Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#3074238
Het hoeft ook niet snel te gaan, als het maar gaat! Gaat gestaag dus! Haastige spoed is zelden goed zeggen ze! En dat is met afvallen zeker zo, als je het er snel afkrijgt, is de kans groter dat je het er weer bij aan krijgt.
Dian schreef: ruim 50. Het gaat alleen niet zo hard, omdat ik door die hernia op een gegeven moment bijna niet meer lopen kon. Daarna die operatie, 6 weken geen fysio. We gaan nu weer vol goede moed verder voor de volgende 30 kg :D
#3074444
Dian schreef: Suiker is goed, maar er zitten vaatproblemen in de familie en daardoor kunnen wonden ook slecht genezen. Ik vind het zo jammer dat iedereen er maar van uitgaat dat ik in bed ga liggen wachten op het volgende probleem. Mag iemand een keer er doorheen zitten??? Blijkbaar anderen wel, ik niet. Wat ik bedoel met ruilen Saskia, is dat ik ziels graag weer aan het werk zo gaan, maar dat gaat op dit moment nog niet. Ruilen kan niet, nee, dat snap ik ook. Jij komt dan dat je door je eigen bedrijf zo veel moet werken, dat is iets waar je zelf voor gekozen hebt. Je had ook voor een werkgever kunnen gaan werken. Gezondheidsproblemen is niet iets waar je om vraagt, waar je voor kiest. Het overkomt je. En ja, dan zit het wel eens hoog en kun je niet altijd het positieve van de dingen zien............

en nu ga ik boodschappen doen, de visboer staat er weer, heerlijk 2 zoute haringen....
1. Volgens mij schrijf je dat zelf. Ik heb het niet verzonnen.
Dian schreef: Ik zit nu gewoon te wachten op het volgende.............  :'(
2. Iedereen zit er wel eens doorheen, om wat voor reden dan ook. Niet iedereen opent hier een topic op BP over en als ze dat wel doen is het kennelijk gewenst om de ach en wee te absorberen en je onevenredig druk te maken om de andere, wellicht niet makkelijk te absorberen meningen. Zo werkt een openbaar forum. Als ik het omdraai, mag ik dus kennelijk alleen iets neerschrijven als ik de topicstarter volledig gelijk geef en niet als ik daar een andere kijk op ventileer? Beetje kromme redenering in mijn ogen.

3. Als je me toch rechtstreeks erop aanspreekt:
Zielsgraag met me ruilen als in de zin van weer aan het werk gaan: Ik denk niet dat je met mij wilt ruilen qua werk. Niet qua inhoud, niet qua werkdruk, niet qua verantwoordelijkheid, voor mezelf, voor anderen, voor inkomen, voor klanten. Als ik denk aan jouw posts hier, is mijn werkvorm een werkvorm die mij niet bij jou lijkt te passen. Probeer daar dan ook jezelf niet mee te vergelijken, of in te passen. Wij zijn twee verschillende mensen, met beiden verschillende uitdagingen in het leven. Ik zie het dan inderdaad als uitdagingen, jij volgens mij als obstakels. En dat is precies waarom je niet met me wil ruilen imho. Voor zover ik het van een afstand kan inschatten zou het niet jouw "ding" zijn.

En nee, de keuze in mijn werk was beperkt. Van alles kunnen in het leven naar alles zelf van de grond af opnieuw moeten opbouwen, was geen keuze. Of althans: de keuze was in zelfmedelijden met m'n hoofd tegen de muur gaan zitten bonken of de schouders eronder zetten en doorbijten. In die zin was het voor mij persoonlijk geen keuze. De eerste optie was, is en zal nooit mijn optie zijn. Als persoon niet. Dus heb ik geknokt. En dat heb ik in eerste instantie ook in loondienst gedaan. Maar de keuze om dat los te laten wat óók een risico. Ik werd niet gelukkig van mijn baan in loondienst (hoe veilig ook) en heb dus een risico genomen. En om dat waar te maken, moet ik keihard werken. En nog steeds knokken. En idealen rondom mijn eigen leven en dat van mijn huisdier(en) zo goed mogelijk regelen en soms los laten. De makkelijke weg? Nee. Zeker niet.

Ik ben dan ook van mening dat knokken de enige optie voor iedereen is. In welke mate, zin of vorm dan ook. En ja, ik vind een topic openen waarin je aangeeft te gaan zitten wachten op de volgende ellende dan ook moeilijk te begrijpen. Zoals gezegd.

