Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3301444
Afbeelding

De aardappeltjes gaan goed.


Afbeelding

Moestuintje is volgestort met grind, we waren het onkruid zat. :P Er ligt wel worteldoek onder.
Links de asperges, ze zijn weer heerlijk! Pot met aardbeien, en twee moestuinbakken. De achterste dit weekeind gevuld met wat er in de kas stond aan zaailingen. Vliesdoek erover tegen de felle zon.
Rechts de kruisbes, die is ook afgedekt tegen de vogels. Er blijft hier anders echt helemaal niks over met die opvretertjes in de buurt.

Voor diezelfde opvretertjes staat er wel een schaal water in de moestuin, voor als wij buiten zitten en ze niet bij de schaal op het terras durven. ::) ;D
#3301466
Vandaag weer heerlijk paksoi uit de tuin gegeten, wat zit daar een stuk meer smaak aan :D

De radijsjes groeien de verkeerde kant op, ze gaan bijna bloeien maar nauwelijks een knolletje.....
Andijvie doet het goed, peultjes hebben eerste bloempjes, wortels komen op, eerste aardbeien gespot. Bosaardbei wordt niets, eerste poging rabarber is mislukt (was wortel) dus nu plantje gekocht en die lijkt wel aan te slaan. Uien zijn ook goed opgekomen :-)

Bietjes van de ah moestuintjes is even afwachten. Moet zeggen dat die ah moestuintjes het minder goed doen dan de gewone gekochte zaden ::)
#3301811
Niet alles gaat perfect in de moestuin, slakken, vorst, droogte (en onkunde) laten hun sporen na, maar onze peulen doen het geweldig. Echt niet normaal. Dit weekend moeten we echt alles oogsten. Ik ben heel erg benieuwd hoeveel kg we eraf halen.
Verder hebben we al sla, rucola, radijs, spinazie, wortel, pepers en de kruiden kunnen oogsten. Wat een rijkdom. Oja, ik heb ook al 5 aardbeien geplukt, ik hoop dat dat uiteindelijk minimaal 5 kg wordt.
#3301812
Heb de radijs er maar uit getrokken. Heb nog genoeg zaadjes liggen en ze gingen mijn bleekselderij overschaduwen :-[

Heb nu 2 lege 'vakken' en twijfel over wat verstandig is om te zaaien.
De ene heeft rucola en mosterdsla in gestaan en in de andere de radijzen.
De rucola en mosterdsla wil ik sowieso opnieuw zaaien.
Over andere twijfel ik over nieuwe raapstelen, nieuwe bieten of nieuwe poging radijs.
Kan ik nou het beste de vakken omdraaien dus de slasoorten op de plaats van de radijzen en vice versa? Of maakt dat eigenlijk weinig uit?
#3301827
Je moet per jaar roteren. Dus de sla zet je volgend jaar waar die anderen die je noemt ( allemaal kruisbloemigen) dit jaar staan. Behalve de bietjes, dat zijn wortelgewassen. Nu blijf je per bed bij dezelfde groep.

Als je nog radijzen wil, kan je die perfect nog eens zaaien. De vorige zullen gewoon door de late vorst gedacht hebben dat er een winter gepasseerd is en daardoor doorgeschoten. Radijs is nl 2-jarig.
Nu vriest het niet meer. ;)
#3301833
Met de mm bakken wissel je liefst af na oogsten. Dus waar je kruisbloemig hebt gehad zet je nu bijvoorbeeld sla. En voor het zaaien een schepje compost toevoegen voor nieuwe voeding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3301910
Ik heb mijn allereerste broccoli in de pan liggen! Oke, een klein beetje van 3 planten. Durfde het niet door te laten groeien, heb al 2 jaar gehad dat het dan opeens doorgeschoten was. Liever 1 klein maaltje dan 3 planten in de kliko!

De erwten gaan goed, de courgette groeit mooi, de sla kan dit weekend geoogst. En dan heb ik weer allemaal lege vakken, mooi voor een tweede ronde. De tomaten doen het ook prima en komende week ga ik plezier hebben van mijn kleine kasje om ze droog te kunnen zetten met alle regen die voorspelt wordt.

De aardbeien hangen dit jaar hoog aan de voliere en dat lijkt ook een succes te worden. Ben benieuwd!
#3301911
Kaela schreef:Ik heb mijn allereerste broccoli in de pan liggen! Oke, een klein beetje van 3 planten. Durfde het niet door te laten groeien, heb al 2 jaar gehad dat het dan opeens doorgeschoten was. Liever 1 klein maaltje dan 3 planten in de kliko!

De erwten gaan goed, de courgette groeit mooi, de sla kan dit weekend geoogst. En dan heb ik weer allemaal lege vakken, mooi voor een tweede ronde. De tomaten doen het ook prima en komende week ga ik plezier hebben van mijn kleine kasje om ze droog te kunnen zetten met alle regen die voorspelt wordt.

De aardbeien hangen dit jaar hoog aan de voliere en dat lijkt ook een succes te worden. Ben benieuwd!
Het is mij nog nooit gelukt om broccoli te oogsten. Wel een goed idee om vroeg te oogsten. Volgend jaar toch nog maar een keer proberen.
#3301991
Lida. S schreef:Het is mij nog nooit gelukt om broccoli te oogsten. Wel een goed idee om vroeg te oogsten. Volgend jaar toch nog maar een keer proberen.
Voor het eerst broccolie gezaaid. Plantje overdekt met fleecedoek.
Ben benieuwd.
#3302839
Kijk net naar mijn rode bessenstruik, zitten er ineens in ieder topje luizen :'(
Iemand tips hoe ik ze er goed uit kan krijgen?
Het is nog niet zo'n hele grote struik en het is echt in ieder topje dat de blaadjes kreuken en daaronder dus luizen zitten....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door