Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3078406
Angelique schreef: Ik ben van mening dat de nederlandse gevangenissen best luxe zijn, zeker in vergelijk met een bejaardentehuis, maar zoals het in die landen gaat is me ook net tien stappen te ver. Schuldig ja, ze wisten waarschijnlijk het risico...als ze het idd gedaan hebben.  Maar goed, dan nog hoef je van mij niet als een rioolrat opgesloten te worden. Er bestaan nog altijd zoiets als mensenrechten.
Mee eens
Boeffie Blafmans schreef: Helpt gevangenisstraf eigenlijk wel, ik bedoel brengt het mensen tot inkeer, of doet het iets anders goeds, denken jullie?
Nee, over het algemeen gezien niet, denk ik
#3078426
Nee, gevangenisstraffen helpen niet, dat is het doel ook niet. Zoals Lil al zegt, het is bedoeld als vergelding (volgens mij een ander woord voor wraak) en idd het beschermen van de samenleving. Het is ook niet zo dat er in landen met zwaardere en strengere straffen minder criminaliteit is.

Van mij mogen bepaalde mensen idd de rest van hun leven opgesloten,  verkrachters bijvoorbeeld, die zijn niet te helpen. Ik heb regelmatig met mensen gewerkt die in de gevangenis hebben gezeten en geen van hen heeft dat iets positiefs gebracht of ervoor gezorgd dat ze hun leven beterden.
#3078435
Inge en Bono schreef: Ben je weleens in een nederlandse gevangenis geweest?
Uhhhh ja ?
En ik moet zeggen, ken zat mensen die het minder luxe hebben tegenwoordig

Een van mijn beste vrienden werkt in de bajes, en als ik die verhalen hoor heb ik toch weinig medelijden met de gedetineerden ... Ja ze kunnen niet naar buiten als ze willen, maar verder ontbreekt het ze aan weinig  ::)
#3078515
ja vergelding is idd synoniem aan wraak.

probleem is dat de regelgeving nu zo strikt wordt dat alternatieve straf niet meer kan in bepaalde gevallen en alleen nog maar gevangenisstraf kan worden opgelegd. Ik heb sterk het idee dat gevangenis synoniem. is aan hoge school voor criminelen. Ben je daar geweest ben je een betere/ergere crimineel.
#3078516
Laura2004 schreef: Helemaal mee eens, vooral het eerste gedeelte. 

Over het algemeen zijn het niet de meest bevoorrechte mensen die dit soort onverstandige beslissingen nemen. Ik vind de beslissingen onverstandig vanwege de vreselijke gevolgen voor hen zelf. Er zijn heel veel mensen die veel slechtere en immorelere dingen doen, maar omdat het volgens de wet legaal is lopen deze mensen vrij rond. Dus ik ben niet zo van iets als iets slechts bestempelen puur omdat het bij wet verboden is. Er gebeuren heel veel verschrikkelijk dingen die de wet toestaat of zelfs vergemakkelijkt. Dat vind ik veel erger dan een drugssmokkelaartje die hoogstwaarschijnlijk is ingezet als afleiding voor een veel grotere drugssmokkel op diezelfde vlucht zonder dat te weten.  Drugs legaliseren zou al een hoop oplossen ipv die moralistische agressieve Amerikaanse 'war on drugs' die alleen maar de normale mensen treft en niet de grote maffia's die erachter zitten.
Ik denk zomaar dat mijn mening door weinig mensen gedeeld wordt, aangezien het idee dat drugs verschrikkelijk gevaarlijk zijn en iets is dat bestreden moet worden om de samenleving tegen dat duivelse gevaar te beschermen, er goed ingebakken zit bij de meeste mensen.  Maar we mogen wel lekker met zijn allen aan de zuipAfbeelding
Ik vind het verschrikkelijk dat iemand vanwege een drugsdelict jarenlang onder inhumane omstandigheden gevangen gehouden wordt in een vreemd land, zodat niet alleen zijn leven geruïneerd is, maar ook het leven van zijn naasten.  In dit soort landen wordt je continu afgeperst om in leven te mogen blijven en als buitenlander nog meer, omdat je 'rijk' bent. Het lijkt me een nachtmerrie om dit mee te maken.
+1
#3078519
Monique77 schreef: Uhhhh ja ?
En ik moet zeggen, ken zat mensen die het minder luxe hebben tegenwoordig

