gezet  :biggrin2:
Kaine had hierdoor 8meter lijn om achter die kleine aan te gaan. Kaine rende als een malloot achter dat hondje aan en begon als een jonge puber gekke bokkensprongen te maken.
Kaine wilde spelen maar het kleine ding gilde af en toe van angst  :-[
Ik deed net alsof ik kaine met moeite kon houden en zei tegen die vrouw: "als die hem heeft is het einde van jou hondje en ik kan hem bijna niet meer houden doordat jou hond hem steeds opnaait"

Toen pas kon mevrouw rennen en haar hond vangen  :biggrin2:
Eerst 1000x sorry want ze wist niet dat het zo een hond was  ::)
Dus ik zeg tegen haar:" tja daarom zit hij aan de lijn en lopen wij in dit bos en niet aan de overkant. Hier moeten honden namelijk vast. Ik heb je vaak genoeg gewaarschuwd om jou hond bij te houden en de mijne was het nu beu."

Hopelijk is ze nu hard genoeg geschrokken en haar hondje ook om mij en mij  jongens met rust te laten.
Heel gemeen maar mijn vader en ik moesten heel erg lachen toen we de bocht om waren  :biggrin2:
Nu was het een voordeel dat een rottweiler een slechte naam heeft, gelukkig ken ik mijn hond goed en weet ik bij welke honden hij wel en niet kan.maar dat weet mevrouw niet  ;D
#3080544
renate1985 schreef: Herkenbaar helaas.
Hier ook een vrouw die ik al vaak heb gewaarschuwd haar hondje bij te houden.
Wij lopen expres in aanlijngebieden omdat kaine niet met alle honden kan.
Haar hondje loopt daar altijd los en komt altijd naar mijn aangelijnde jongens toe om net buiten bereik tekeer te gaan.

Afgelopen week was ik haar helemaal zat.
Ik zag haar alweer aankomen. Ik weet dat kaine bij kleine honden niks doet.
Dus kaine strak naast me en basco naast mijn vader. Wij wachten of ze haar hond aanlijnde maar nee hoor, nog niet eens proberen te roepen  ::)

Toen de hond op 1 meter van kaine was en tekeer ging heb ik de vergrendeling van de flexlijn los gezet  :biggrin2:
Kaine had hierdoor 8meter lijn om achter die kleine aan te gaan. Kaine rende als een malloot achter dat hondje aan en begon als een jonge puber gekke bokkensprongen te maken.
Kaine wilde spelen maar het kleine ding gilde af en toe van angst  :-[
Ik deed net alsof ik kaine met moeite kon houden en zei tegen die vrouw: "als die hem heeft is het einde van jou hondje en ik kan hem bijna niet meer houden doordat jou hond hem steeds opnaait"

Toen pas kon mevrouw rennen en haar hond vangen  :biggrin2:
Eerst 1000x sorry want ze wist niet dat het zo een hond was  ::)
Dus ik zeg tegen haar:" tja daarom zit hij aan de lijn en lopen wij in dit bos en niet aan de overkant. Hier moeten honden namelijk vast. Ik heb je vaak genoeg gewaarschuwd om jou hond bij te houden en de mijne was het nu beu."

Hopelijk is ze nu hard genoeg geschrokken en haar hondje ook om mij en mij  jongens met rust te laten.
Heel gemeen maar mijn vader en ik moesten heel erg lachen toen we de bocht om waren  :biggrin2:
Nu was het een voordeel dat een rottweiler een slechte naam heeft, gelukkig ken ik mijn hond goed en weet ik bij welke honden hij wel en niet kan.maar dat weet mevrouw niet  ;D
ook herkenbaar....