4. Nee, gezondheidsproblemen kies je niet. Niet jij, niet ik, niet (bijna) iedereen in dit leven.
Hoe je er mee omgaat, is wel een keuze.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3074460
Als het je niet aanstaat heb je ook de keuze om NIET te reageren. Zie hier wel meer topics waarvan ik denk hmm laat maar.
Wat is het dat jou zo triggert om zo op de man te spelen? Gewoon wegklikken kan toch ook?
#3074466
MargaS schreef: Als het je niet aanstaat heb je ook de keuze om NIET te reageren. Zie hier wel meer topics waarvan ik denk hmm laat maar.
Wat is het dat jou zo triggert om zo op de man te spelen? Gewoon wegklikken kan toch ook?
Bijzonder toch, dat een kennelijk niet makkelijk te verteren eigen mening niet geventileerd schijnt te mogen worden. Waarom niet?
Ik heb (en maak) zeker die keuze, heb ook zeker niet de behoefte overal op te reageren, geloof me  ;D. En soms wel. Shoot me.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3074479
-Saskia- schreef: Bijzonder toch, dat een kennelijk niet makkelijk te verteren eigen mening niet geventileerd schijnt te mogen worden. Waarom niet?
Ik heb (en maak) zeker die keuze, heb ook zeker niet de behoefte overal op te reageren, geloof me  ;D. En soms wel. Shoot me.
Ik zeg niet dat het niet mag, maar vraag me echt serieus af, wat is het dat jou, in dit geval, drijft? Ken je niet maar op BP kom je op me over als harde werker, in voor een lolletje en relativist.
#3074482
MargaS schreef: Ik zeg niet dat het niet mag, maar vraag me echt serieus af, wat is het dat jou, in dit geval, drijft? Ken je niet maar op BP kom je op me over als harde werker, in voor een lolletje en relativist.
Sommige waarden en levensmotto's zitten diep in mij geworteld.
Iemand die (in mijn ogen) in een slachtofferrol (vast) zit, triggert me. Omdat het zó ver bij mijn persoonlijkheid vandaan is. Zo triggeren ook mensen met een gedegen onderbouwde eigen mening me. Ik vind het prima en zelfs heerlijk om te discussieren. Het is hier op BP niet altijd het juiste momentum of publiek, maar dat neemt niet weg dat er ook hier soms pittige, maar prima discussies worden gevoerd.

Ik ben niet iemand die "Oh wat vreselijk zeg, ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is voor je." kan neerpennen als het niet gemeend is. En dat doe ik dus niet. Ik pen (keuzes, keuzes) dus soms wél neer wat ik wél vind en soms zit ik op mijn handen.

Geeft dat een bevredigende verklaring?
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3074495
-Saskia- schreef: Sommige waarden en levensmotto's zitten diep in mij geworteld.
Iemand die (in mijn ogen) in een slachtofferrol (vast) zit, triggert me. Omdat het zó ver bij mijn persoonlijkheid vandaan is. Zo triggeren ook mensen met een gedegen onderbouwde eigen mening me. Ik vind het prima en zelfs heerlijk om te discussieren. Het is hier op BP niet altijd het juiste momentum of publiek, maar dat neemt niet weg dat er ook hier soms pittige, maar prima discussies worden gevoerd.

Ik ben niet iemand die "Oh wat vreselijk zeg, ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is voor je." kan neerpennen als het niet gemeend is. En dat doe ik dus niet. Ik pen (keuzes, keuzes) dus soms wél neer wat ik wél vind en soms zit ik op mijn handen.

Geeft dat een bevredigende verklaring?
Medeleven tonen bij iets wat me tegenstaat kan ik ook absoluut niet. Juist doordat ik me dat bewust ben en ervaren heb hoe hard het leven is probeer ik te werken aan mijn empathisch vermogen waarbij voorop staat dat ik geen personen wil kwetsen.
Wat betreft dit topic: Vind je dat je een doel hebt bereikt? Heeft het ts geholpen? Heeft het jou iets positiefs gebracht?
Freud, Adler, Jung, pijn doen, kwetsen, het doet zoveel met een mensenziel. Waarom zou je dan reageren in een in feite onbelangrijk topic?
#3074503
MargaS schreef: Wat betreft dit topic: Vind je dat je een doel hebt bereikt? Heeft het ts geholpen? Heeft het jou iets positiefs gebracht?
Freud, Adler, Jung, pijn doen, kwetsen, het doet zoveel met een mensenziel. Waarom zou je dan reageren in een in feite onbelangrijk topic?
Ik vind dat een mening te allen tijde geventileerd mag worden. Dus in die zin: ja, ik heb een doel bereikt. Of het TS heeft geholpen? Ik weet het niet, dat kan je beter aan haar vragen. Ik hoop het wel. In mijn ogen heeft het altijd toegevoegde waarde als iemand een andere kant van jouw eigen mening, gevoel, idee belicht of in een ander perspectief plaatst. Open staan voor andere ideeën, ze in overweging nemen en iets mee doen (al is het na consideratie ervan, ze verwerpen als zijnde niet bij jou persoon passend) is winst in mijn ogen.

