Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3074163
Jantina schreef: Wat leuk, veel geluk! Zou je er in de toekomst dan een heel donkere reu of een met veel pigment oid op moeten zetten om doofheid te voorkomen?
Dit pupje heeft een witfactor. Je moet dan een reu zoeken die geen witfactor heeft of die mogelijk de witfactor zou kunnen dragen. Dus ook de voorouders zijn erg belangrijk. Een witfactor kan verschillend tot uiting komen, dat kan een klein wit vlekje zijn, maar ook dus een halve witte kop of soms zelfs grotendeels wit. Dit natuurlijk naast de gewone testen die belangrijk zijn. De meningen over het fokken met een hond met witfactor zijn nogal verdeeld....

Voor nu ga ik ervan uit dat ik niet met dit pupje zal fokken.
Mijn afweging was.... Een hondje waar je 15 jaar lang plezier van hebt, moet je dan afhaken als blijkt dat je geen 2 nestjes kan fokken ? Dan praat je dus over 2x 8 weken "lol".... Voor mij is dan fokken minder belangrijk. De enorme klik vind ik veel belangrijker, een hondje waar ik straks lekker mee kan trainen en sporten en hopelijk wedstrijden mee kan lopen!
#3074296
Jantina schreef: Wat apart, iedere border heeft toch wit in mijn ogen, hoe onderscheidt je dan een witfactor van de normale aftekening? Enneh, hoe laat ben jij bij Nynke zaterdag? Kunnen Fedde en ik ook even knuffelen :-)
Haha, ja, sorry dat had ik beter moeten uitleggen.
De standaard tekening van een border collie, dus de witte kraag, de bles en de witte staartpunt, dat noem "Irish marked, of Irish spotting pattern" bij honden, dat zit op een ander gen dan het wit dat witte vlekken geeft .
Hier staat meer informatie:

https://bordercolliecolors.wordpress.co ... itefactor/
http://www.doggenetics.co.uk/white.htm

Als het Nynke uitkomt wil ik proberen er om 12 uur te zijn. Ik heb eerst sóchtends nog obedience training...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door