Een van mijn beste vrienden werkt in de bajes, en als ik die verhalen hoor heb ik toch weinig medelijden met de gedetineerden ... Ja ze kunnen niet naar buiten als ze willen, maar verder ontbreekt het ze aan weinig  ::)
Ik denk dat een bewaarder een gevangenis anders ziet dan een gevangene....

Ik ben een keer in een gevangenis geweest, als bezoeker welteverstaan, en wanneer ik er aan terugdenk, word ik er nog naar van.
Uiteraard is er meer dan in een buitenlandse gevangenis, zijn de leefomstandigheden niet te vergelijken. Maar zeggen dat een Nederlandse gevangenis geen straf is? Nee, dat kan ik echt niet met je eens zijn
#3078527
Monique77 schreef: Uhhhh ja ?
En ik moet zeggen, ken zat mensen die het minder luxe hebben tegenwoordig

Een van mijn beste vrienden werkt in de bajes, en als ik die verhalen hoor heb ik toch weinig medelijden met de gedetineerden ... Ja ze kunnen niet naar buiten als ze willen, maar verder ontbreekt het ze aan weinig  ::)
een vriend van mij werkt bij het BAT team in Dord....niet fun hoor, regelmatig zelfmoord en knokpartijen enzo.
En buiten dat, denk je dat als we ze hier van alles gaan ontzeggen dat ze dan wel als beter mens de bak uitkomen?
#3078576
Inge en Bono schreef: Ik denk dat een bewaarder een gevangenis anders ziet dan een gevangene....

Ik ben een keer in een gevangenis geweest, als bezoeker welteverstaan, en wanneer ik er aan terugdenk, word ik er nog naar van.
Uiteraard is er meer dan in een buitenlandse gevangenis, zijn de leefomstandigheden niet te vergelijken. Maar zeggen dat een Nederlandse gevangenis geen straf is? Nee, dat kan ik echt niet met je eens zijn
Het HOORT ook een straf te zijn he.
Punt is dat er mensen die niet gestraft worden vaak meer afzien dan diegene die in de gevangenis zitten. 
Los daarvan blijf ik vinden dat alleen hopeloze gevallen in de gevangenis horen.
#3078587
Laura2004 schreef: Helemaal mee eens, vooral het eerste gedeelte. 

Over het algemeen zijn het niet de meest bevoorrechte mensen die dit soort onverstandige beslissingen nemen. Ik vind de beslissingen onverstandig vanwege de vreselijke gevolgen voor hen zelf. Er zijn heel veel mensen die veel slechtere en immorelere dingen doen, maar omdat het volgens de wet legaal is lopen deze mensen vrij rond. Dus ik ben niet zo van iets als iets slechts bestempelen puur omdat het bij wet verboden is. Er gebeuren heel veel verschrikkelijk dingen die de wet toestaat of zelfs vergemakkelijkt. Dat vind ik veel erger dan een drugssmokkelaartje die hoogstwaarschijnlijk is ingezet als afleiding voor een veel grotere drugssmokkel op diezelfde vlucht zonder dat te weten.  Drugs legaliseren zou al een hoop oplossen ipv die moralistische agressieve Amerikaanse 'war on drugs' die alleen maar de normale mensen treft en niet de grote maffia's die erachter zitten.
Ik denk zomaar dat mijn mening door weinig mensen gedeeld wordt, aangezien het idee dat drugs verschrikkelijk gevaarlijk zijn en iets is dat bestreden moet worden om de samenleving tegen dat duivelse gevaar te beschermen, er goed ingebakken zit bij de meeste mensen.  Maar we mogen wel lekker met zijn allen aan de zuipAfbeelding
Ik vind het verschrikkelijk dat iemand vanwege een drugsdelict jarenlang onder inhumane omstandigheden gevangen gehouden wordt in een vreemd land, zodat niet alleen zijn leven geruïneerd is, maar ook het leven van zijn naasten.  In dit soort landen wordt je continu afgeperst om in leven te mogen blijven en als buitenlander nog meer, omdat je 'rijk' bent. Het lijkt me een nachtmerrie om dit mee te maken.
Ben het helemaal met je eens, alcohol is legaal maar een veel groter probleem.
#3078696
Tja
Bewust drugs smokkelen en gepakt worden Is in mijn ogen eigen schuld
Smokkelaars weten zelf heel goed hoe het in het betreffende land er aan toe gaat

