Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3346521
Lida. S schreef:De vruchtjes. Ik verdenk de vogels want ze zijn helemaal weg. Honingbes is best lekker, een beetje zuur, maar het leukste is dat ze erg vroeg zijn
Vogels die frambozen eten? Ik heb ze er hier nog niet op betrapt. Vlierbes, braam, rozebottel, peer en appel daar zie ik ze op, maar van de frambozen zie ik ze hier niet snoepen.
#3346527
src_esther schreef:Vogels die frambozen eten? Ik heb ze er hier nog niet op betrapt. Vlierbes, braam, rozebottel, peer en appel daar zie ik ze op, maar van de frambozen zie ik ze hier niet snoepen.
Ik heb geen idee, maar ze zijn helemaal verdwenen. Als het slakken,pissebedden, rupsen oid zouden zijn geweest waren ze aangevreten. Het kan dan nog een wezel,marter, vos oid zijn geweest. Die hebben we hier ook, maar dan zou ik wel meer vreetschade hebben
#3346537
src_esther schreef:Vogels die frambozen eten? Ik heb ze er hier nog niet op betrapt. Vlierbes, braam, rozebottel, peer en appel daar zie ik ze op, maar van de frambozen zie ik ze hier niet snoepen.
Wil niet altijd iets zeggen.
Bij mijn ma vreten ze altijd haar aardbeien op. Ze moet echt netten spannen of heeft geen aardbei voor zichzelf. Terwijl ze bij mij er gewoon vanzelf afblijven...
Bij mij eten ze anderzijds wel m'n tomaten op...
#3346569
Ik heb geen moestuin(tje) meer, maar wel een hoekje gemaakt in onze gewone tuin. Daar staan wat pootuitjes mooi te groeien en ook een stuk of 15 bietjes. Verder heb ik prei gezaaid en die komen net boven de grond in de pot.
#3346570
Hier eten de merels frambozen, de eerste zijn dan voor mij, als ze het nog niet ontdekt hebben, maar daarna is alles weg. Dus nu heb ik ze onder een net. Slakken nemen daar nu wel hapjes van, maar die laten wel veel voor mij hangen.
Door Raaf
#3346576
src_esther schreef:Vogels die frambozen eten? Ik heb ze er hier nog niet op betrapt. Vlierbes, braam, rozebottel, peer en appel daar zie ik ze op, maar van de frambozen zie ik ze hier niet snoepen.
Hier zijn ze ons ook steeds voor (de merels)...en dan overal van die mooie gekleurde poepjes achterlaten...
Zelfs de bosbessen worden voor dag-en-dauw veroberd :o maar het is een genot om ze te zien 'springen' voor een rijpe bosbes die net wat te hoog hangt...op hun eigen manier verrijken ze de tuin... ;)
#3346578
Ik heb komkommers aan mn planten! Maar wanneer oogst ik die? Wacht ik tot ze formaat supermarkt-komkommer hebben? Of loop ik het risico dat ze eerder gaan doorschieten? Ze zijn op dit moment vooral kort en breed.
#3346579
koekje schreef:Ik heb komkommers aan mn planten! Maar wanneer oogst ik die? Wacht ik tot ze formaat supermarkt-komkommer hebben? Of loop ik het risico dat ze eerder gaan doorschieten? Ze zijn op dit moment vooral kort en breed.
Zijn het gewone komkommers of snack / mini komkommers? Ik heb dit kleine ras, die oogst ik als ze ca 20 cm zijn en niet te dik. De gewone komkommer krijgt inderdaad supermarkt formaat. Maar je moet ze niet te groot laten worden, want dan gaan ze zaad vormen
#3346582
koekje schreef:Ik had voor mn verjaardag plantjes gekregen (kwamen van de Aldi of Lidl) met bak op pootjes. Ik gok erop dat het gewone zijn.
Ik heb net nog even bij mijn komkommers gekeken. Ik oogst ze altijd op gevoel, maar nu heb ik eens serieus naar ze gekeken. Als ze beginnen te glimmen zijn ze goed en kan je ze oogsten.

Gisteren 3 tomaatjes geoogst, vandaag 8.
#3346593
Kijk eens bij eentje of er al dikke zaden inzitten of niet. Zoniet, kan het nog iets langer.
Maar ik denk niet dat je ze te vroeg kan oogsten hoor. Zodra het er als komkommer uitziet natuurlijk. Das als courgette, hoe meer je oogst, hoe meer vruchten er komen.

Tomaten oogst je als ze loskomen als je op het verdikkingetje op de steel drukt. Komen ze dan niet vanzelf los, dan zijn ze nog niet rijp.

Paprika oogst je gewoon wanneer je zin hebt. Je kan ze oogsten als ze volledig verkleurd zijn, of als ze nog groen zijn. Ook hier geldt dat ze in het laatste geval meer vrucht aanmaken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door