Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3076901
Doranto schreef: Waar heb je die informatie vandaan, dat er van alles anders in Ovovital zit? Kon dat nl. nergens vinden.
Wat er in de levertraanolie zit staat hier: http://www.qnaturals.nl/shop-by-categto ... vored.html
Omdat het een natuurproduct is, kunnen deze gehalten echter schommelen.

edit: Ik heb de informatie over Calcitonine al gevonden.
Het onderzoek van het CBG richtte zich niet op de aanwezigheid van Calcitonine in  Ovovital, maar op de inzet van Calcitonine als geneesmiddel. Dat is heel iets anders. Je praat dan over hele andere doseringen.
Veel stoffen zijn slecht en giftig, afhankelijk van de dosis.
In Ovovital  zit waarschijnlijk slechts héél weinig. De werking is kort gezegd het tegengaan van botafbraak. Dat is precies ook de bedoeling!
In het onderzoek stond ook duidelijk dat schadelijkheid dosis afhankelijk is. Ik maak me dus om Ovovital geen enkele zorgen.

edit2: Een werkzame stof is uiteraard bovendien iets heel anders als een hulpstof die slechts wordt toegevoegd om het productieproces goedkoper te maken, zelfs als dat schadelijk is voor de gebruiker.
Van hun eigen website ovovital.com:
Ovovital® is gemaakt van eierschalen en bevat naast hoogwaardig calcium ook stoffen die de calciumopname èn de botopbouw stimuleren zoals:
Mineralen: Calcium, Fosfor, Kalium, Natrium en Magnesium
Micro-elementen: Chroom, Jodium, Kobalt, Koper, Lithium, Mangaan, Molybdeen, Selenium, Strontium, Vanadium, IJzer en Zink
Eiwitten, Vitamine D3, Calcitonine, glucosamine en groeifactoren.

ad. edit 2 natuurlijk is een werkzame stof iets heel anders dan een hulpstof, maar werkzame stoffen hoeven allesbehalve gezond te zijn.
En het CBG schrijft aug. 2012 over Calcitonine:
" Het advies aan de artsen is om de behandeling met calcitonine voor alle indicaties zo kort mogelijk te houden en de laagst mogelijke werkzame dosering te geven."

Helaas geven zij ook op de website niet aan hoeveel er van wat in het produkt zit.


Wat de levertraan betreft: Het gehalte aan vitA en vitD wisselt altijd, daarom wordt aan levertraan doorgaans extra vitaminen toegevoegd om een constant produkt te verkrijgen. Op wikipedia staat: 'Ongevitamineerde levertraan (waarbij deze standaardisatie niet heeft plaatsgevonden) is voor zover bekend niet te koop in Nederland of België."  Of dat klopt weet ik niet en via internet kan je het natuurlijk overal vandaan halen. Er wordt niet vermeld dat dit gebeurt bij Green Pastures, maar ik vind het uitermate vreemd dat je info omtrent de hoeveelheid pas kan krijgen nadat je persoonlijk contact opneemt.
#3076907
Ik heb begrepen dat Green Pasture geen exra vitamine toevoegt. Ik heb de Engelse discussie over A en D beluisterd. Daarin wordt weer gezegd dat het niet exact is te zeggen hoeveel A/D in levertraan zit. Precies wat jij zegt Pike. http://www.greenpasture.org/public/FAQ/index.cfm
Laatst gewijzigd door Djeena op zo 22 feb 2015, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#3077074
pike schreef:
Wat de levertraan betreft: Het gehalte aan vitA en vitD wisselt altijd, daarom wordt aan levertraan doorgaans extra vitaminen toegevoegd om een constant produkt te verkrijgen. Op wikipedia staat: 'Ongevitamineerde levertraan (waarbij deze standaardisatie niet heeft plaatsgevonden) is voor zover bekend niet te koop in Nederland of België."  Of dat klopt weet ik niet en via internet kan je het natuurlijk overal vandaan halen. Er wordt niet vermeld dat dit gebeurt bij Green Pastures, maar ik vind het uitermate vreemd dat je info omtrent de hoeveelheid pas kan krijgen nadat je persoonlijk contact opneemt.
Als je de link even aanklikt in mijn vorige bericht en je kijkt op productsamenstelling, kun je de samenstelling toch gewoon lezen?
Hoezo moet je dan eerst persoonlijk contact opnemen?

