Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3349098
Anneloog schreef:Wauw wat ontzetten slim en mooi gemaakt, maar hoe gaat het nu met de droogte en je regenton? Vul je die automatisch met kraanwater nu ivm gebrek aan regen water of is dit nog handmatig of heb je ergens anders nog een grotere voorraad regenwater die je ter beschikking hebt?
Wordt met de tuinslang bijgevuld, dan gaat er ook meteen een nieuwe dosis plantenvoeding bij. Hij zit niet direct aan de dakgoot want dan heb je de verhouding water/voeding niet in de hand.
#3349341
Als een kind zo blij! Daar zijn ze dan! Vorig jaar 1 courgette, de jaren daarvoor steeds mislukt. Nu 5 courgettes in de groei en meer op komst!
IMG_3627.JPG
IMG_3627.JPG (2.1 MiB) 2385 keer bekeken
IMG_3626.JPG
IMG_3626.JPG (3.03 MiB) 2385 keer bekeken
#3349343
Kaela schreef:Als een kind zo blij! Daar zijn ze dan! Vorig jaar 1 courgette, de jaren daarvoor steeds mislukt. Nu 5 courgettes in de groei en meer op komst!

IMG_3627.JPG

IMG_3626.JPG
Leuk! En wat een mooie exemplaren! Die van mij zijn kleiner en smaller, maar ik hoop dat daar nog verandering in komt naarmate er meer neerslag en minder hitte komt hier.
Eet smakelijk alvast! :D
#3349349
Anne in Zweden schreef:Leuk! En wat een mooie exemplaren! Die van mij zijn kleiner en smaller, maar ik hoop dat daar nog verandering in komt naarmate er meer neerslag en minder hitte komt hier.
Eet smakelijk alvast! :D
Hitte houden ze van, maar ze hebben zeker ook genoeg water nodig. Ik geef 1 a 2 keer per dag een flinke hoeveelheid en dan gaat het ook goed als ik eens een dagje vergeet. Maar ik heb ze in grote potten, dus dan is (gedoseerd en benutbaar) water geven ook wel makkelijker dan in de volle grond.
#3349705
We mogen hier niet meer sproeien. Ook geen moestuin, geen bloemen, niets. :'(
Enkel 's avonds na 8u met regenwater. Ja, want dat hebben we nu nog. :-X
Ondertussen zijn de groenten bij de boeren ook verloren en beginnen de prijzen te stijgen. Wat moeten we straks nog eten?
En wat moeten mijn konijnen eten? Wij kunnen nog diepvries, maar zij niet he. Dat zijn wel obligate planteneters he, gras staat er ook niet meer en enkel droogvoer geven is zeker met dit weer ze gewoon zo goed als vermoorden.

En dat terwijl er tot een paar weken geleden mensen nog auto gingen wassen of sommigen zelfs gazon sproeien. Ik heb altijd al zuinig geweest met het water, ook in de moestuin. Ik sproei maar 2x per week. Terwijl anderen hun struikenborder staan te sproeien.
Toen was het nog niet strafbaar natuurlijk om te verspillen, en nu is plots alles verboden. Staan ook serieuze boetes op.
2x per dag een bad nemen mag hoor, maar eens je voedsel wat water geven, niet dus. Das gewoon niet eerlijk!

Moet ik nu al mijn planten kapot laten gaan? :'(
Mijn tomaten hangen zeker 4kg aan te wachten om af te rijpen... :-\
De meeste kolen hebben nog niet eens kool gevormd, dus is al die verzorging van de voorbije weken voor niets geweest. De venkel gaat er deze week uit. Zeg dat die het nog redelijk lang volgehouden heeft, maar nu zijn ze allemaal doorgeschoten. De meesten nog maar 2 vingers groot...
Zucht...
Doet gewoon pijn... :'(

Ik denk dat ik een reuze-regenwaterput vraag voor m'n nieuwjaar of verjaardag. Voor volgend jaar dan. Met een pomp die tot in de moestuin kan pompen.
#3349732
pearlsofpassion schreef:We mogen hier niet meer sproeien. Ook geen moestuin, geen bloemen, niets. :'(
Enkel 's avonds na 8u met regenwater. Ja, want dat hebben we nu nog. :-X
Ondertussen zijn de groenten bij de boeren ook verloren en beginnen de prijzen te stijgen. Wat moeten we straks nog eten?
En wat moeten mijn konijnen eten? Wij kunnen nog diepvries, maar zij niet he. Dat zijn wel obligate planteneters he, gras staat er ook niet meer en enkel droogvoer geven is zeker met dit weer ze gewoon zo goed als vermoorden.

