Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3077325
Fenixjuh schreef: Oh jeej, paniek!! Mijn hond doet niets anders dan snuffelen als hij buiten is  :o

En nu? Maar 6 weken binnen blijven en hem op de wc leren plassen/poepen?  :'( :(
Yep, alle honden minstens 6 weken in quarantaine.
De enige manier om van dit hardnekkige virus (actief sind's 2008 las ik... :nerves:) af te komen.
#3077378
Pas op! Er is Parvo geconstateerd.
De laatste weken heeft Dierenkliniek Putten meerdere, volwassen honden behandeld met ernstige, vaak bloederige diarree en braakklachten. Enkele honden zijn ondanks intensieve behandelingen overleden. Na veel onderzoek lijkt het inmiddels vrijwel zeker dat de klachten veroorzaakt worden door een Parvo virus. Ook in andere delen van Nederland speelt deze problematiek. We sluiten niet uit dat het een variant is van het al langer bestaande Parvo virus, omdat er ook honden ziek zijn geworden, die gevaccineerd waren. De meeste honden die erg ziek waren, waren echter onvoldoende gevaccineerd of recent verhuisd naar een ander adres. De combinatie onvoldoende bescherming, te laat of niet vaccineren en stress lijkt honden vooral erg kwetsbaar te maken voor de infectie. Het advies is dus om:
1) Elke vorm van diarree zeer serieus te nemen.
Wacht niet tot uw hond sloom is alvorens de dierenarts
te bezoeken.
2) Vermijd plaatsen waar veel honden worden uitgelaten.
3) Zorg voor een Parvo vaccinatie die niet ouder is dan
9 maanden.
4) Als u meerdere honden heeft, wees dan voorzichtig met
de aanschaf van nieuwe honden.

Dit is toch geen HOAX. Dierenkliniek Putten is een gerenommeerde kliniek, en het staat op hun site.
#3077390
keetje schreef: Pas op! Er is Parvo geconstateerd.
De laatste weken heeft Dierenkliniek Putten meerdere, volwassen honden behandeld met ernstige, vaak bloederige diarree en braakklachten. Enkele honden zijn ondanks intensieve behandelingen overleden. Na veel onderzoek lijkt het inmiddels vrijwel zeker dat de klachten veroorzaakt worden door een Parvo virus. Ook in andere delen van Nederland speelt deze problematiek. We sluiten niet uit dat het een variant is van het al langer bestaande Parvo virus, omdat er ook honden ziek zijn geworden, die gevaccineerd waren. De meeste honden die erg ziek waren, waren echter onvoldoende gevaccineerd of recent verhuisd naar een ander adres. De combinatie onvoldoende bescherming, te laat of niet vaccineren en stress lijkt honden vooral erg kwetsbaar te maken voor de infectie. Het advies is dus om:
1) Elke vorm van diarree zeer serieus te nemen.
Wacht niet tot uw hond sloom is alvorens de dierenarts
te bezoeken.
2) Vermijd plaatsen waar veel honden worden uitgelaten.
3) Zorg voor een Parvo vaccinatie die niet ouder is dan
9 maanden.

4) Als u meerdere honden heeft, wees dan voorzichtig met
de aanschaf van nieuwe honden.

Dit is toch geen HOAX. Dierenkliniek Putten is een gerenommeerde kliniek, en het staat op hun site.
Dan nog snuffelt mijn hond alsnog rustig verder..  ;)
Fijn om te weten, maar ik tref bij mijn, nu gezonde hond, geen maatregelen. Mocht hij ziek worden, stond ik zowieso al dezelfde morgen bij de DA  ;)
#3077656
Ik zal wel weer rete-eigenwijs zijn maar ik doe niets extra's. Mijn hond is beschermd. Aan de andere kant, kun je parvo titeren? DAn zou ik dat nog overwegen om zeker te weten dat de bescherming van de enting echt werkt.

