Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3351835
Lida. S schreef:De pruimen en morrelen zijn rijp. Als iemand er belang bij heeft mag je langskomen en zelf plukken (nieuw Scheemda) Het zijn er veel te veel. De vriezer ligt er al vol mee. Het is zonde dat ze op de grond liggen te verrotten. Appels en peren zijn nog niet zover, maar die mogen straks ook gehaald worden. Honden mogen mee. Het terrein is uitbraak vrij en er is genoeg water (wel vol met kroos) waar ze kunnen afkoelen

Je kunt ze zeker niet aan de boom vastplakken tot wij er zijn, Lida..? ::)
#3351839
Anne in Zweden schreef:Dat ziet er goed uit, PoP! De tomaten doen het hier ook goed, staan al sinds mei onafgedekt en best wel blootgesteld aan de elementen (hebben tussendoor nog nachtvorst gehad), maar ze hebben er niet onder te lijden gehad, en ze smaken heerlijk!

Andere kwestie: heeft iemand een toverformule tegen wespen in de aardbeien? Ik heb heel veel aardbeitjes maar ze worden allemaal kapotgevreten door die klerebeesten. >:( En het plukken van de niet-aangevreten beien is zo ook geen pretje. Ideetje, iemand?
Insectengaas. Iets anders kan ik niet bedenken...

De tomaten smaken idd heerlijk. En zijn rood!
We hebben al een ongemixed tomatensausje gemaakt, dat smaakte ook ontzettend goed en rauw zijn ze natuurlijk ook heerlijk.
Ja, met buitentomaten moet je wat geluk hebben. Maar jongens, als je geluk hebt. :D Dat is het risico op een jaar zoals vorig jaar waarin ze verzopen, toch echt wel waard. Al zou ik ook wel een afdakje kunnen voorzien... ::)
#3351843
pearlsofpassion schreef:Insectengaas. Iets anders kan ik niet bedenken...

De tomaten smaken idd heerlijk. En zijn rood!
We hebben al een ongemixed tomatensausje gemaakt, dat smaakte ook ontzettend goed en rauw zijn ze natuurlijk ook heerlijk.
Ja, met buitentomaten moet je wat geluk hebben. Maar jongens, als je geluk hebt. :D Dat is het risico op een jaar zoals vorig jaar waarin ze verzopen, toch echt wel waard. Al zou ik ook wel een afdakje kunnen voorzien... ::)
Ja, dat overweeg ik inderdaad, maar dan kunnen er dus ook geen hommels en andere nuttige beestjes meer bij... :-\
#3351850
Anne in Zweden schreef:Je kunt ze zeker niet aan de boom vastplakken tot wij er zijn, Lida..? ::)
Morellen zijn er nu nog genoeg, maar als jullie komen zullen ze wel op zijn. De appels en peren zullen dan nog niet rijp zijn. Voortaan hier maar een weekje of twee komen staan met de camper, dan kunnen jullie oogsten.
#3351865
Anne in Zweden schreef:Dat ziet er goed uit, PoP! De tomaten doen het hier ook goed, staan al sinds mei onafgedekt en best wel blootgesteld aan de elementen (hebben tussendoor nog nachtvorst gehad), maar ze hebben er niet onder te lijden gehad, en ze smaken heerlijk!

Andere kwestie: heeft iemand een toverformule tegen wespen in de aardbeien? Ik heb heel veel aardbeitjes maar ze worden allemaal kapotgevreten door die klerebeesten. >:( En het plukken van de niet-aangevreten beien is zo ook geen pretje. Ideetje, iemand?
Nep-wespennest erbij leggen :biggrin2:
#3352054
Onze eerste aubergines groeien! En de eerste tomaatjes worden rood! :D
20180813_140018.jpg
20180813_140018.jpg (2.75 MiB) 2562 keer bekeken
20180813_140006.jpg
20180813_140006.jpg (2.58 MiB) 2562 keer bekeken
20180813_135943.jpg
20180813_135943.jpg (2.67 MiB) 2562 keer bekeken
#3370398
dinky89 schreef:Inmiddels begint het weer flink te kriebelen dus de eerste dingen vandaag binnen voor gezaaid. Je moet toch wat wanneer je vrij bent en het buiten slecht weer is :cool:
Ik heb op de laatste dag van februari mijn moestuinbak ingezaaid. En geloof het of niet, er komt al wat op! Ze beloven volgende week wat beter weer, ben benieuwd hoe hard het dan zal gaan.
#3371446
Nadat ik het vorig jaar niet kon winnen van het onkruid ga ik dit jaar niet zaaien maar alleen plantjes gebruiken. Ik heb nu spinazie, sla, peulen en snijbiet gekocht. Ik hou het ook bij 1 bak. Bak 2 heb ik schildpaddenverblijf van gemaakt en nummer 3 heeft Zoë in gebruik als zandbak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door