En dat terwijl er tot een paar weken geleden mensen nog auto gingen wassen of sommigen zelfs gazon sproeien. Ik heb altijd al zuinig geweest met het water, ook in de moestuin. Ik sproei maar 2x per week. Terwijl anderen hun struikenborder staan te sproeien.
Toen was het nog niet strafbaar natuurlijk om te verspillen, en nu is plots alles verboden. Staan ook serieuze boetes op.
2x per dag een bad nemen mag hoor, maar eens je voedsel wat water geven, niet dus. Das gewoon niet eerlijk!

Moet ik nu al mijn planten kapot laten gaan? :'(
Mijn tomaten hangen zeker 4kg aan te wachten om af te rijpen... :-\
De meeste kolen hebben nog niet eens kool gevormd, dus is al die verzorging van de voorbije weken voor niets geweest. De venkel gaat er deze week uit. Zeg dat die het nog redelijk lang volgehouden heeft, maar nu zijn ze allemaal doorgeschoten. De meesten nog maar 2 vingers groot...
Zucht...
Doet gewoon pijn... :'(

Ik denk dat ik een reuze-regenwaterput vraag voor m'n nieuwjaar of verjaardag. Voor volgend jaar dan. Met een pomp die tot in de moestuin kan pompen.
Lekker de kindertjes in bad doen, zonder zeep en dan het water de moestuin in? Zoiets?
#3349748
pearlsofpassion schreef:We mogen hier niet meer sproeien. Ook geen moestuin, geen bloemen, niets. :'(
Enkel 's avonds na 8u met regenwater. Ja, want dat hebben we nu nog. :-X
Ondertussen zijn de groenten bij de boeren ook verloren en beginnen de prijzen te stijgen. Wat moeten we straks nog eten?
En wat moeten mijn konijnen eten? Wij kunnen nog diepvries, maar zij niet he. Dat zijn wel obligate planteneters he, gras staat er ook niet meer en enkel droogvoer geven is zeker met dit weer ze gewoon zo goed als vermoorden.

En dat terwijl er tot een paar weken geleden mensen nog auto gingen wassen of sommigen zelfs gazon sproeien. Ik heb altijd al zuinig geweest met het water, ook in de moestuin. Ik sproei maar 2x per week. Terwijl anderen hun struikenborder staan te sproeien.
Toen was het nog niet strafbaar natuurlijk om te verspillen, en nu is plots alles verboden. Staan ook serieuze boetes op.
2x per dag een bad nemen mag hoor, maar eens je voedsel wat water geven, niet dus. Das gewoon niet eerlijk!

Moet ik nu al mijn planten kapot laten gaan? :'(
Mijn tomaten hangen zeker 4kg aan te wachten om af te rijpen... :-\
De meeste kolen hebben nog niet eens kool gevormd, dus is al die verzorging van de voorbije weken voor niets geweest. De venkel gaat er deze week uit. Zeg dat die het nog redelijk lang volgehouden heeft, maar nu zijn ze allemaal doorgeschoten. De meesten nog maar 2 vingers groot...
Zucht...
Doet gewoon pijn... :'(

Ik denk dat ik een reuze-regenwaterput vraag voor m'n nieuwjaar of verjaardag. Voor volgend jaar dan. Met een pomp die tot in de moestuin kan pompen.

