Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3075305
Ik zou ook minstens 1500 kcal eten. Als je al caloriën wil tellen.
Chapeau dat het je lukt om af te vallen op die manier, want ik zou het nooit volhouden.  Ik kan gerust afvallen door gezond te eten en niet te overdrijven in de maaltijden, maar met honger rondlopen, lukt me echt niet.
Door Simone V
#3075308
Boeffie Blafmans schreef: Eet je elke dag ei?
nee niet elke dag, maar als ik alleen een salade als lunch heb (dus zonder vis of vlees) doe ik meestal wel 2 eitjes bij.  Ik denk dat ik 3 soms 4 keer per week 1 of 2 eitjes eet.
Door Lil
#3075314
Kaio schreef: 900-1100 calorieen is ook echt weinig, en bovendien gaat je lichaam alleen maar in spaarstand, en daar heb je dan ook niks meer aan want dan wordt je van een beetje meer alleen maar juist dikker  :( Ik vind het erg weinig en volgens mij kan het de bedoeling niet zijn dat je je de hele dag zo flauw voelt. Voor mij zou dat het teken zijn dat het niet het juiste voedigspatroon is voor mij.
zou groente-fruit sap iets voor je zijn?
spaarstand bestaat niet! Dan zou iedereen met maagband of gastric bypass aankomen ipv drastisch afvallen. Die mensen sporten en werken ook op 600 kcal dus ergens moet ik waarschijnlijk niet ze*ken en gewoon doorzetten. Ik blijf trouwens 1 uur aan een stuk wandelen ook als ik al eerder denk dit wordt het niet. Daadwerkelijk omvallen zal wel niet gebeuren.

Groente fruitsap? Was dat?
Smoothie? Die lustte ik niet tenminste niet met zo weinig fruit hihi. Ook kon ik op 1 zo'n drankje niet de ochtend door. Maar als tussendoortje te proberen!

Maar nog even en ik kan beter eigen topic opstarten...


TS zelf boekweit pannenkoek maken. Koud ook lekker en in 1 keer voor meerdere maaltijden te maken. Gewoon boekweit meel, zout, ei en amandelmelk. zoet/ hartig wat je wilt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3075316
charmed schreef: Wat ik mij afvraag is of het ook suiker bevat bij de echte bakker? Ik heb gevraagd bij de bakker en alleen natuurlijke suikers werden er in brood verwerkt. Supermarkt brood weet ik van dat er 32 klontjes suiker in zitten per brood.

Allison heb ik ook wel eens gehad, het brood vult goed vind het niet zo heel lekker. Wel een keer tussendoor, maar niet voor altijd.
Ik heb jaren in een héle dure "echte" bakker gewerkt en brood bij de bakker komt (op vast een enkele uitzondering na) gewoon uit dezelfde fabrieken als het brood van de supermarkten. Smiddag bestellen, smorgens geleverd krijgen en dan gaat wat over is van de vorige dag weer mee terug. Ik denk dat er nog maar heel erg weinig bakkers zijn die nog zelf bakken.

En ik denk dus ook dat brood van de bakker weinig tot niets verschilt qua samenstelling met van die uit de supermarkt.
Door Lil
#3075317
Kaela schreef: Ik heb jaren in een héle dure "echte" bakker gewerkt en brood bij de bakker komt (op vast een enkele uitzondering na) gewoon uit dezelfde fabrieken als het brood van de supermarkten. Smiddag bestellen, smorgens geleverd krijgen en dan gaat wat over is van de vorige dag weer mee terug. Ik denk dat er nog maar heel erg weinig bakkers zijn die nog zelf bakken.