Zoals ik in mijn vorige bericht al schreef, had ik de informatie reeds gevonden over de calcitonine en daar ook al op gereageerd.  ;)
#3077134
djeena schreef: Ik heb begrepen dat Green Pasture geen exra vitamine toevoegt. Ik heb de Engelse discussie over A en D beluisterd. Daarin wordt weer gezegd dat het niet exact is te zeggen hoeveel A/D in levertraan zit. Precies wat jij zegt Pike. http://www.greenpasture.org/public/FAQ/index.cfm
Dank je wel voor de link. Die was ik nog niet tegen gekomen.  :) Dat maakt het gelijk een stuk duidelijker waarom de gehaltes niet op de verpakking staan.
#3077239
Doranto schreef: Als je de link even aanklikt in mijn vorige bericht en je kijkt op productsamenstelling, kun je de samenstelling toch gewoon lezen?
Hoezo moet je dan eerst persoonlijk contact opnemen?
Ik dacht gelezen te hebben dat jij de samenstelling had opgevraagd, maar dat had ik dus verkeerd onthouden, dat was Djeena.

Inderdaad in de link die je geeft daar staat het bij. Maar waarom staat het niet op de website van Green Pastures zelf? Je kan daar het label aanklikken, maar daar staat het niet op. Ik kan "full information" van het produkt aanklikken maar dan staat er nog steeds niets bij over gehaltes. Dat snap ik dus niet.
Zelfs als de gehaltes wisselen omdat niets wordt toegevoegd om te standaardiseren, zou die variatie of een gemiddelde erop moeten staan. Voor vit. A lijkt me dat toch ook wel prettig om te weten. In de link die je geeft staan wel vaste gehaltes vermeld. Waar komen die dan vandaan als het wisselt?

Ik vind het allemaal te vaag met veel mooie praatjes erom heen. Maar als jij er tevreden mee bent, mij best hoor  ;)
 
#3077274
pike schreef:
Inderdaad in de link die je geeft daar staat het bij. Maar waarom staat het niet op de website van Green Pastures zelf? Je kan daar het label aanklikken, maar daar staat het niet op. Ik kan "full information" van het produkt aanklikken maar dan staat er nog steeds niets bij over gehaltes. Dat snap ik dus niet.
Zelfs als de gehaltes wisselen omdat niets wordt toegevoegd om te standaardiseren, zou die variatie of een gemiddelde erop moeten staan. Voor vit. A lijkt me dat toch ook wel prettig om te weten. In de link die je geeft staan wel vaste gehaltes vermeld. Waar komen die dan vandaan als het wisselt?

Ik vind het allemaal te vaag met veel mooie praatjes erom heen. Maar als jij er tevreden mee bent, mij best hoor  ;)
Als je de link van @djeena aanklikt krijg je uitleg daarover.  ;)
#3077290
pike schreef: In de link die je geeft staan wel vaste gehaltes vermeld. Waar komen die dan vandaan als het wisselt?

Ik vind het allemaal te vaag met veel mooie praatjes erom heen. Maar als jij er tevreden mee bent, mij best hoor  ;)
Ja, dat vraag ik mij ook af  :-\. Ik denk dat de mensen van Qnaturals dat zelf erop gezet hebben en dat je daar ook maar niet teveel waarde aan moet hechten.
Of ik er tevreden mee ben weet ik nog niet, maar ik kon geen alternatief vinden dat naar mijn idee beter is. Het blijft toch altijd een gok of het echt waar is wat je allemaal hoort en je moet toch wat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door