hier eentje die bijna 14 jarige Boris tot twee keer toe behoorlijk kreupel sprong. Na waarschuwing heb ik de derde keer Jones los gelaten. Hij rent als idioot op andere af (is verder vriendelijk!). Hond rende weg en opeens kent deze hond commando hier. Nog een paar die niet konden luisteren, jaren lang niet en toen ik met (vriendelijke) reus liep kon het opeens allemaal hier komen.... hebben zij de sterkste hond dan mag die hond anderen lastig vallen. Nu heb ik een zeer grote zeer sterke hond en is men opeens blij dat ik die bij mij houd. Hoezo ongelooflijk egoïstisch.... bah ik haat die mentaliteit van ik ik en de rest zal mij worst zijn.
#3080546
Ik vind een losloop gebied alleen geschikt voor honden die gewoon luisteren...die van mij doet dat prima..maar niet als hij andere honden ziet dus bij drukte in het losloopgebied zit hij vast..Ik kan namelijk niet garanderen dat 45 kilo bulldog direct terugkomt als ik hem roep terwijl hij naar een andere hond gaat..dus ook niet als deze er niet van gediend zijn, te klein of aangelijnd zijn. Mijn hond gaat los..als er niet of nauwelijks iemand loopt..dan maar wat vroeger mijn bed uit..Maar omgekeerd...loopt deze zelfde hond ook aan de riem omdat hij 2 "ijzeren"achterbenen heeft vanwege gescheurde kruisbanden en ik heb geen zin in narigheid hij moet nog even mee..en hij is nu eenmaal niet zo wentbaar als veel andere honden en t losloopgebied is verre van vlak..Ik heb dan de illusie dat iedereen die mij met een aangelijnde hond ziet lopen ook denkt van goh..daar zal een reden voor zijn..zou ook een verkeerde kunnen zijn (onbetrouwbaar of zo)..ik ben even alert..No way..direct na het betreden van het losloopgebied gaat de haak er af en gaan met die banaan..als zo'n hondje dan richting mijn aangelijnde hond komt kijken ze niet eens..gelukkig weet ik 1000% zeker dat Boy niets doet maar een zware hond aan de lijn met een losse hond die er om heen draait en jouw hond helemaal dol maakt is gewoon geen pretje..mijn ene arm is inmiddels 10 cm langer... :-\..
Ik denk dan..dat is toch gewoon fatsoen, logisch nadenken of meedenken..maar dat werkt kennelijk bij veel mensen anders..Ik zou zelf nooit een loslopende hond de ruimte geven om naar een aangelijnde hond te gaan...zonder dat ik contact heb gehad met de eigenaar..al is het maar een kort gebaar of zo..
Toevallig passeer ik een vrij jong meisje dit weekend..ze heeft een volwassen en jonge pitbull bij zich (of iets wat er op lijkt)..de volwassen hond is erg alert..misschien ook door het kleintje erbij...We spreken gewoon keurig af op afstand..dat we elkaar passeren en waarom we de honden vast hebben..die van haar kan niet altijd maar met alles en iedereen..zegt ze eerlijk..Loopt Boy los dan had hij er heen gegaan..100% en ik denk niet dat dit de "bedoeling"was geweest..dus dan moet je gewoon reeel zijn..Maar ik dacht ook wel direct..stel dat er nu wel een hondje losloopt en die schiet daar heen zonder dat de eigenaar oplet..dan heeft zij er toch wel een kluif aan als je 2 sterke honden vast moet houden..moet zij dan niet in het losloopgebied (ze liep in het rustige deel en ook 's ochtends heel vroeg) of moet een eigenaar van een losse hond hem gewoon bij zich roepen als er een aangelijnde hond aan komt..lastig..soms..
Ik maak ook heel veel losse hondjes mee die gewoon ff snuffen..kort leuk spontaan contact maken..daar wordt Boy ook helemaal blij van en dan gaan ze gewoon verder..kijk..dat contact moet van beide kanten wel kunnen..als je met een aangelijnde hond loopt waar dit contact al niet mogelijk is ..moet je denk ik niet in zo'n gebied gaan lopen..maar die aanhouders die gewoon niet bij je hond weg te slaan zijn ..geen eigenaar ..en jij moet er dan maar zien uit te komen ..
#3080553
waar moet je dan wel gaan lopen als je een hond heb die aan de lijn ook gewoon geen contact wil en waarom moet dat wel kunnen?
