Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3078966
Ze kunnen ook gewoon niet smokkelen en een fatsoenlijke baan zoeken
Dan komen ze ook niet vast te zitten, worden ze ook niet als ratten behandeld

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten Is mij geleerd

En ja als ze bewust smokkelen naar of vanuit een land waar ze als ratten worden behandeld in de gevangenis dan moeten ze niet zeuren als ze daar gepakt worden
#3079034
Skyline schreef: Ze kunnen ook gewoon niet smokkelen en een fatsoenlijke baan zoeken
Dan komen ze ook niet vast te zitten, worden ze ook niet als ratten behandeld

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten Is mij geleerd

En ja als ze bewust smokkelen naar of vanuit een land waar ze als ratten worden behandeld in de gevangenis dan moeten ze niet zeuren als ze daar gepakt worden
Wat is een fatsoenlijke baan volgens jou?

Weleens bij stilgestaan dat het voor sommige mensen vrijwel onmogelijk is om een in jouw ogen fatsoenlijke baan te vinden? Ik probeer me altijd een heel klein beetje in te leven in een ander en ik kan me niet voorstellen dat iemand die een fantastisch en onbezorgd leven heeft met een heel fijn toekomstperspectief denkt, goh, laat ik eens even drugs gaan smokkelen naar Ecuador (om maar een land te noemen).

Ik kan me wel voorstellen dat iemand in een compleet uitzichtloze situatie waarin hij geen uitweg ziet (en wellicht ook niet de verstandelijke capaciteiten heeft om die uitweg te zien) tot zo'n beslissing komt.  Aan wat voor soort mensen denk je dat ze zoiets voorstellen?  Aan fatsoenlijke en mentaal stabiele mensen zoals jij?

Of aan labiele naïeve en/of wanhopige mensen?
#3079120
Ik vind het een ietwat kortzichtige en beperkte beschrijving van wat een fatsoenlijke baan is.  Ik weet eigenlijk niet wie ik onfatsoenlijker vind, die bankdirecteur (die toestemt met  investeringen in allerlei verschrikkelijke industrieën, zoals fabrikanten van landmijnen en wapens) of die drugssmokkelaar...
Legaal staat voor mij niet gelijk aan fatsoenlijk en illegaal staat voor mij niet gelijk aan onfatsoenlijk,  maar goed, ik besef ook dat we het hierover niet eens gaan worden.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 27 feb 2015, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#3079274
Laura2004 schreef: Ik vind het een ietwat kortzichtige en beperkte beschrijving van wat een fatsoenlijke baan is.  Ik weet eigenlijk niet wie ik onfatsoenlijker vind, die bankdirecteur (die toestemt met  investeringen in allerlei verschrikkelijke industrieën, zoals fabrikanten van landmijnen en wapens) of die drugssmokkelaar...
Legaal staat voor mij niet gelijk aan fatsoenlijk en illegaal staat voor mij niet gelijk aan onfatsoenlijk,  maar goed, ik besef ook dat we het hierover niet eens gaan worden.
Ik ben het helemaal met je eens.
#3079400
Skyline schreef: Heb die programma's ook gezien
Ja er zijn mensen die onschuldig zijn, daarom staat er in mijn tekst ook BEWUST SMOKKELEN

Als je iets bewust doet weet je heel goed waar je mee bezig bent

Een fatsoenlijke baan Is alles waarmee je geld verdiend en legaal Is
Of het nou achterop een vuilniswagen Is of als directeur van een bank
Iemand met een IQ van zeg 80 maakt die bewust de keuze?
Een meisje van 20 wat hopeloos verliefd is op een trafficer en die ingezet word als lokaas maakt die bewust de keuze?
Of een alleenstaande moeder die met hoge zorgrekeningen zit van een kind, een vader die weigerd alimentatie te betalen en die moet uit wanhoop geld wil verdienen...is dat een bewuste keuze?

90% van de gevallen (fictief getal maar ben ervan overtuigd dat dit niet ver van de waarheid ligt) zijn de enigen die bewust kiezen, de grote jongens, en dat zijn nou net niet degenen die gepakt worden, dat zijn degenen die achter de schermen blijven en mensen uit kwetsbare mileus manipuleren om het vuile werk voor ze op te knappen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door