En ik denk dus ook dat brood van de bakker weinig tot niets verschilt qua samenstelling met van die uit de supermarkt.
OK dan, nooit gedacht! Kan ik net zo goed bij de appie de puur en eerlijk kopen, die is 1 euro goedkoper dan bij de warme bakker (en "verser").
Door bloemetje
#3075334
Mijn collega met gastric bypass eet vele malen meer. Om de twee uur eet ze iets. En dan geen koek of ander snaai. Fruit, groen en meestal gewoon een volkoren boterham met vleeswaren.  Ze is 35 tot 40 kg afgevallen.
Door charmed
#3075361
Balen dus! Was er al bang voor. Ik krijg van de meeste bakkersbrood ook gewoon enorme buikpijn. Helaas. Zit niets anders op dan zelf gaan bakken.

Ik heb ook ooit bij een bakker gewerkt, maar die bakte alles zelf, dus broden, gebak etc. (dat was in 1986)
Kaela schreef: Ik heb jaren in een héle dure "echte" bakker gewerkt en brood bij de bakker komt (op vast een enkele uitzondering na) gewoon uit dezelfde fabrieken als het brood van de supermarkten. Smiddag bestellen, smorgens geleverd krijgen en dan gaat wat over is van de vorige dag weer mee terug. Ik denk dat er nog maar heel erg weinig bakkers zijn die nog zelf bakken.

En ik denk dus ook dat brood van de bakker weinig tot niets verschilt qua samenstelling met van die uit de supermarkt.
Door fransbulletje
#3075368
Kaela schreef: Ik heb jaren in een héle dure "echte" bakker gewerkt en brood bij de bakker komt (op vast een enkele uitzondering na) gewoon uit dezelfde fabrieken als het brood van de supermarkten. Smiddag bestellen, smorgens geleverd krijgen en dan gaat wat over is van de vorige dag weer mee terug. Ik denk dat er nog maar heel erg weinig bakkers zijn die nog zelf bakken.

En ik denk dus ook dat brood van de bakker weinig tot niets verschilt qua samenstelling met van die uit de supermarkt.
De bakkers hier zijn dan vast een uitzondering want ze bakken echt hun brood nog zelf en dat is niet te vergelijken met het supermarkt brood.
Maar er zijn ook veel bakkers die nogal wat toevoegingen gebruiken in hun brood en dat vertellen ze er niet bij.

Heel veel supermarktbrood bevat bloem ipv meel en dan mis je dus vezels die zorgen voor een verzadigd gevoel en goed voor je darmen.

900-1100 Calorieën is veel te weinig en dat laat je lichaam je ook wel voelen.
Afvallen doe je door gezond eten en niet het tellen van calorieën. Eet voedingmiddelen waar je lichaam wat aan heeft en vermijd bewerkt voedsel. Je valt dan vanzelf af en voelt je er veel beter bij.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op do 19 feb 2015, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door coby.p
#3075399
Gezond leven en op je budget letten blijkt niet makkelijk

is absoluut waar, weinig te besteden, en gezond is duurder als ongezond,
hoe krom ook
Door coby.p
#3075461
[quote="Boeffie Blafmans"]
Oh, en ik bak zelf brood, maar dan in de pan, nu met gerstmeel, spelt soms, volkoren, ben nog een beetje aan het zoeken. Maar iig bloem, snufje zout, water, bakpoeder, klein scheutje olie, kneden. Olie in pan goed verhitten, dan gas middellaag zetten, brood erin, deksel erop, 20 tot 45 minuten later (afhankelijk van hoe dik het is) is het klaar! Lekker en snel.
[/quot

wat voor pan gebruik je ervoor?
Door Esther Q
#3075522
Maakt niet uit, maar met een dikke bodem, hoog of laag maakt niet uit. Belangrijkste is dat de olie wel goed verhit wordt voordat je het brood erin doet, maar dat de pan niet te heet is als je het brood erin doet, anders begint de korst direct te bakken en later aan te bakken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3075559
coby.p schreef: Gezond leven en op je budget letten blijkt niet makkelijk

