Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#3076098
Vreselijk, ik moet er niet aan denken. Als dit alleen met Tilly zou gebeuren dan zou je me bij elkaar kunnen vegen. Dat heb jij dan met drie honden.  :'(
Heel veel sterkte.  :bigarmhug:
Door charmed
#3076316
Dank je, dat bij elkaar vegen heb ik wel meegemaakt hoor, met mijn eerste sheltie met epilepsie. Toen kwam een tweede, een derde, een vierde, een vijfde en een zesde! Drie ervan leven nog. De andere 3 zijn 14, 6 en 6 geworden. Ik zou er aan gewend moeten zijn, maar geloof me, het went nooit  :-[
Sher schreef: Vreselijk, ik moet er niet aan denken. Als dit alleen met Tilly zou gebeuren dan zou je me bij elkaar kunnen vegen. Dat heb jij dan met drie honden.  :'(
Heel veel sterkte.  :bigarmhug:
Door charmed
#3076325
Dank je, onder controle betekend nog wel dat er aanvallen kunnen komen. Whisper heeft er gelukkig langere tijd tussen gehad, een half jaar, maar dan is het extra schrikken als het wel weer gebeurd (en zij heeft nog steeds hele zware aanvallen). Prudence had dit keer iets langer dan 5 weken ertussen. Dus ook best gunstig.. (voor wat je gunstig kunt noemen) Phoebe was de enige met veel problemen met neurologische verschijnselen en partiele aanvallen. De neuroloog was al geschokt van de vorige keer zoveel achter elkaar, nu hebben we er iets meer. Dus wat we doen helpt maar iets. Ze zijn wel milder dan de vorige keer (3 1/2 uur was de eerste, de 2de 1/2 uur en de derde en 4de iets van een paar minuten) Nu zijn ze milder en niet zo lang, maar komen 's avonds wel steeds terug,  maar ja, 5 dagen achter elkaar elke avond enkele minuten.  :-[

Maar wat ik zo frapant vind dat ze allemaal deze week vallen de aanvallen. we moeten maar weer eens puzzelen! Lezen lezen en nog eens lezen.
Fenixjuh schreef: Jeetje, ik zou me kapot schrikken. . Dacht dat het aardig onder controle was, sterkte :bigarmhug:
Door charmed
#3076335
Nee dat denk ik niet. Het heeft met hun lichaamstemperatuur en temperatuurregulatie meestal te maken. Ik denk dus dat ze de buitentemperatuur/binnentemperatuur verschillen niet aankunnen. Het is hier nog niet bepaald lekker te noemen, met 3 tot 5 graden. En vaak 's nachts nog vorst en binnen 20 graden.
pluk schreef: Nou weet ik niks van aanvallen maar zou het geen relatie kunnen hebben met het feit dat jij je zorgen maakt en een hoge bloeddruk hebt?
Door charmed
#3076342
Ja dat klopt. Maar steeds als de buitentemperatuur drastisch veranderd, boeken hun achteruitgang, het hoeft maar 1 dag tussendoor de temperatuur boven de 10*C te zijn en dan weer terugknallen naar rond de 0*C dan boeken zij alle 3 achteruitgang. Moeilijk uit te leggen, dit handelt zich niet om epilepsie maar een stofwisselingsziekte, waarbij Epilepsie een symptoom is van terugval.

Energietekort zorgt er voor dat ze niet goed kunnen koelen. Als ze niet goed kunnen koelen stijgt de warmte naar hun hoofd, met alle gevolgen vandien. Maar er kunnen verschillende redenen voor zijn. De grote temperatuursverschillen buiten/binnen, de grote temperatuursschommelingen buiten, een te hoge vitamine dosering (die is uit te sluiten nu, alles is op de hond af uitgezocht), verkeerd supplementgebruik, ook dat is allemaal verifieert, want ze zijn per hond naar de basis gegaan, ze storten toen allemaal in en per keer een supplement erbij. Dus het moet hem ergens in de energie of de temperatuur zitten.. En dat moet ik uit zien te vinden. Want als ze geen energie hebben, zijn ze te warm. Maar als ze te warm zijn, krijgen ze vanzelf te weinig energie (om het makkelijk te maken) Ik deal hier al zeker 8 jaar mee! Heb tot nu toe vrijwel alles zelf uitgezocht de laatste 6 jaar. We zijn al heel ver, maar nu ze ouder worden, wordt het elke dag moeilijker uit te vinden, waar je het probleem moet zoeken. Ze krijgen geen chemische middelen, geen gluten, geen granen, geen medicijnen, alleen supplementen, bij een reactie van medicijnen of supplementen merk je het binnen 24 uur. Aangezien ze geen andere supplementen erbij hebben gekregen de laatste 3 maanden valt deze ook af.

Misschien zie ik iets over het hoofd. Kan altijd, het is behoorlijk complex.. Ik ga nog een paar opties na, dat is iets uitproberen, als dat werkt dan heb ik het gevonden en anders moet ik nog wat anders bedenken wat het kan zijn.

er is nog wel een optie, dat is als er iets aan de hand is, dus bijv. een ontsteking ergens in het lichaam (of algemeen ziek zijn) maar ze zijn vorige week allemaal weer onderzocht. En niets gevonden. Toen dus de dosering Ubiqunol aangepast. Dit weekend op zaterdag een hele dag ergens geweest waar het 12*C was, en de volgende dag was het bij ons rond het vriespunt.
pluk schreef: Die temperatuur verschillen zijn er toch al langer dan deze week? En dan alledrie in 1 week?
Dan zou ik t toch gaan zoeken in iets wat recent is veranderd of gebeurd.
Laatst gewijzigd door charmed op za 21 feb 2015, 02:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door