Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Onix
#3296561
Toevallig keek ik even in. Dit topic. Hier een meisje van 5 maanden. De 3e en man wat herken ik je probleem hope! Wat hier de laatste keer super gooed heeft geholpen is sali thee. Dat remt de productie. Normaal moet je daar dus voorzichtig mee zijn, maar in mijn geval was het een uitkomst.

Ik kolfde eens per 24 uur leeg en tussendoor een beetje om de druk eraf te halen voor elke voeding inderdaad blokvoeden 3 tot 4 uur per borst. Meerstal 2 voedingen uit 1 borst en dan 2 of 3 koppen salithee per dag. Heb ik de mastitis deze keer mee buiten de deur kunnen houden

Ik hoop dat jullie snel op de rit komen. Onderproductie is niet leuk, maar overproductie. Dat lijkt geen probleem, maar als je het zo erg hebt is het echt een drama. Sterkte!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3296566
Onix schreef:Toevallig keek ik even in. Dit topic. Hier een meisje van 5 maanden. De 3e en man wat herken ik je probleem hope! Wat hier de laatste keer super gooed heeft geholpen is sali thee. Dat remt de productie. Normaal moet je daar dus voorzichtig mee zijn, maar in mijn geval was het een uitkomst.

Ik kolfde eens per 24 uur leeg en tussendoor een beetje om de druk eraf te halen voor elke voeding inderdaad blokvoeden 3 tot 4 uur per borst. Meerstal 2 voedingen uit 1 borst en dan 2 of 3 koppen salithee per dag. Heb ik de mastitis deze keer mee buiten de deur kunnen houden

Ik hoop dat jullie snel op de rit komen. Onderproductie is niet leuk, maar overproductie. Dat lijkt geen probleem, maar als je het zo erg hebt is het echt een drama. Sterkte!
Het gevaar van saliethee is dat de productie compleet stil kan vallen wanneer de oorzaak hormonaal is. Ik zit nu op dag 13 en dan kan een te hoog prolactinegehalte de boosdoener zijn. Wanneer dat over een paar dagen minder wordt en je hebt saliethee gedronken, krijg je een melkproductie die stopt.
Ik gebruik nu onder begeleiding phytolacca, dat zijn druppels.

Ondertussen is het zo erg geworden dat er links borstweefsel kapot is gegaan :'(
Man o man dit is echt geen feest. Ik ga nog twee weken door, als het dan niet heel veel beter gaat zal ik moeten stoppen met borstvoeden en dat wil ik niet. Gelukkig heb ik een kei toffe lactatiekundige waarmee er iedere dag contact is, ook in het weekend.
Gebruikersavatar
Door Onix
#3296572
Ik hoop dat de druppels helpen. Bij mij deed het helemaal niks. Wat je zegt over saliethee is helemaal waar, maar bij mij was het of dat of moeten stoppen vanwege de overproductie. Dus ik hen ervoor gekozen het gewoon te proberen. Stoppen was anders toch de enige uitkomst, dus ik had niks te verliezen. En dat heeft voor mij super gewerkt. Eerste keer dat ik zo lang als ik wilde borstvoeding heb kunnen geven zonder mastitis. Zo blij mee.

Super fijn dat je een fijne lactatiekundige hebt getroffen waar je je bij op je gemak voelt. Ik hoop echt dat het lukt!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3296585
Onix schreef:Ik hoop dat de druppels helpen. Bij mij deed het helemaal niks. Wat je zegt over saliethee is helemaal waar, maar bij mij was het of dat of moeten stoppen vanwege de overproductie. Dus ik hen ervoor gekozen het gewoon te proberen. Stoppen was anders toch de enige uitkomst, dus ik had niks te verliezen. En dat heeft voor mij super gewerkt. Eerste keer dat ik zo lang als ik wilde borstvoeding heb kunnen geven zonder mastitis. Zo blij mee.