L*l verhalen over ik weet van niks en iemand vroeg mij deze koffer mee te nemen geloof ik ook niet in
Als ik iemand tegen kom die aan mij vraagt of ik voor hem/haar een koffer mee wil nemen heeft toch echt pech
#3078709
Je bent toch met me eens dat knokpartijen hier in NL compleet anders zijn dan die in het buitenland ?
Martine-Tom schreef: een vriend van mij werkt bij het BAT team in Dord....niet fun hoor, regelmatig zelfmoord en knokpartijen enzo.
En buiten dat, denk je dat als we ze hier van alles gaan ontzeggen dat ze dan wel als beter mens de bak uitkomen?
Nee dat geloof ik niet, maar nu werkt het ook niet want veel mensen zijn na een 1e opname na vrijlating vrij rap weer terug  ;)
#3078748
Skyline schreef: Tja
Bewust drugs smokkelen en gepakt worden Is in mijn ogen eigen schuld
Smokkelaars weten zelf heel goed hoe het in het betreffende land er aan toe gaat

L*l verhalen over ik weet van niks en iemand vroeg mij deze koffer mee te nemen geloof ik ook niet in
Als ik iemand tegen kom die aan mij vraagt of ik voor hem/haar een koffer mee wil nemen heeft toch echt pech
Maar zo gaat het ook niet altijd. Soms worden pakjes ook gewoon zonder je medeweten in je bagage of je vrachtwagen verstopt.  Men vind manieren om je even te scheiden, en zeker als de verantwoordelijke persoon een bekende is en iemand die je vertrouwt...
Het is niet eenvoudig, maar ook niet onmogelijk. En voor drugssmokkel riskeert en probeert men veel. 
Ik heb al geweten van verstoppen in een souvenier en dan aan een reisgenoot vragen of die het niet in zijn koffer wil stoppen want de eigen koffer zit vol.  Als je die persoon kent?  Zou je daar niet in durven trappen? Niet van een onbekende natuurlijk, maar je wantrouwt toch niet alles als je op reis bent?
En dan heb je ook nog mensen die onder druk gezet worden om te smokkelen. Bedreigen, chantage enz...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 26 feb 2015, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#3078810
pearlsofpassion schreef: Het HOORT ook een straf te zijn he.
Punt is dat er mensen die niet gestraft worden vaak meer afzien dan diegene die in de gevangenis zitten. 
Los daarvan blijf ik vinden dat alleen hopeloze gevallen in de gevangenis horen.
Zeg ik van niet? :) Ik reageer op Monique; zij zegt dat ze een Nederlandse gevangenis geen straf vindt, ik vind een Nederlandse gevangenis wel degelijk een straf.
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op do 26 feb 2015, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#3078826
Skyline schreef: Tja
Bewust drugs smokkelen en gepakt worden Is in mijn ogen eigen schuld
Smokkelaars weten zelf heel goed hoe het in het betreffende land er aan toe gaat

L*l verhalen over ik weet van niks en iemand vroeg mij deze koffer mee te nemen geloof ik ook niet in
Als ik iemand tegen kom die aan mij vraagt of ik voor hem/haar een koffer mee wil nemen heeft toch echt pech
Dat kan allemaal best zo zijn maar moeten we die mensen dan maar als ratten behandelen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door