Mij heeft het gebracht, dat ik -zoals boven al beschreven- waarde hecht aan kunnen en mogen ventileren van mijn mening. Daarvoor zijn we (onder andere) allemaal lid van een openbaar forum, waar we kiezen wat we wel en niet schrijven.
Schrijven we wel, kunnen we (soms andere dan onze eigen) meningen terugverwachten. Het zou getuigen van een bijzondere mate van naïviteit te verwachten dat iedereen hetzelfde idee, gevoel en of mening heeft.

Jij ziet het kennelijk als kwetsen. Sterker nog, je geeft aan dat je het in feite een onbelangrijk topic vindt. Ik ontdek geen medeleven of empatisch vermogen in die mening. Wat is het doel van jouw reactie dan?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3074553
Ik vind de discussie hier ook niet echt passen dames. In het topic "vrijheid van meningsuiting" staat het beter op zijn plek.

Dian, ik snap dat je onwijs baalt. Elke keer als het de goede kant op lijkt te gaan, heb je een tegenslag. Maar, je bent elke tegenslag te boven gekomen en dat gaat je met deze ook lukken. Je bent al 50 kilo kwijt en ook al sta je nu stil, je komt niet weer aan en dat is op dit moment ook een prestatie. Kop op, even een dikke baaldag en ga je de goede dingen weer zien. Sterkte!
#3074577
Ik vind het wel passen. Het is allebei waardevol, een knuffel geeft sterkte, en confrontatie/een andere mening, of zienswijze kan ook kracht geven, als je openstaat voor de boodschap en die positief inzet in je leven. Laat mensen gewoon vrij in wat ze een ander willen geven. Ik lees hier niets dat geschreven is met de intentie om te kwetsen, wel om te confronteren, niks mis mee.
Door patt
#3074595
Boeffie Blafmans schreef: Ik vind het wel passen. Het is allebei waardevol, een knuffel geeft sterkte, en confrontatie/een andere mening, of zienswijze kan ook kracht geven, als je openstaat voor de boodschap en die positief inzet in je leven. Laat mensen gewoon vrij in wat ze een ander willen geven. Ik lees hier niets dat geschreven is met de intentie om te kwetsen, wel om te confronteren, niks mis mee.
Es het is gewoon beide niet waardevol.De lege hugs of de schop onder niet.Tis een forum,je hugt en daarna doe je gewoon je ding maar het kan iets zeggen over mijn beperking waar je ook wel mee te maken had ;).
Ts gaat niet vooruit van hugs of van lompheid nou meer achteruit kan ook niet dus in mijn ogen geen waarde.
Wat wel intrigerend is is de reactie waar nogal wat borstklopperij bijkomt en het gedrag dat je altijd minstens 2 dezelfde mensen tegenover je krijgt in 1 topic waar in hun ogen te kwetsbaar,te passief,te negatief wordt gedaan en sommige mindere goden sluiten zich er soms bij aan en dan een stukje feller[niet in dit topic].
Daarentegen krijg je ook weer hetzelfde koppel als je ploetert en het in hun ogen prima doet,paar uitroeptekens achter elkaar en dat wordt dan vaak ook weer overgenomen.Waardevol!Net de echte wereld maar op een forum zie je in zo'n kleine ruimte hoe dingen werken.
Je kwetsbaar opstellen op het internet sja...het is een keuze ;)
#3074616
Ik zit een beetje met een ander dilemma, iets waar Patt ook al naar verwijst. Op zich ben ik het helemaal met je eens, Saskia, maar ik denk wel dat je voorbijgaat aan een van de psychische componenten der dingen, en wel de component die niet meer bereikbaar is voor argumenten of opmerkingen als: geef jezelf een schop onder de kont. Het is alsof je tegen iemand met vliegangst zegt: 'Stel je niet aan, vliegen is de veiligste manier van reizen!' Die ander weet dat allemaal al, maar toch weigert hij in het vliegtuig te stappen of zit hij de hele vlucht tegen een hartverzakking te vechten.
Ik ken Dian niet persoonlijk, maar ik zou me kunnen voorstellen dat opmerkingen van het type 'verman jezelf' bij haar niet meer aankomen, dat ze niet bij machte is om daar iets mee te doen. Zoals iemand die depressief is ook niet op stel en sprong vrolijk wordt omdat hem wordt gezegd dat het glas halfvol is, niet halfleeg. Natuurlijk kun je dan stellen dat ze dan geen topic moet openen op barfplaats maar professionele hulp moet zoeken, om te voorkomen dat ze 'gewoon op de volgende aandoening gaat zitten wachten' (al vat ik die opmerking zelf eerder op als hyperbool dan als iets wat ze echt van plan is te gaan doen), maar dat is nou net mijn dilemma: waarom zouden we iemand niet gewoon een topic laten openen om even lekker te jammeren? En wie daartoe de behoefte voelt, kan een kusje op de wonde geven, en daarna gaan we allemaal weer over tot de orde van de dag, inclusief de TS? Goed, de TS komt op die manier misschien ook niet verder in het leven, maar ik betwijfel of ze dat door alle schoppen onder haar kont hier wel komt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door