Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#3075225
Wat ik mij afvraag is of het ook suiker bevat bij de echte bakker? Ik heb gevraagd bij de bakker en alleen natuurlijke suikers werden er in brood verwerkt. Supermarkt brood weet ik van dat er 32 klontjes suiker in zitten per brood.

Allison heb ik ook wel eens gehad, het brood vult goed vind het niet zo heel lekker. Wel een keer tussendoor, maar niet voor altijd.
Mandarijn schreef: Als je toch brood wilt eten is er Allinsonbrood. Dit brood is suikervrij.
De ingrediënten zijn volkorenmeel, water, zout en gist. Bij het bereiden van het brood wordt er meer water toegevoegd dan bij gewoon volkorenbrood. Hierdoor wordt het een compact brood dat stevig en mals is.
Bij de supermarkt kun je het krijgen (Jumbo, AH) maar je hebt de kans dat het schap soms leeg is. Dat heb ik al enkele keren gehad.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3075226
Lil schreef: Jij ook al. Ik ga met de dag achteruit als ik koolhydraatvrij (ook geen fruit etc) doe of zoals nu als ik dieet. Ik kan vaak geen 30 minuten de honden uitlaten en dat in tempo slak. Doe ik een keer zondigen dan loop ik 1.5 uur in flink tempo met 10 vingers in mijn neus achterwaarts bij wijze van spreken.
Ik kan het beste sporten op fruit. 
Zeker in de ochtend.
Of zelfs gewoon op de lege maag.  Een stuk fruit of niets eten en ik kan 15km fietsen en daarna tot de middag zonder eten.
Eet ik een boterham voor ik vertrek, dan geraak ik nog niet halverwege voor mijn energie compleet op is en heb ik de hele voormiddag razende honger. 

Het zal ook wel van persoon tot persoon verschillen, en fruit verteren gaat niet van de ene op de andere dag, maar ik zweer erbij... Daarop houdt ik de langste continue energie.
Ik denk niet dat ik anders op een gezonde manier zou kunnen eten.
Ik heb dan ook medelijden met je, als je echt slecht op fruit reageert en ook daar een bloedsuikerschommeling van krijgt. Want volgens de 'normale' biochemie van je lichaam zou dat niet mogen en krijg je van fructose geen insulinepiek.  Maar ja, op alles zijn er uitzonderingen natuurlijk en ook mensen die net wat anders in elkaar zitten...  :-*
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3075228
Lil schreef: Jij ook al. Ik ga met de dag achteruit als ik koolhydraatvrij (ook geen fruit etc) doe of zoals nu als ik dieet. Ik kan vaak geen 30 minuten de honden uitlaten en dat in tempo slak. Doe ik een keer zondigen dan loop ik 1.5 uur in flink tempo met 10 vingers in mijn neus achterwaarts bij wijze van spreken.
ik vind dat we erg eigenlijk, dat als je een dieet volgt dat je maar 30 minuten kunt lopen. Ergens lijkt me dat niet goed.  :( Of ben je net begonnen en moet je er nog ff aan wennen?
Door Lil
#3075231
Kaio schreef: ik vind dat we erg eigenlijk, dat als je een dieet volgt dat je maar 30 minuten kunt lopen. Ergens lijkt me dat niet goed.  :( Of ben je net begonnen en moet je er nog ff aan wennen?
nee, ik ben in september begonnen 15 kg kwijt en aangezien het stop staat sta ik nu op 900-1100 kcal per dag en ik trek dat niet echt.
ik mag dan wel op die 2 uur door de week en 3 uur in het weekend wandelen na de hele dag op mijn kont zitten, maar ik zeg altijd dat ik voor het behoorlijke denkwerk dat ik zo'n 45 uur per week doe gewoon energie nodig heb. En ja, men zegt dat het niet zo is, maar ik heb echt problemen met concentratie, vindingrijkheid en zo.
pearlsofpassion schreef: Ik kan het beste sporten op fruit. 
Zeker in de ochtend.
Of zelfs gewoon op de lege maag.  Een stuk fruit of niets eten en ik kan 15km fietsen en daarna tot de middag zonder eten.
Eet ik een boterham voor ik vertrek, dan geraak ik nog niet halverwege voor mijn energie compleet op is en heb ik de hele voormiddag razende honger. 