kijk hier ga mijn nekharen van overeind staan.... altijd moet maar kunnen dat ze kennis maken, natte neus tegen die hol, vaak bek inspectie ed.  waarom? maak jij met iedereen die je tegen kom kennis?
waar komt dat nou toch vandaan dat iedere hond elkaar maar moeten of moeten kunnen begroeten..
ik heb daar echt een pesthekel aan, zijn ze lekker met hun 3 tjes hun gang aan t gaan komt er weer een hond(en) die zo nodig zo hun zone in stappen vaak als ze t niet eens merken en duwen hun neus tussen hun zaakjes..... ik snap heel goed dat er ontzettend veel honden zijn die dit niet willen.....
want overal lopen honden met eigenaren die vinden dat ze wel ff moeten ruiken aan elkaar, of je nou gewoon rondje straat doet, langs een groen veldje, park, losloopgebied strand en weet ik veel wat....overal lopen ze en vaak ook los.
Begrijp me goed... ik vind dat iedereen mits de hond echt goed onder controle staat los mag laten daar waar t toegestaan is.....ook ik laat mijn honden los..... 1 x roepen en ze staan voor me.....lijn ik er 1 aan en de rest moet volgen.... hoe duidelijk kan t zijn dat ik niet wil dat er kennisgemaakt moet worden... vaak van t pad af, in de blub staan of draai me om en loop terug, ander pad in ....... ik wil t gewoon niet, klaar!
#3080555
Me and my boys! schreef: waar moet je dan wel gaan lopen als je een hond heb die aan de lijn ook gewoon geen contact wil en waarom moet dat wel kunnen?
kijk hier ga mijn nekharen van overeind staan.... altijd moet maar kunnen dat ze kennis maken, natte neus tegen die hol, vaak bek inspectie ed.  waarom? maak jij met iedereen die je tegen kom kennis?
waar komt dat nou toch vandaan dat iedere hond elkaar maar moeten of moeten kunnen begroeten..
ik heb daar echt een pesthekel aan, zijn ze lekker met hun 3 tjes hun gang aan t gaan komt er weer een hond(en) die zo nodig zo hun zone in stappen vaak als ze t niet eens merken en duwen hun neus tussen hun zaakjes..... ik snap heel goed dat er ontzettend veel honden zijn die dit niet willen.....
want overal lopen honden met eigenaren die vinden dat ze wel ff moeten ruiken aan elkaar, of je nou gewoon rondje straat doet, langs een groen veldje, park, losloopgebied strand en weet ik veel wat....overal lopen ze en vaak ook los.
Begrijp me goed... ik vind dat iedereen mits de hond echt goed onder controle staat los mag laten daar waar t toegestaan is.....ook ik laat mijn honden los..... 1 x roepen en ze staan voor me.....lijn ik er 1 aan en de rest moet volgen.... hoe duidelijk kan t zijn dat ik niet wil dat er kennisgemaakt moet worden... vaak van t pad af, in de blub staan of draai me om en loop terug, ander pad in ....... ik wil t gewoon niet, klaar!
+1
Dacht dat ik hier alleen in stond... Ik loop met mijn hondjes en waarom wordt er vanuit gegaan dat we een sociaal groepje zijn, waar even gezellig gepraat/gesnuffeld moet/kan en vooral zál worden?? Geen enkele behoefte aan en denk dat mijn nonverbale gedrag dat ook duidelijk maakt. Heeft niets met vriendelijkheid te maken, ik heb gewoon veel dingen aan/in mijn hoofd waar ik mee bezig ben als ik wandel, dat gaat prima terwijl ik met mijn hondjes bezig ben en heb daar geen bemoeienis bij nodig.
Dus ook hier loop ik indien mogelijk een ander pad in, kan dat niet dan inderdaad de bosjes even in. En de opmerkingen die je dan hoort (uiteraard niet aan jou bedoeld, andere persoon 'praat' tegen eigen hond: Kijk, dat hondje kan niet bij jou, dat hondje is bang/boos,  ??? :-X )
Tja, of ik heb gewoon geen behoefte aan contact met iedere voorbijganger?? Overigens inderdaad een van mijn roedeltje ook niet, maar ben niet van plan dat bij elke voorbijganger te gaan uitleggen. Ik loop daar voor mijn roedels plezier, niet voor sociale contacten...
En laten we dan maar niet praten over de veelgehoorde opmerking: Hij doet niets hoor! Nee, maar die van mij wel...v :biggrin2:
#3080566
stukje wat ik op fb heb geschreven