Super fijn dat je een fijne lactatiekundige hebt getroffen waar je je bij op je gemak voelt. Ik hoop echt dat het lukt!
Tja, misschien zit ik daar ook al wel hoor, dat het gewoon eigenlijk zo niet kan en ik óf moet stoppen óf het moet héél snel verbeteren. Ik wil er alleen nog niet echt aan :-\
Gebruikersavatar
Door koekje
#3296592
Hope schreef:
Ondertussen is het zo erg geworden dat er links borstweefsel kapot is gegaan :'(
Man o man dit is echt geen feest. Ik ga nog twee weken door, als het dan niet heel veel beter gaat zal ik moeten stoppen met borstvoeden en dat wil ik niet. Gelukkig heb ik een kei toffe lactatiekundige waarmee er iedere dag contact is, ook in het weekend.
Je hebt een opengeklapt borstabces inmiddels?! :o
Hup, aan die AB!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3296593
koekje schreef:Je hebt een opengeklapt borstabces inmiddels?! :o
Hup, aan die AB!
De huid is (nog) heel, het onderliggende weefsel is op een plek stuk. Als een soort bloeduitstorting, maar dan met melk.
Ab doet weinig omdat de druk soms gewoon te hoog wordt. Vooral 's nachts.

Ik moet bekennen dat ik het tot nu toe echt geen feest vind. Eerst zo ziek in de zwangerschap, nu dit. Gelukkig doet Linde het heel goed nu, en geeft ze me iedere keer een dikke glimlach na het voeden.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3296594
Terug naar de HA dan voor andere AB. En ik zou dringend overwegen te stoppen met kolven. Stuwing en borstontsteking zijn allemaal natuurlijke borstvoedingsremmers. Salie(thee) en munt en andere struiken uit de kruidentuin doen niet altijd wat.
Hou Linde meer bij je zodat ze vaker kan drinken. Niet zozeer meer, wel vaker. Dit voorkomt bij jou opeenhoping van druk en het zorgt ervoor dat je melk minder stilstaat. En beter voor haar, want vaker kleine beetjes.

Die soort blauwe plek is de ontsteking. Er zijn niet gelijk onderdelen onherroepelijk beschadigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3296597
koekje schreef:Terug naar de HA dan voor andere AB. En ik zou dringend overwegen te stoppen met kolven. Stuwing en borstontsteking zijn allemaal natuurlijke borstvoedingsremmers. Salie(thee) en munt en andere struiken uit de kruidentuin doen niet altijd wat.
Hou Linde meer bij je zodat ze vaker kan drinken. Niet zozeer meer, wel vaker. Dit voorkomt bij jou opeenhoping van druk en het zorgt ervoor dat je melk minder stilstaat. En beter voor haar, want vaker kleine beetjes.

Die soort blauwe plek is de ontsteking. Er zijn niet gelijk onderdelen onherroepelijk beschadigd.
Stoppen met kolven is geen optie. Dat hebben we geprobeerd en dat werkte echt averechts.
Ik kolf nu twee maal daags de borsten helemaal leeg. Verder kolf ik niks. Met nieuwe tips van de lactatiekundige kan ik de toeschietreflex in bedwang houden en is kolven voor een voeding niet meer nodig. Maar twee maal daags moeten ze leeg.

