Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3332379
pearlsofpassion schreef:Slim, zo afdekken, maar je moet het toch minstens een maandje laten liggen hoor. Met hardnekkige planten nog langer. En de kans is bestaande dat het gewoon terug uitschiet, als de wortel overleefd.
Maar goed, je kan wel schoon starten dan. :biggrin2:

Ik heb in het najaar delen van mn moestuin afgedekt, maar nu begin ik daar niet meer aan. Dat wat niet afgedekt of begroeid is, zal gewoon gewied moeten worden...

Ik ben nog aan het wachten om te starten, maar heb er ook wel zin in. Houdt de voorspellingen goed in de gaten of de winter ermee ophoudt. Maar nu blijft ie nog wat hangen, blijkbaar..
Ja, ik laat het nog mooi een poosje liggen. Had het ook eerder willen doen, maar dacht er steeds niet aan. Maart kan nog alle kanten op qua weer, dus het is nog even afwachten wanneer er echt gestart kan worden.
#3332380
Doranto schreef:Zooooo, jij bent er wel héél vroeg bij :biggrin2:
Iets met over enthousiast ;D En tijd over, zonder hondenbeest :( . Het was ook gewoon heerlijk vanmiddag in de tuin. Ik had een dik vest aan en dat was warm genoeg. Dan is het plezierig bezig zijn!
#3332413
Ik kan ook niet wachten. Alles staat klaar, maar de vorst moet eerst over zijn. Wel ben ik nog steeds aan het snoeien en zagen in de rest van de tuin. Dit jaar wordt de moestuin wel een stuk kleiner. De vriezer ligt nog vol met peulen, bonen en boerenkool.
#3334590
Hier kriebelt het inmiddels flink :)

Gisteren mooie zaaibak gekocht om plantjes binnen op te kweken. Daarnaast nog wat zaden van de bolster gekocht en ook bij de lidl kon ik de zaden niet laten liggen (19 cent per zakje). Dit jaar ga ik ook knoflook proberen te kweken en ben ik benieuwd of mijn rabarber nog teken van leven gaat geven.
Wil zo graag rabarber uit de tuin maar ik en rabarber lijkt geen goed huwelijk ::)
#3334598
Wat leuk!
Ik wil een klein kasje om zaailingen op te kweken. Moet ik eens naar gaan kijken.

Meen je dat nu van rabarber? :o
Wij kregen hem nooit meer weg...
Mijn ervaring is dat als er nog maar een klein stukje wortel achterblijft, hij terug uitschiet. ::)
Had je vorig jaar geen rabarber dan?
#3334601
Ik heb van de week winterwt gekiemt en gezaaid. Mijn grotenbak zit nog onder het plastic, het lijkt nog niet veel te helpen, maar ik vind het met deze nattigheid toch nog niet leuk om te zaaien. Dus ik laat het nog mooi zitten.

Hopelijk wordt het op korte termijn wat gezelliger weer. Dan ga ik los.
#3334612
dinky89 schreef:Ja, ik meen het van de rabarber..... Eerst wortel gekocht om te planten waar twee kleine blaadjes uit kwamen en afstierven. Daarna plantje gekocht en ook die lijkt volledig dood te zijn gegaan :???: Kon vorig jaar dus inderdaad geen rabarber oogsten uit de tuin :(

Opkweekbakje dat ik heb gekocht is deze: https://www.dewiltfang.nl/zaaien-en-kwe ... s-compact/
Je mag bij ons wel een stek op komen halen (je zit in de buurt dacht ik?). Wij hebben altijd teveel plant staan, en eten zelf bijna geen rabarber. Hij zit nu nog onder de grond, maar ik verwacht dat het niet lang meer duurt voordat er iets te zien is. :)


Nog niet zo veel in de tuin gedaan. Rozenbottel/kruisbes/kweepeer gesnoeid en het terras geveegd, dat was het wel. Knoflook is niet aangeslagen.
Meneer heeft de peperplanten al wel binnen in de vensterbank staan, en de lathyrus is gezaaid.
#3334739
Angelique schreef:Hier ook ooit rabarberplant geplant, maar jaar erop nooit meer terug gezien.

Weet iemand wanneer je papavers moet zaaiien?
Euh, ik denk wel vroeg, want die zijn mei/juni al wel groot dacht ik...

Staat dat niet gewoon op je zakkie dan?
#3334816
Angelique schreef:Hier ook ooit rabarberplant geplant, maar jaar erop nooit meer terug gezien.

Weet iemand wanneer je papavers moet zaaiien?
papaver kan je nu al zaaien. Het komt vanzelf op als het weer geschikt is.
#3336256
Zooo heerlijk een weekend in de moestuin doorgebracht. Gisteren 1 bak zaaiklaar gemaakt en mijn nieuwe kasje in elkaar gezet. Vandaag de vlinderstruik gesnoeid en mijn eerste mm bak ingezaaid met verschillende soorten sla, radijs, postelein en raapstelen. Wat een heerlijk weer!
Nog ff een fotootje van mijn nieuwe kasje. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door