zou fijn zijn als mensen dit ff lezen voor ze met commentaar klaarstaan op een reactie van een reactieve hond.
misschien dat ze dan meer begrijpen waarom sommige honden ook vast zijn of aangelijnd worden bij t zien van een andere hond, waarom eigenaren ruimte maken bij passeren of zelfs omlopen - misschien dat ze dan t besef krijgen niet hun hond(en) altijd maar op andere af te laten gaan/denderen. Zou t leven van de eigenaar van de reactieve hond en zeer zeker van de hond t een stuk makkelijker maken.
want weet u... t is zoveel makkelijker om je hond maar te laten gaan, overal op af te laten rennen en zelfs om de hond meters en meters uit zicht te laten zijn- dat schijnt voor dit soort eigenaren ideaal te zijn want per slot hun hond(en) doen toch niks?
Maar weet u... t siert u en getuigd van verstand en fatsoen als dat juist niet toegelaten word, maar helaas, t is moeilijker om honden te laten luisteren ed natuurlijk veel makkelijker om ze hun eigen weg te laten kiezen...
denkt u het laatste...neem dan geen hond

dit als reactie op deze link  http://idealehondenbaas.nl/reactieve-ho ... uw-inzicht

en dit van en over 1 van mn jongens

by the way.....denkt u dat een reactieve hond het gemakkelijk heeft? nee hoor... ik zal ff beschrijven wat en hoe mijn reactieve hond heeft en meemaakt..... maagproblemen, ruikt sterk, nervositeit, rusteloosheid, hyperactief, snel opgewonden, overreactie, defensieve explosie, onrust, piepen, angst, slechte sociale vaardigheden, geirriteerd/reactief gedrag, slecht eten, vermageren ed..... en bij een confrontatie heeft mijn hond zeker 2 dagen nodig om te herstellen! en denk nu niet dat ik er niks aan doe, cursussen, gt's, vermijden van alles waar hij op zou kunnen reageren, aanpassing voedsel,lichamelijk hem helemaal laten nakijken, meds, homeopathie(wat nog t beste werkt) aanpassen van ons eigen leven, aanpassen van wandelroutes, aanpassen van tijden van uitlaten en zo kan ik nog wel even door gaan....... punt....laat uw hond niet op alle honden afgaan, niet iedere hond is daarvan gediend en niet alleen vanwege t bovenstaande maar denk eens aan oude honden en mankerende honden... ook wij zeggen niet iedereen gedag toch, geven niet iedereen een hand(aanraking), gaan niet klem op iem zn neus staan....


kijk, mijn honden zijn mijn verantwoording en mijn probleem ....... ik durf te zeggen dat niemand last van mijn honden heeft....ik heb ogen in mn achterhoofd... let ontzettend goed op.... en hou ze altijd bij me.....
dat andere dat niet doen is heel erg jammer, dat andere gewoon schijt aan je hebben is nog erger....
een heel heel klein beetje fatsoen en t maakt het voor allen veel makkelijker
#3080567
Me and my boys! schreef: waar moet je dan wel gaan lopen als je een hond heb die aan de lijn ook gewoon geen contact wil en waarom moet dat wel kunnen?
Waar wij lopen! Oh nee, daar lopen wij dan al...

Ik lees dit topic en denk oooooh ik ben zo blij dat we daar al een poos geen last van hebben gehad! En dat is puur omdat wij dus eieren voor ons geld hebben gekozen. Ik loop hier in de wijk alleen nog maar langs de doorgaande weg, daar lopen de overlast gevende honden uit onze wijk niet (los). En voor uitstapjes gaan we naar verlaten doodlopende landweggetjes, een verlaten dijkje vlakbij de hondenschool en dat soort plekken. Ik kan me niet meer herinneren wanneer we voor het laatst met Oscar op een "normale" plek als een park of bos zijn geweest. Ik doe het gewoon niet meer. Leuk? Nou nee, ik zou liever weer eens lekker door het bos wandelen. Maar ik ben er wel een stuk relaxter van gaan lopen.

Enige probleem dat we nu nog hebben is een rotweiler van hierachter. Die is bloedje agressief en die loopt los. En meneer K is ze laatst in onze poort tegen gekomen. Daar hebben ze niets te zoeken, het is niet eens een kortere route ergens heen ofzo en al helemaal niet met een loslopende agressieve rotweiler  :-X. Ik ben dus nu wel heel bang dat ik ze daar tegen ga komen.
Oh en de kruising chi van hier verderop is ook zo agressief dat als ik door de poort wil met Oscar, hij niet durft als dat geval buiten is. En die eigenaren vinden het hilarisch dat mijn herder zo bang is voor hun kleine hondje  :'(. Maar goed, zij hebben een fatsoenlijk hek en dat beestje komt nooit buiten de tuin, dus die kan ik ontwijken.
#3080571
Me and my boys! schreef: weet je in principe kan ik overal lopen, want ze doen verder niks... alleen eentje is reactief en daar hou ik mega veel rekening mee, zie bovenstaande....... t zijn gewoon sommige eigenaren die overal schijt aan hebben....
Ik ook. Oscar doet helemaal niets als hij niet lastig gevallen wordt. Maar ja, ga ik op die plaatsen lopen wordt hij wel lastig gevallen. En dat wil ik niet meer.
#3080575
Wat doe ik fout, want ik snap de reacties niet helemaal. Wij gaan juist extra naar de losloopgebieden, zodat Lodi lekker even contact kan maken met andere honden. Hij mist Dribbel heel erg en vindt het heerlijk om op zo'n wandeling te snuffelen en spelen met andere honden. Als ik in een gewoon gebied wandel, looptie keurig aangelijnt. Maar dat is toch de essentie van een losloopgebied? Ik ga als niet roker ook niet naast de rookpaal staan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door