Het zal ook wel van persoon tot persoon verschillen, en fruit verteren gaat niet van de ene op de andere dag, maar ik zweer erbij... Daarop houdt ik de langste continue energie.
Ik denk niet dat ik anders op een gezonde manier zou kunnen eten.
Ik heb dan ook medelijden met je, als je echt slecht op fruit reageert en ook daar een bloedsuikerschommeling van krijgt. Want volgens de 'normale' biochemie van je lichaam zou dat niet mogen en krijg je van fructose geen insulinepiek.  Maar ja, op alles zijn er uitzonderingen natuurlijk en ook mensen die net wat anders in elkaar zitten...  :-*
Ja, ik wandel en fiets altijd op lege maag. Al jaaaaaaaren, wordt doodziek als ik iets moet eten van tevoren.
Gek he dat ik op fruit reageer. Of eigenlijk niet, ik ben de enige van mijn hele familie die geen diabetis type 1 heeft en ik doe al jaren mijn best om ook geen type 2 te krijgen. Dus ik pas heel erg op met eten en heb een keurige bloedsuikerwaarde. Alleen dat stomme schommelen is vervelend, maar dat kun je dus voorkomen. En fruit verteer ik vast niet. Heb als kind al geleerd dat fruit slecht is (allemaal diabeten behalve ik dus, dus die redenatie was niet gek alleen niet geldend voor mij). Dus ik ga mij toch eens verdiepen in het mijn lichaam leren verteren van fruit. Geloof heilig dat dat mogelijk moet zijn.
Door marina
#3075232
Sporten op een lege maag is voor mij echt een no-go, dan ben ik al flauw gevallen voor ik de oprit uit ben  8) .
Fruit veroorzaakt bij mij vooral veel honger, daarom eet ik het gecombineerd met wat noten en dan gaat het prima.
Citrusvruchten hebben dit effect dan weer niet.
Op mijn werk hebben we (te) regelmatig taart van hele goede bakkers, daar heb ik de hele dag last van, licht gevoel in mijn hoofd, draaierig bij inspanning, hoofdpijn. En toch eet ik het af en toe, zo lekker  :biggrin2:

Ik vind het gewoon interessant om te bekijken wat bepaalde voeding doet op mijn lijf dus ik probeer best regelmatig wat dingen uit.
Door charmed
#3075235
Als ik heel eerlijk ben vind ik 900-1100 calorieën ook veel te weinig als je daarbij nog actief bent. Je bent al 1500 calorieën nodig als je alleen de hele dag zit en slaapt, dan hoef je nog geen vinger uit te steken. Kan me wel voorstellen dat je geen 30 minuten kan lopen. Ik heb minimaal 1500 calorieën gebruikt. Als ik ging fietsen 50 km, at ik eerst 2 boterhammen, voor het fietsen een grote banaan, onder het fietsen, een appel en nog een energiereep van 135 calorieën. Ik neem altijd hele grote appels (dus zeker 100 calorieën) als ik dan thuis kwam, meteen een bord warm eten.

Je kan beter wat meer bewegen dan minder eten, als de kilo's er niet af gaan met 1500 calorieën.
Lil schreef: nee, ik ben in september begonnen 15 kg kwijt en aangezien het stop staat sta ik nu op 900-1100 kcal per dag en ik trek dat niet echt.
ik mag dan wel op die 2 uur door de week en 3 uur in het weekend wandelen na de hele dag op mijn kont zitten, maar ik zeg altijd dat ik voor het behoorlijke denkwerk dat ik zo'n 45 uur per week doe gewoon energie nodig heb. En ja, men zegt dat het niet zo is, maar ik heb echt problemen met concentratie, vindingrijkheid en zo.
Laatst gewijzigd door charmed op do 19 feb 2015, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3075239
Ik eet nooit voor 12 uur 's middags, doe ik dat wel ben ik direct beroerd. Anderhalf/twee uur wandelen op de lege maag, met alleen thee erin. Nu is onze afstand behoorlijk teruggeschroefd, maar 14 kg teckel in een buggy door ruw terrein duwen is ook een behoorlijke workout, dus zal het qua inspanning gelijkwaardig zijn.

