Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341770
joel schreef:Ik ben benieuwd hoe het gaat en welke baan maakt ook niet uit.... laat je weten hoe het ging?
En tja, het jachtinstinct zit erin, mijn idee is als je niet zou trainen op de baan ze ook achter de ‘kat van de buren’ gaat.
Ja ik (wij) zijn ook benieuwd! Zal proberen foto/filmpje te maken. Tja, het is een jachthond maar ze hebben er zeker weten een ander ras doorheen gesmeerd. Het luistert (vrij goed zelfs :biggrin2: ), het houdt van zwemmen (grote aanloop, sprong en eindeloos rondzwemmen), apporteert ballen/stokken (eigenlijk haar grootste passie) en heeft het nooit koud. Integendeel zelfs...
Natuurlijk kijkt ze wel als ze een beest ziet, maar haar volgende blik is altijd weer naar mij: Mag ik, of toch maar niet? Hopelijk blijft dat, maar ze is pas 11 maanden dus de knop kan nog omgaan natuurlijk... :-\
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341892
- pien - schreef:Wat een heerlijke foto's en filmpje weer :)
Ja dat vind ik nou ook. Kijk er altijd naar, ben echter dan niet iemand die reageert omdat ze er zo van geniet :-[ Dus als reactie op Pien:
Ik vind ook al die foto's en filmpjes van hondjes zó leuk om te zien :-* ::)
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3341935
joel schreef:Wat leuk!! Naar welke baan gaan jullie?
Wij trainen meestal op Velp, op fb “Rhedense windhonden renvereniging swift” staat een heel mooi filmpje zodat je een beetje kan zien hoe het er daar aan toe gaat.

Voor een eerste keer proberen zal je hem eerst een recht stukje gaan laten lopen op de baan en thuis kan je al wat spelen met een speeltje aan een touw, kijken of hij er achter aan wil rennen. Succes, ik hoop dat het een feestje wordt!
We gaan naar een baan in Venlo! ;)

Toen Harry een jaar of 1,5 was, heeft hij voor het eerst mogen coursen.
Dat was ook gelijk het moment dat de jaag knop om ging :D ::).
De renbaan heeft hij nog niet eerder gedaan, ik ben benieuwd!

Voor Vito is het de eerste keer; ik heb zo'n vermoeden dat hij helemaal los gaat ;D.
Maarja, ze blijven je verbazen he, dus je weet het nooit!
Gebruikersavatar
Door joel
#3342442
-Annemarie- schreef:Afbeelding

Afbeelding


Zonder uitstappen. :P :biggrin2:
:D wow prachtig!!

Leuk Joyce1985, ik kan zo genieten van de honden op de baan, kunnen ze echt even doen waarvoor ze geboren zijn!

Dit weekend even niets gepland, gewoon lekker wandelen en foto’s maken, is gelukt om het hoofd even leeg laten waaien..... de schaapsherder is er weer en even lekker op t strand geweest
CFD611F4-618C-4298-9C58-CAA6380F0E0E.jpeg
CFD611F4-618C-4298-9C58-CAA6380F0E0E.jpeg (1.02 MiB) 2547 keer bekeken
Bijlagen
701569AF-9576-4018-A3A1-B6662228762C.jpeg
701569AF-9576-4018-A3A1-B6662228762C.jpeg (246.71 KiB) 2547 keer bekeken
Door zurca
#3342568
"Joel"; Is dat jullie "kleine puppie"??? Wauw zeg....wat een prachtige hond is dat geworden :smitten:

