Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3078825
Floor schreef: Of het komt misschien van "specerijen"? Volgens mij mag daar ook vanalles onder geschaard worden (maar kijk het voor de zekerheid even na). Ik heb dezelfde mayonaise trouwens.  :biggrin2:
Er wordt nergens het woord suiker genoemd. En nogmaals 0,1 gram per 100 gram vind ik te verwaarlozen.
Door Lil
#3078835
Ik was zojuist bij appie en heb brood gekocht van 100% speltMEEL. Is behoorlijk stevig (zo heet het ook) brood en best "donker" van kleur.
Door Borke
#3078841
Pauline schreef: Jij hebt het beter overgenomen dan ik Astrid, dit zit er bij mij ook allemaal in, maar dat heb ik niet zo overgetypt. Ik denk idd dat die 0,1% van de mosterd komt, maar dat zou in de jouwe dan ook zo moeten zijn.
Volgens de specifictie zit er dus totaal geen suiker in:

Voedingswaarden
Deze waarden gelden voor het onbereide product.
Per 100 Milliliter. ADH*
* aanbevolen dagelijkse hoeveelheid
Energie 3000 kJ
Energie 730 kcal
Eiwitten 1,5 g
Koolhydraten 0 g
Waarvan suikers 0 g
Vet 80 g
Waarvan verzadigd 4,5 g
Waarvan enkelvoudig onverzadigd 74 g
Trans 0,8 g
Voedingsvezel 0,1 g


Overigens typ ik niets over Pauline, ik kopieer en plak gewoon van de site van AH  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3078858
Borke schreef: Volgens de specifictie zit er dus totaal geen suiker in:

Voedingswaarden
Deze waarden gelden voor het onbereide product.
Per 100 Milliliter. ADH*
* aanbevolen dagelijkse hoeveelheid
Energie 3000 kJ
Energie 730 kcal
Eiwitten 1,5 g
Koolhydraten 0 g
Waarvan suikers 0 g
Vet 80 g
Waarvan verzadigd 4,5 g
Waarvan enkelvoudig onverzadigd 74 g
Trans 0,8 g
Voedingsvezel 0,1 g


Overigens typ ik niets over Pauline, ik kopieer en plak gewoon van de site van AH  :biggrin2:
Ahhhh ik typ!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3078911
Borke schreef: Gewoon de tekst selecteren "control c" en control v op de plek waar je de tekst wilt hebben Pauline  :-*
:biggrin2: Ik weet hoe ik moet knippen en plakken hoor, maar ik heb van mijn pot overgetypt.  ;D
Door Borke
#3078930
Pauline schreef: :biggrin2: Ik weet hoe ik moet knippen en plakken hoor, maar ik heb van mijn pot overgetypt.  ;D
Ah OK  : :-*
Daar had ik geen zin in, daarom met google gezocht  :D
Gebruikersavatar
Door Floor
#3078944
Pauline schreef: Er wordt nergens het woord suiker genoemd. En nogmaals 0,1 gram per 100 gram vind ik te verwaarlozen.
Het is inderdaad verwaarloosbaar, zeker omdat je per portie veel minder dan 100 gram per keer eet. Ik ben alleen nieuwsgierig waar het vandaan komt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3079102
Hij is wel melk en gluten vrij  :)
Overigens wel raar, belgische mayonaise. Het is toch gewoon echte mayonaise en geen frietsaus? In belgie noemen ze de nederlandse mayo ( frietsaus dus) zoete mayonaise. Doe mij maar een beetje mayo ipv frietsaus hoor.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3079509
Kaio schreef: Hij is wel melk en gluten vrij  :)
Overigens wel raar, belgische mayonaise. Het is toch gewoon echte mayonaise en geen frietsaus? In belgie noemen ze de nederlandse mayo ( frietsaus dus) zoete mayonaise. Doe mij maar een beetje mayo ipv frietsaus hoor.
Hier niet hoor.  Zoete mayo heb ik nog nooit van gehoord.
Ik weet ook niet zeker wat je met frietsaus bedoelt...  ::)  Het zal vast niet zijn wat ik bij frietsaus in gedachten heb...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3079563
pearlsofpassion schreef: Hier niet hoor.  Zoete mayo heb ik nog nooit van gehoord.
Ik weet ook niet zeker wat je met frietsaus bedoelt...  ::)  Het zal vast niet zijn wat ik bij frietsaus in gedachten heb...
Hihi zal wel aan de streek liggen, net over de grens waar wij woonden in belgie, noemden ze de nederlandse mayonaise wat eigenlijk vaak frietsaus is zoete mayonaise. Die hadden ze bij de friture ook voor den hollanders  :biggrin2:  En dat klopt frietsaus is zoet.
Frietssaus heeft minder vet ( en een boel meuk meer) volgens mij ook niet verkrijgbaar in belgie ?
Hier een willekeurig voorbeeld http://www.ah.nl/producten/product/wi12 ... us-statube
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door