Onherroepelijk beschadigd zal inderdaad wel meevallen maar de pijn is echt verschrikkelijk.
Ik ben 24/7 bij Linde. Ik voed op verzoek maar maak haar wakker als er te lang tussen twee voedingen komt (langer dan twee uur, 's nachts drie).
Door Jantina
#3298276
Mijn jongste is onlangs 13 mnd geworden. Een stevig kereltje. Heel erg actief, loopt los, slaapt heel weinig. Hij heeft ernstige reflux gehad, het spugen is nihil geworden, maar brandend maagzuur heeft hij nog wel maar desondanks zijn we toch heel goed de medicatie aan het afbouwen. Nu zat ik gisteren een programma over melk te kijken en werd gesteld dat je van melk ook brandend maagzuur krijgt. En dat je calcium ook uit andere voedingsbronnen tot je kunt nemen. Hij krijgt nu nog opvolgmelk op geitenmelk basis. Ik maak er s ochtends zijn pap mee, tussen de middag bij zijn brood en voor hij s avonds naar bed gaat een bekertje. Het CB heeft eerder al gezegd dat dat wel minder kon, meer omdat die melk heel duur is en hij gewoon normale melk mocht van hun. Maar ja wat is nou de toegevoegde waarde van koe of geitenmelk uit de supermarkt? Zeker als dit invloed heeft op zijn maag, zou ik dan liever zeggen haal de calcium maar uit voeding. Wat zou nou wijsheid zijn? Het CB is uiteraard groot Voedingscentrum voorstander dus daar hoef ik niet aan te kloppen.
Door hannabelgje
#3298277
Jantina schreef:Mijn jongste is onlangs 13 mnd geworden. Een stevig kereltje. Heel erg actief, loopt los, slaapt heel weinig. Hij heeft ernstige reflux gehad, het spugen is nihil geworden, maar brandend maagzuur heeft hij nog wel maar desondanks zijn we toch heel goed de medicatie aan het afbouwen. Nu zat ik gisteren een programma over melk te kijken en werd gesteld dat je van melk ook brandend maagzuur krijgt. En dat je calcium ook uit andere voedingsbronnen tot je kunt nemen. Hij krijgt nu nog opvolgmelk op geitenmelk basis. Ik maak er s ochtends zijn pap mee, tussen de middag bij zijn brood en voor hij s avonds naar bed gaat een bekertje. Het CB heeft eerder al gezegd dat dat wel minder kon, meer omdat die melk heel duur is en hij gewoon normale melk mocht van hun. Maar ja wat is nou de toegevoegde waarde van koe of geitenmelk uit de supermarkt? Zeker als dit invloed heeft op zijn maag, zou ik dan liever zeggen haal de calcium maar uit voeding. Wat zou nou wijsheid zijn? Het CB is uiteraard groot Voedingscentrum voorstander dus daar hoef ik niet aan te kloppen.
Goh als ik zie hoe lang er borstvoeding gegeven wordt dan zou ik toch liever nog melk blijven geven. Ik heb altijd begrepen dat melk juist de maag ontzuurt. Kun je niet aan rauwe koe of geitenmelk komen voor hem? Of mogen jonge kinderen dat nog niet hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3298289
Ik vind opvolgmelk geen bv, maar ik vind hem ook wel heel jong om al gespeend te worden. Als het echter een medische reden heeft, zou ik er snel mee stoppen als het niet noodzakelijk is.
Heb je al eens getest of hij wel last heeft van de melk? Maw of hij merkbaar minder zuur heeft na de maaltijden waar je het weglaat?

Als je niets merkt zou ik het wel blijven geven. Ik vind hem nu al redelijk weinig melk krijgen voor zijn leeftijd.
Maar als hij wel last heeft zou ik het ook proberen vervangen door andere voeding.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3298303
Jantina schreef:Mijn jongste is onlangs 13 mnd geworden. Een stevig kereltje. Heel erg actief, loopt los, slaapt heel weinig. Hij heeft ernstige reflux gehad, het spugen is nihil geworden, maar brandend maagzuur heeft hij nog wel maar desondanks zijn we toch heel goed de medicatie aan het afbouwen. Nu zat ik gisteren een programma over melk te kijken en werd gesteld dat je van melk ook brandend maagzuur krijgt. En dat je calcium ook uit andere voedingsbronnen tot je kunt nemen. Hij krijgt nu nog opvolgmelk op geitenmelk basis. Ik maak er s ochtends zijn pap mee, tussen de middag bij zijn brood en voor hij s avonds naar bed gaat een bekertje. Het CB heeft eerder al gezegd dat dat wel minder kon, meer omdat die melk heel duur is en hij gewoon normale melk mocht van hun. Maar ja wat is nou de toegevoegde waarde van koe of geitenmelk uit de supermarkt? Zeker als dit invloed heeft op zijn maag, zou ik dan liever zeggen haal de calcium maar uit voeding. Wat zou nou wijsheid zijn? Het CB is uiteraard groot Voedingscentrum voorstander dus daar hoef ik niet aan te kloppen.
Linde reageert al op melk terwijl ze bv krijgt. Oké, noem het een koemelkallergie, maar feit is dat als ik iets met melk erin eet, Linde de gehele dag niks anders doet dan spugen en huilen. Sinds ik radicaal gestopt ben daarmee gaat het veel beter met haar. Nog steeds reflux maar het is te doen zo.
Koemelk gaf ik dus zeker weten niet.
De vraag is hoe erg hij gehecht is aan zijn melk. Anders zou je het eens een week of twee kunnen proberen en dan kijken of het beter gaat.