Eddie wandelt rustig 30 km (in 4.30 uur, dus voor mij is dat bijna hardlopen) op alleen vetten en eiwitten, maar als hij meerdere dagen achter elkaar loopt dan moeten er echt koolhydraten aan te pas komen.
Door Esther Q
#3075256
Lizzy schreef: Ik heb trouwens heel sterk het idee dat het hele spelt erg overschat is. Volgens mij is het geen ruk beter dan tarwe.
Waarom denk je dat het niet beter is dan tarwe?
Door Esther Q
#3075264
Ik ben hier in Zweden weer afgezakt tot in de diepe donkere put van suikerverslaving :-X maar, de laatste twee maanden gaat het reuze goed! Ik voel me afschuwelijk als ik snoep, dat helpt wel om het vol te houden, de straf is erg naar. Ik eet soms wat muesli met noten en eco rozijntjes en ik zoek nog naar een melk. Nu amandel melk, die is te doen. Sojamelk vond ik echt afschuwelijk zoet, kreeg ik dorst van, terwijl er geen suiker in zat, bizar. Ik heb zelf melk van rijst gemaakt, maar dat vond ik smerig. Vaak ontbijt ik met pannenkoekjes van ei en banaan, dat bevalt heel goed, ik heb lange tijd geen honger daarna. Sowieso heb ik veel minder honger als ik geen suiker eet en weinig kh. Nu net pas wat lunch gegeten na het ontbijt vanmorgen om 8 uur. En ik drink tussendoor sinds een paar weken alleen een kop heet water met honing en kaneel. 's Avonds is het nog wat zoeken. Vega balletjes, mja, die zitten ook bom vol vanalles wat je niet wilt weten, ofwel wat vlees waar ik ook niet echt happy mee ben, eieren eet ik tegenwoordig ecologisch, en ik eet regelmatig avocado, dat vult goed. Ik at een tijdje weer oude kaas omdat daar geen lactose in schijnt te zitten, wat denk ik ook zo is, want ik verdraag het goed, maar die bioindustrie zit me toch zo dwars dat daar toch geen goed gevoel bij heb. Maar avocado met wortel, wat olie, lijnzaad, peper zout, olijfje soms, of tomaatje, of iets anders, dat vult eigenlijk heel goed. Verder eet ik wel rijst en aardappelen, maar geen grote hoeveelheden. Gelukkig ben ik geen bourgondiër, als je ontzettend van eten en/of koken houd dan lijkt het me heel moeilijk, ik laat veel dingen erg makkelijk staan, en zolang niet begin met snoepen heb ik er ook geen trek in. Mja, die ene keer een stukje chocola of een dropje, en ik ben weer weken bezig om er vanaf te komen :-X

Simone V schreef: 's middags eigengemaakte salade met een gekookt ei (of 2) en soms een soepje of gebakken eitje met groenten.
Eet je elke dag ei?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3075265
Dit vind ik erg lekker, ook als ontbijt als het ff snel moet. En het is glutenvrij, niet dat dat voor mij noodzakelijk is maar wel handig om te weten. Overigens maak ik het van alleen amandelmeel en tel dus de hoeveelheid havermout bij het amandelmeel op. :)

Ingrediënten gezond bananenbrood

3 (rijpe) bananen
50 gram ontpitte dadels
3 eieren
100 gram amandelmeel
50 gram havermout*
1 ½ theelepel bakpoeder
Handje ongebrande noten (walnoten/amandelen/pecan/hazelnoten, etc.)
Zout

Verwarm je oven voor op 175 graden.
Meng de bananen met de dadels in je keukenmachine tot een glad beslag. Dit kan ook met een staafmixer.
Als je ook havermout gebruikt: ‘verpulver’ dan de havermout in je keukenmachine tot meel.
Klop in een andere kom de eieren luchtig op en voeg wat zout toe. Meng dit met het de bananenpuree.
Voeg het amandel- en havermoutmeel toe aan het beslag en roer het goed door.
Voeg hieraan ook het bakpoeder toe en meng tot een glad beslag.
Roer tot slot de ongebrande noten erdoor.
Giet het mengsel in de cakevorm en zet in de oven. Bak je bananenbrood in 45-50 minuten af.
Als de bovenkant van de cake te donker wordt, dek dit dan af met bakpapier.
Check of je bananenbrood gaar is door er een satéprikker in te prikken. Is deze schoon en droog als je ‘m er uit haalt? Dan is je brood klaar.
Laat de cake afkoelen op een rooster.
Door Esther Q
#3075267
Oh, en ik bak zelf brood, maar dan in de pan, nu met gerstmeel, spelt soms, volkoren, ben nog een beetje aan het zoeken. Maar iig bloem, snufje zout, water, bakpoeder, klein scheutje olie, kneden. Olie in pan goed verhitten, dan gas middellaag zetten, brood erin, deksel erop, 20 tot 45 minuten later (afhankelijk van hoe dik het is) is het klaar! Lekker en snel.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3075274
900-1100 calorieen is ook echt weinig, en bovendien gaat je lichaam alleen maar in spaarstand, en daar heb je dan ook niks meer aan want dan wordt je van een beetje meer alleen maar juist dikker  :( Ik vind het erg weinig en volgens mij kan het de bedoeling niet zijn dat je je de hele dag zo flauw voelt. Voor mij zou dat het teken zijn dat het niet het juiste voedigspatroon is voor mij.
zou groente-fruit sap iets voor je zijn?
Door Borke
#3075288
Ik eet vrijwel suikervrij.
Soms toch een hazelnoot gebakje van Maison Kelder of chocolade met suiker :D

In bijna alle vleeswaren zit suiker, alleen noemen ze het dan dextrose.
Ik maak me daar niet zo druk meer om.
Vleeswaren kan je ook zelf maken, door rosbief, rollade of entrecote in de oven te bereiden met kruiden, af laten koelen en dan snijden.

Noten zijn een calorierijk tussendoortje wat gezond is en makkelijk mee te nemen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door