Mogen de kinderen nog buiten in badje spelen? En dan dat ‘s avonds in de moestuin kieperen?
#3349764
We hebben een echt zwembad. Zo ingebouwd met dekrolluik, pomp en zuiveringsysteem. Maar dus geen kinderplonsbadje. ::)
Maar ja, dat zou eigenlijk mogen... :-\

In dezelfde nieuwsuitzending als dat ze zeggen dat je niets meer mag met water, laten ze wel doodleuk een kindersportkamp zien waar de kinderen in de volle zon voetballen en dus emmers water over zich heen moeten gooien om niet te oververhitten. Serieus, ga dan iets anders doen hé!
Onder het mom van kinderen en afkoelen mag alles he. Terwijl die ook binnen kunnen voetballen en met emmers water naar elkaar gooien pas echt waterverspilling is.
#3349767
pearlsofpassion schreef:We hebben een echt zwembad. Zo ingebouwd met dekrolluik, pomp en zuiveringsysteem. Maar dus geen kinderplonsbadje. ::)
Maar ja, dat zou eigenlijk mogen... :-\

In dezelfde nieuwsuitzending als dat ze zeggen dat je niets meer mag met water, laten ze wel doodleuk een kindersportkamp zien waar de kinderen in de volle zon voetballen en dus emmers water over zich heen moeten gooien om niet te oververhitten. Serieus, ga dan iets anders doen hé!
Onder het mom van kinderen en afkoelen mag alles he. Terwijl die ook binnen kunnen voetballen en met emmers water naar elkaar gooien pas echt waterverspilling is.
Als je zwembad chloor bevat, zou ik het toch niet gebruiken voor de (moes)tuin. :-\ ik ben wel jaloers op je zwembad. Hier een intex frame van 3 op 2 meter... ik kan daar nu niet echt in zwemmen. ;D

Wij hebben ook een moestuin, maar we hebben die grotendeels overdekt met plastiek. Er staat sla, tomaat, komkommer, pepers, paprika, courgette, aardbei, basilicum, pijpajuin en aubergine in. :)
#3349776
pearlsofpassion schreef:Nee, het water uit het zwembad gebruiken we niet. We hebben wel zoutelektroforese ipv chloor, maar dan nog he. Mag je trouwens ook niet bijvullen dat zwembad, dus helpt ook niets. Maar kinderplonsbadje mogen idd wel...
Nou, dan zou ik lekker een plonsbadje voor de kinderen kopen en daar iedere nacht de moestuin mee begieten. Desnoods ga je zelf ter compensatie een keer minder onder de douche.
#3349781
Anne in Zweden schreef:Nou, dan zou ik lekker een plonsbadje voor de kinderen kopen en daar iedere nacht de moestuin mee begieten. Desnoods ga je zelf ter compensatie een keer minder onder de douche.
+1! Ook lekker voor jezelf om even te pootje baden en met een plonsbadje kun je de moestuin toch aardig water blijven geven. Ik snap de noodzaak tot waterbesparing wel, maar als de regels zo mal zijn geeft dat ruimte voor creativiteit.

Ik heb gister de derde courgette geoogst en ga zo tomaatjes en de vierde courgette oogsten om mee naar het werk te nemen. Zullen vast mensen blij mee zijn!
#3349782
Anne in Zweden schreef:Nou, dan zou ik lekker een plonsbadje voor de kinderen kopen en daar iedere nacht de moestuin mee begieten. Desnoods ga je zelf ter compensatie een keer minder onder de douche.
:biggrin2: Jullie zijn echt erg he. :P

Nou, het heeft hier vannacht geregent. :circle:
Ik moet nog even gaan kijken hoeveel, maar toch, het is al iets.
We hadden wel al afgesproken dat we met water naar achter zouden lopen ze. Rechtstreeks uit de tuinslang is het wat zoeken, er is nogal wat passage aan de moestuin, maar met gieters kunnen ze toch niet zeggen waar het water vandaan komt.
Zo'n plonsbadje is wel een idee ze, soms missen de kindjes dat wel, al zou ik het met zo'n droogte nooit zelf gebruiken als er ook een groot zwembad is. :-\ Maar het is wel al te belachelijk dat we dat eerst moeten vullen om het water er dan weer uit te halen voor de groenten. Enfin ja, dat zijn idd de regels. ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door