Er zijn overigens wel meer instanties waar je niet hoeft aan te kloppen. Ik kreeg te horen dat ik Linde in bed moest laten huilen (lees, krijsen) alleen, omdat er in de baarmoeder ook niemand was om haar te troosten :-X :-X
Door jasmijn
#3298322
Jeetje hoop wat een debielen opmerking zeg :-X

Als of in een vijandige vreemde koude wereld zijn het zelfde is als in een warmen plek waar je altijd persies krijgt wat je nogdig hebt en je geen honger of ongemak kent

Wie heeft die "wijsheid" bedacht?

Hoe gaat het trouwens met jou en linde?
Is je melk al wat geminderd?
Heeft linde nu reflux? Wat vervelend.
Wel fijn dat je weet dat ze koemelk allergie heeft en dat door dat te vermijden het beter gaat.

Hier gaat het echt super, het enig is dat ze nu het moeilijk vind om haar rust te pakken.
Dus lekker in de "houdgreep" aan de borst of een paar keer terug op haar zij leggen is nu ons slaap ritueel, maar echt een probleem is dat niet meer herken baar ::)

Voor de rest is ze echt constant in beweging, ze zit enkel stil als ze slaapt of poept :biggrin2:
Ik heb een hek om het grote bed gebouwd zo dat ze er niet uit kan vallen, zo kan ik haar daar lekker op laten kruipen als ik aan het rennen ben op de loopband of de boven verdieping schoonmaak.
Box en bedje zijn veelste klein om in te spelen, daar komt ze elke keer in vast te zitten.
Door Aprilsnow
#3298410
Hope schreef:Linde reageert al op melk terwijl ze bv krijgt. Oké, noem het een koemelkallergie, maar feit is dat als ik iets met melk erin eet, Linde de gehele dag niks anders doet dan spugen en huilen. Sinds ik radicaal gestopt ben daarmee gaat het veel beter met haar. Nog steeds reflux maar het is te doen zo.
Koemelk gaf ik dus zeker weten niet.
De vraag is hoe erg hij gehecht is aan zijn melk. Anders zou je het eens een week of twee kunnen proberen en dan kijken of het beter gaat.

Er zijn overigens wel meer instanties waar je niet hoeft aan te kloppen. Ik kreeg te horen dat ik Linde in bed moest laten huilen (lees, krijsen) alleen, omdat er in de baarmoeder ook niemand was om haar te troosten :-X :-X
En dat komt van een instantie... :-X Triest zeg.

@Jantina. dit gaat over calcium in relatie tot melk bij volwassenen maar staan wel calciumbronnen in vernoemd.
http://jessevandervelde.com/weg-met-zui ... producten/
Gebruikersavatar
Door koekje
#3298425
De natuurlijke speenleeftijd van de mens ligt ergens tussen de 2,5 en 7 jaar. Voor die leeftijd geen vervangende zuivel van zn menu schrappen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door