is absoluut waar, weinig te besteden, en gezond is duurder als ongezond,
hoe krom ook
Ik heb die ervaring dus echt niet.
Broodbeleg vb, frisdrank, kant-en-klaar maaltijden enz... is vele malen duurder dan groenten en fruit.
Ik geloof wel dat groenten en fruit duurder is in NL dan in belgie en vlees net goedkoper, maar dan nog.
Als ik vroeger een hele kar vol had, was ik veel meer kwijt dan een volle kar uit de versafdeling.  En ik heb niet het gevoel dat ik er minder lang mee doe.  Ik heb wel merkbaar minder honger, dus daar kan het ook aan liggen, dat ik gewoon minder eet. Niet in het begin, maar na een tijd duidelijk wel.  Maar ja, dat maakt voor je portemonnee uiteindelijk niet uit.

Het is ook dat hoe meer groenten en fruit je in een keer koopt, hoe goedkoper het kan. Want dan kan je vb de sinaasappelen per 5kg kopen ipv per kg.  Leg daarbij dat ik ook nog mijn konijntjes 700gr-1kg groenten per dag voer, dus ja, de meeste groenten worden hier in het groot gekocht.  2 of 3 kolen is toch weer een tikje goedkoper per stuk dan eentje.
Beetje nakijken wat er in promotie staat en daarop baseren wat je klaarmaakt (of voert) helpt ook.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op vr 20 feb 2015, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Romee
#3075567
Kaela schreef: Ik heb jaren in een héle dure "echte" bakker gewerkt en brood bij de bakker komt (op vast een enkele uitzondering na) gewoon uit dezelfde fabrieken als het brood van de supermarkten. Smiddag bestellen, smorgens geleverd krijgen en dan gaat wat over is van de vorige dag weer mee terug. Ik denk dat er nog maar heel erg weinig bakkers zijn die nog zelf bakken.

En ik denk dus ook dat brood van de bakker weinig tot niets verschilt qua samenstelling met van die uit de supermarkt.
Een echte nep bakker dus.
Ik ken verschillende bakkers die gewoon nog zelf bakken. Je moet wel opletten en goed doorvragen, vaak zit er suiker in het brood.

TO, als ik jouw was zou ik veel eiwitten gaan eten, en voor tussendoor notenrepen maken. Zodat je niet verder afvalt.
Aan de andere kant, als ik zo lees wat je aan suikers at, valt dat best heel erg mee, dus zal je niet mega afvallen als je het laat staan.
Maar je moet er wel wat voor in de plaats nemen, zeker met oog op ondergewicht.

De vergelijking met maagband en gbp, gaat echt mank, bij een gbp is het vooral de kortere darm die maakt dat mensen afvallen.
En als je bij een maagband fout eet, dan kom je net zo goed aan.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3075573
Romee schreef:
TO, als ik jouw was zou ik veel eiwitten gaan eten, en voor tussendoor notenrepen maken. Zodat je niet verder afvalt.
Aan de andere kant, als ik zo lees wat je aan suikers at, valt dat best heel erg mee, dus zal je niet mega afvallen als je het laat staan.
Maar je moet er wel wat voor in de plaats nemen, zeker met oog op ondergewicht.
Geen idee of het ermee te maken heeft, maar sinds gistermiddag heb ik me toch honger!
Als het zo doorgaat kom ik nog kilo's aan!  :D

Ik ben wel doodmoe. Ik denk dat het komt omdat ik water drink in plaats van vruchtensap. Ik dronk best nogal wat sap  ::)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3075577
Hope schreef: Geen idee of het ermee te maken heeft, maar sinds gistermiddag heb ik me toch honger!
Als het zo doorgaat kom ik nog kilo's aan!  :D

Ik ben wel doodmoe. Ik denk dat het komt omdat ik water drink in plaats van vruchtensap. Ik dronk best nogal wat sap  ::)
Dat is het ontgiften of afkicken, zoals je het wilt noemen. Veel blijven drinken, neem je rust en zorg goed voor jezelf. Dit duurt een paar dagen tot een week.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door