@Siberienne; Luxemburg, hoe is het daar om te wandelen? Wij komen heel graag in Zuid limburg (zijn net thuis van een weekje Epen). Maar die "bergwandelingen" daar ::) :P Ik wandel gewoon het prettigst als het vlak is of met mate licht omhoog gaat. We zijn een dag naar Monschau geweest om te wandelen en daar liep ik heerlijk. Ongemerkt toch aardig wat geklommen maar niet stijl omhoog. Het houdt mij tegen om naar een land als Oostenrijk of Luxemburg op vakantie te gaan want elke wandeling niet lekker lopen is natuurlijk zonde van de vakantie. Dus....hoe wandelt het in Luxemburg? Elke keer "stijl omhoog" of gaat het redelijk geleidelijk? :biggrin2:
Door Aprilsnow
#3342576
FC0198EB-BC6A-4A4D-AD67-8434FD430941.jpeg
FC0198EB-BC6A-4A4D-AD67-8434FD430941.jpeg (561.26 KiB) 2491 keer bekeken
Tammo heeft een hangertje gekregen van een kennis die ze euh soort van instraalt. Het is om hem wat meer rust in zijn hoofd te geven.
Onder t mom van laten we het maar proberen ergens een mooi wit koordje opgesnort en voila. Nu maar afwachten op de rust ;D
B17189BD-F9C2-4FD8-B574-094D9F5B2A6B.jpeg
B17189BD-F9C2-4FD8-B574-094D9F5B2A6B.jpeg (3.96 MiB) 2491 keer bekeken
Verder mocht ik even puppyknuffelen met de buurhond. Wat een geweldige relaxte slungel is dat beestje.

Met Tammo gaat het steeds beter met de buurhond. Gelukkig is die erg relaxed dat helpt wel. Maar Tammo kan hem de rug toekeren als hij staat te snuffelen bij het hek. Kost wat snoepjes maar dat is echt pure winst vinden wij.
Door Siberienne
#3342584
zurca schreef:"Joel"; Is dat jullie "kleine puppie"??? Wauw zeg....wat een prachtige hond is dat geworden :smitten:

@Siberienne; Luxemburg, hoe is het daar om te wandelen? Wij komen heel graag in Zuid limburg (zijn net thuis van een weekje Epen). Maar die "bergwandelingen" daar ::) :P Ik wandel gewoon het prettigst als het vlak is of met mate licht omhoog gaat. We zijn een dag naar Monschau geweest om te wandelen en daar liep ik heerlijk. Ongemerkt toch aardig wat geklommen maar niet stijl omhoog. Het houdt mij tegen om naar een land als Oostenrijk of Luxemburg op vakantie te gaan want elke wandeling niet lekker lopen is natuurlijk zonde van de vakantie. Dus....hoe wandelt het in Luxemburg? Elke keer "stijl omhoog" of gaat het redelijk geleidelijk? :biggrin2:

Luxemburg kan vrij steil zijn. Waar we nu liepen viel het mij nog mee omdat we een rivierdal volgden, maar echt vlak was het niet. Maar als je in Klein Zwitserland gaat kijken is het wel steil bv. Net als in de Ardennen hebben de riviertjes steile oevers.

Als je van geleidelijk houdt, zou ik denk ik eerder naar de (Vulkaan)Eiffel gaan. Daar liepen we ooit een stuk van het Lieserpfad en dat was makkelijk.

En verder vin’k het lastig adviseren want ik vind hellingen niet zo erg, omhoog dan. Omlaag met een sleurende husky is minder fijn...
Door zurca
#3342625
Siberienne schreef:Luxemburg kan vrij steil zijn. Waar we nu liepen viel het mij nog mee omdat we een rivierdal volgden, maar echt vlak was het niet. Maar als je in Klein Zwitserland gaat kijken is het wel steil bv. Net als in de Ardennen hebben de riviertjes steile oevers.

Als je van geleidelijk houdt, zou ik denk ik eerder naar de (Vulkaan)Eiffel gaan. Daar liepen we ooit een stuk van het Lieserpfad en dat was makkelijk.

En verder vin’k het lastig adviseren want ik vind hellingen niet zo erg, omhoog dan. Omlaag met een sleurende husky is minder fijn...
Bedankt voor je ervaringen!
Ik denk dat ik omhoog met een sleurende husky misschien niet zo erg zou vinden :biggrin2: Omlaag zal inderdaad een ander verhaal worden hahaha.
We zullen weleens kijken, hebben nog een poosje de tijd ;) (Wil met aankomende pup toch niet gelijk naar het buitenland ivm rabiesvacinatie) Misschien is de eiffel wel een goed idee om mee te gaan beginnen of ik moet toch eens meer mijn best gaan doen voor een betere conditie want ik denk dat het 'm daar vooral in zit ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door