Ik kan (en wil??) niet alles voorkomen; ik ga zeker niet nu opnieuw enten (tenzij een eventuele titer daar aanleiding voor geeft).

Paniek? No freaking way. Opletten? absoluut!

Suzanne
#3077659
Suzanne schreef: Ik zal wel weer rete-eigenwijs zijn maar ik doe niets extra's. Mijn hond is beschermd. Aan de andere kant, kun je parvo titeren? DAn zou ik dat nog overwegen om zeker te weten dat de bescherming van de enting echt werkt.

Ik kan (en wil??) niet alles voorkomen; ik ga zeker niet nu opnieuw enten (tenzij een eventuele titer daar aanleiding voor geeft).

Paniek? No freaking way. Opletten? absoluut!

Suzanne
Ja: http://www.nmlhealth.com/pc,52,/VacciCh ... aling.aspx
#3077763
Ik heb ze maar even gebeld over die 9 maanden, de assistente die ik sprak snapte ook niet goed waar dat vandaan kwam, wsl is dat specifiek over jonge honden van rond een jaar die geboosterd zouden moeten worden. Ze gaat het aan de arts voorleggen en er zou dan een update op de site komen.
Voor wie rond kwart voor 1 tijd heeft komt er op omroep Gelderland een item hierover waarin er meer uitgelegd word.
De parvo-gevallen zijn idd wel echt.
#3077765
Angelique schreef: Een parvo-variant...en dan wordt je geacht te gaan hollen voor een vaccin wat de lading dus niet dekt.

Vaccin ouder dan 9 maanden en die zou niet goed genoeg zijn.

Ik wordt hier eigenlijk wat flauw van.
Ik ook. Je moet namelijk gewoon altijd opletten.
En dan nog? Wat moet je doen? Je hond binnen houden? Niet met andere honden in contact laten komen? Niet naar het uitlaadveldje om de hoek, of gewoon alleen extra laten enten? Geldt dit voor Friesland, of Limburg, of heel Nederland?
Extra enten... De honden worden al zo ongeveer vergiftigd met alle entingen die we er in stoppen.

Feitelijk kan je helemaal niets, 0,0 met dit stuk.
#3077776
Een variant waar gevaccineerde honden ziek van worden, dus opnieuw enten met dezelfde enting die de gevaccineerde honden al hadden gehad????Wat voor goeds doet dat dan?

En ineens is de vaccinatie maar 9 maanden werkzaam ipv 3 jaar?

Ja ik zie dat het bericht echt op de site van de kliniek staat maar heb toch wel bedenkingen bij de adviezen.

We hadden ooit zo'n prachtige buurvrouw, die vaker van pup/hond wisselde dan van haar onderbroek.
Enfin op een gegeven moment vertelde ze dus doodleuk dat ze met haar al 9 maanden golden toch gelukkig was dat ie het overleefd had, de parvo  :-X Wwe hebben dat nooit geweten en ze woonde naast ons. Daar was ik eerlijk gezegd totaal niet blij mee, dat we niet ingelicht waren. Maar goed gelukkig niks gebeurd.
#3077796
Jantina schreef: Getverdemme, wordt daar met mn pupjes toch niet zo blij van, een PARVO uitbraak.
Dat kan ik me voorstellen, maar parvo is er altijd. Er wordt alleen niet door iedereen meteen melding van gemaakt met de boodschap dat je maar snel moet komen vaccineren.


Moet je voorstellen, hond heeft goede weerstand, in paniek ga jij nu extra enten, weerstand krijgt opdoffer, hond pakt parvo op en wat zeggen we dan...argh, was je nét te laat. In het vervolg maar zorgen dat je de boel op orde hebt hoor.

In een ver verleden hier ook een hond gehad die doodziek was van een parvovariant. Volledig gevaccineerde pup van 6 maanden.  Tot zover het nut van een vaccin als je tegen een lilluke variant aanloopt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door