Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3347420
Spikkelneus schreef:Ja, ze beginnen met de andere kippen te ´mengen´ - de eerste paar dagen had ik ze gescheiden, en toen ik het tussenhek had weggehaald, is iedereen nog dagen aan zijn ´eigen´ kant gebleven (ik had het hok gesplitst en aan beide kanten is een ren). Er komen nieuwe donsveertjes door op de kale kontjes en de roodheid van hun huid is al afgenomen (totdat ze in de zon hebben gelegen.... dan zijn ze weer kreeftrood; maar dat doen ze zelf, daar kan je weinig aan doen). De kammen worden ook al minder bleek. Dus ze gaan eigenlijk heel goed. En ik heb elke dag iets van 7-8 eieren :o Gelukkig hebben we 5 honden om mee te helpen opeten.
Vooral de haan probeert ze te verleiden om in de groep opgenomen te worden. Ze willen nog niet heel veel van hem weten, maar er wordt niet gevochten en daar ben ik vooral heel blij om.
Klinkt positief, fijn! :)
Ze zullen het wel heerlijk vinden, zo in de zon!

Wat veel eiereren!
Hebben ze dan nog extra kalk nodig? Want al die eierschalen zullen wel veel kalk verbruiken, of niet?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3347423
Eef+doggies schreef:Klinkt positief, fijn! :)
Ze zullen het wel heerlijk vinden, zo in de zon!

Wat veel eiereren!
Hebben ze dan nog extra kalk nodig? Want al die eierschalen zullen wel veel kalk verbruiken, of niet?
Ik bewaar alle eierschalen en ik geef ze gemalen weer terug. Daarnaast hebben ze grit (oesterschelpen) en legkorrel waar ook calcium in zit. Maar de nieuwe kippen leggen eieren met hele dunne breekbare schalen, terwijl de oude kippen snoeiharde schalen hebben.
Ze hebben allemaal een voorkeur voor gemalen eierschaal als calciumbron.
Door Eef+Stippels
#3347721
Wat een lief koppie :-*
Spikkelneus schreef:Ik bewaar alle eierschalen en ik geef ze gemalen weer terug. Daarnaast hebben ze grit (oesterschelpen) en legkorrel waar ook calcium in zit. Maar de nieuwe kippen leggen eieren met hele dunne breekbare schalen, terwijl de oude kippen snoeiharde schalen hebben.
Ze hebben allemaal een voorkeur voor gemalen eierschaal als calciumbron.
Oh met het calcium zit het nu dus helemaal goed :biggrin2:

Ik neem aan dat deze kippen ook heel lang calcium (en wat nog meer) tekort hebben gehad...? En daarom van die dunne eierschalen maken.

Wat zullen ze bij jou opknappen :D
Door hannabelgje
#3348045
Eindelijk won haar behoefte aan een frisse duik het van haar angst en is ze na behoorlijk wat aanmoediging de beek in gegaan. Eenmaal erin vond ze het heerlijk. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3348160
Gister was onze jaarlijkse schildermiddag. Dit keer heb ik Fengur geschilderd. Uiteraard met hulp van de juf, maar grappig genoeg vooral bij de delen die mij vooraf makkelijk leken zoals de manen. Het oog heb ik helemaal zelf gedaan, terwijl ik had gedacht daar veel hulp voor nodig te hebben.
fullsizeoutput_262.jpeg
fullsizeoutput_262.jpeg (2.05 MiB) 2655 keer bekeken
Door Siberienne
#3349143
Zoooooo irritant, dat hoge gras. Je ziet de hazen niet! (Aldus de klaag van Spot)
B6C325B7-036A-4CEC-8002-53CC1998C01E.jpeg
B6C325B7-036A-4CEC-8002-53CC1998C01E.jpeg (3.6 MiB) 2398 keer bekeken
27C50873-84C7-4277-A9D6-8530D93B79B6.jpeg
27C50873-84C7-4277-A9D6-8530D93B79B6.jpeg (1.92 MiB) 2398 keer bekeken
Door Eef+Stippels
#3349258
Die Spot ;D ;D


Bella's kussen lag in de zon (daar willen ze zelfs met dit weer graag liggen ::) ),
Maar het werd haar te warm, dus ging ze in de bloemen liggen :cool:
(beetje slechte kwaliteit foto..)
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op zo 04 apr 2021, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#3349438
Opgeruimd staat netjes! :D


Bella is weer naar zwemles geweest. Ze kan nu al zelf in en uit het bad lopen!
Alleen met beide achterpoten tegelijk zwemmen blijft moeilijk ;D
Ze heeft haar nieuw geleerde zwemskills ook al in real life gebruikt, ze bedacht zich bij de ochtendronde dat ze nu gewoon naar de waterhoentjes toe kan zwemmen :cool:
Ze is zo schetig :smitten:
En haar grote zus wacht steeds heel geduldig tot de zwemles voorbij is. Zij vindt de heen en terugrit erg leuk. Superlief :-*
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op zo 04 apr 2021, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3349461
-Annemarie- schreef:Wat een heerlijke foto's! :)



Afbeelding

De opruimploeg was weer aan het werk, vanmorgen.
Ik krijg dat nooit leuk op de foto want ze wil eigenlijk helemaal niet stilstaan. ;D
Goed zo Moyra, geef het goede voorbeeld maar!
Eef+doggies schreef:Opgeruimd staat netjes! :D


Bella is weer naar zwemles geweest. Ze kan nu al zelf in en uit het bad lopen!
Alleen met beide achterpoten tegelijk zwemmen blijft moeilijk ;D
Ze heeft haar nieuw geleerde zwemskills ook al in real life gebruikt, ze bedacht zich bij de ochtendronde dat ze nu gewoon naar de waterhoentjes toe kan zwemmen :cool:
Ze is zo schetig :smitten:
En haar grote zus wacht steeds heel geduldig tot de zwemles voorbij is. Zij vindt de heen en terugrit erg leuk. Superlief :-*
Knappe Bella!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door