Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3289130
Kaela schreef:Zo, vandaag alle oude planten uit de moestuinbak gehaald, compost erbij en vers ingezaaid. Het seizoen is begonnen!

Ik heb een set zaden van Jelle gekocht en ik heb een aantal over die ik niet ga gebruiken. Als er liefhebbers voor zijn kan ik ze opsturen. Zonde om ze niet te gebruiken.

Ik heb in de aanbieding: sugarsnaps, peultjes, snijbonen en spekboon.
Jammer. Dat zijn nu net de zaadjes die ik nog wel heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3289590
Vanmorgen bij intratuin de makkelijke moestuinzaden gehaald. Ze hebben er tegenwoordig ook de mix en de compost. Ook maar een zakje compodt meegepakt. Vanmiddag lekker inzaaien. Ik heb wel de indruk dat de zaden van vorig jaar zijn aangezien ze een datum hebben van januari 2018.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3289879
Vanmorgen een deel van onze kruidentuin gefatsoeneerd. De bieslook kunnen we al weer oogsten. Peterselie en selderij staan er ook goed bij. Zeker 10 cm hoog. Ook andere kruiden hebben de winter goed doorstaan. Ik hoop dit weekend de boel helemaal op orde te krijgen, maar het lijkt wel of de grond ieder jaar lager ligt. Ik kan er haast niet meer bijkomen, of zou dat aam mijn stijve spieren liggen. Mijn rug begint in ieder geval aardig te protesteren.
#3289880
hannabelgje schreef:En mijn eerste 10 vakjes zijn ingezaaid. Met de MM app van Jelle. Ik ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Ik gebruik de app ook, maar eigenlijk is dat meer een leuk hebbedingetje. Je hebt er niet echt iets aan, want de plantjes doen toch wat ze zelf willen.

Ik heb mijn hele bak nu ingezaaid. Ik had mijn losse bakken al iets eerder ingezaaid en daar steekt nu het eerste blaadje boven de aarde uit! Het seizoen is begonnen!
#3290956
Vandaag de kleine grondkas gevuld met de grond die ik er van mijn zusje bij heb gekregen en vermengd met vermiculiet. Voelde wel erg droog dus denk dat er nog mest over/door moet voordat het geschikt is om te kweken. Vermoed namelijk dat het pure gebruikte potgrond is geweest mijn zusje beetje kennende ::)
#3290963
dinky89 schreef:Vandaag de kleine grondkas gevuld met de grond die ik er van mijn zusje bij heb gekregen en vermengd met vermiculiet. Voelde wel erg droog dus denk dat er nog mest over/door moet voordat het geschikt is om te kweken. Vermoed namelijk dat het pure gebruikte potgrond is geweest mijn zusje beetje kennende ::)
Ik zou er turf en compost door doen. Geen mest. Compost kun je vaak goedkoop halen bij de gemeente. Turf is wat duurder, maar is eenmalig. Turf houdt fijn het vocht vast samen met de vermiculiet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3290965
Bedankt voor de tip :)
Heb in principe de bio moestuin voeding voor pokon staan.

Compost dagen zijn 14 en 15 april bij de gemeente dus dan even zien hoeveel ik mee kan nemen op de fiets. Hoeveel zou ik daarvan nodig hebben voor een bak van 20 cm hoog, 95 cm breed en 45 cm diep?
En turf, is dat in winkel aanschaffen? Wanneer ik zoek op turf in combi met de stad waar ik woon krijg ik alleen turftorenstraat en turf stekers van vroeger ervoor ::)
*voelt zich duidelijk beginner*
#3290974
Kaela schreef:Zo, vandaag alle oude planten uit de moestuinbak gehaald, compost erbij en vers ingezaaid. Het seizoen is begonnen!

Ik heb een set zaden van Jelle gekocht en ik heb een aantal over die ik niet ga gebruiken. Als er liefhebbers voor zijn kan ik ze opsturen. Zonde om ze niet te gebruiken.

Ik heb in de aanbieding: sugarsnaps, peultjes, snijbonen en spekboon.
Heb je de zaden van de sugarsnaps en peultjes nog? Die vinden wij erg lekker, dus lijkt het me ideaal ze zelf ook te planten in mijn moestuintje in wording


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#3290989
dinky89 schreef:Bedankt voor de tip :)
Heb in principe de bio moestuin voeding voor pokon staan.

Compost dagen zijn 14 en 15 april bij de gemeente dus dan even zien hoeveel ik mee kan nemen op de fiets. Hoeveel zou ik daarvan nodig hebben voor een bak van 20 cm hoog, 95 cm breed en 45 cm diep?
En turf, is dat in winkel aanschaffen? Wanneer ik zoek op turf in combi met de stad waar ik woon krijg ik alleen turftorenstraat en turf stekers van vroeger ervoor ::)
*voelt zich duidelijk beginner*
Turf verkopen ze bij Welkoop/BoerenBond, tuincentra, cranenbroek enz.
Geen idee hoeveel compost je nodig hebt. Ik ben daar erg slecht in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3292758
wenchew schreef:Heb je de zaden van de sugarsnaps en peultjes nog? Die vinden wij erg lekker, dus lijkt het me ideaal ze zelf ook te planten in mijn moestuintje in wording


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jazeker! PB je adres maar, dan stuur ik ze je op!

Ik heb vanmorgen bij de action een klein kasje gevonden voor een klein prijsje. Super blij mee. Heb er nu voor de grap mijn appie moestuintjes in gezet, maar ik wilde hem voor mijn tomaten. Om ze een beetje droger en warmer te kunnen houden indien nodig.

Afbeelding
#3292772
Nou ik denk dat ik hier er maar een moestuinbak bij moet bestellen. Ik heb geen ruimte meer voor de potjes van de appie ::)

In mijn grondkasbak heb ik nu rucola en raapstelen die boven beginnen te komen. De mosterdsla en de snijbietjes laten zich nog niet zien (zitten ook pas 3 of 4 dagen in de bak). Daarnaast heb ik in een pot nog rabarber geplant, aardbeien in hangpotjes gezet (zowel gewone aardbei als bosaardbei), de pootuitjes in de volle grond in de tuin gezet en een rode bessenstruik geplant.
In de vensterbank heb ik van de appie nu de tuinkers staan (die de aarde flink uit het potje aan het gooien is ;D ) en de rode biet (die ik dus niet meer kwijt kan).

Als aanvulling heb ik deze bak op het oog: https://nubuiten.nl/douglas-mini-garden ... GwodYOEH6A
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door