Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3110060
Gefeliciteerd Tamara met jullie mooie jongen!  :-*
Zo te lezen was t geen fluitje van n cent voor je  :-X
Hopelijk kom je snel weer op "krachten" en kan je lekker genieten van je manneke  :)




Beterschap voor alle kwakkelende kleintjes!  :-*
Vind t altijd zo sneu voor die hummeltjes  :(
#3110073
Nadia schreef: Brr klinkt heftig. Geef je weer borstvoeding?
BV word weer een poging tot :)
Links heb ik niks van productie, rechts wel.
Hij drinkt dus eerst bij mij en krijgt nadien nog een flesje.
Soms drinkt hij niks van de FV, soms drinkt hij een beetje.
Vandaag ook gestart met kolven tussendoor in de hoop op links ook de productie op gang te krijgen.
Maar voorlopig is het links dus 0.0 en rechts een minibeetje...
Zolang ik het mentaal aankan blijf ik proberen.
Maar als het me te veel word dan houd het op...
#3110081
Mijn schoonzus had vanaf de geboorte ook maar bv uit 1 borst. Dat ging prima en na 9 maanden geeft ze nog steeds bv. Mijn neefje heeft nog nooit fv gehad. Schoonzus heeft wel in het veel bv thee enzo gedronken om de productie op gang te krijgen.
#3110089
De eerste periode produceer je colostrum (biest  :biggrin2: ). Dit is gewoon heel weinig, dan hebben we het over druppels per voeding. En die hoeveelheid is goed, want de maag van een new born is maar een vingerhoedje ofzo. Na een tijdje (week?) produceer je rijpe moedermelk. Dit is meer.
De maag van de baby is dan ook weer een stukje gegroeid. Maar normaal gezien nog steeds erg klein. En dat is niet erg, want borstvoeding is lichtverteerbaar en daarom voed je vaak. Door vaak te voeden krijgt de baby genoeg binnen en haal je je productie vanzelf omhoog.
#3111807
Ik lees eigenlijk alleen maar mee maar toch even een reactie. Orinake ik heb ook maar een werkende borst en voed Beau volledig met een borts. Hij is nu een half jaar en dat gaat goed. Het kost even moeite maar in principe kun je met een borst voeden. Ik hoop dat dat voor jou ook lukt. Wat een prachtig jongetje, gefeliciteerd!!!
#3111923
Valt mee hoor Nadia. Het heeft ook voordelen, zo heb ik bijvoorbeeld geen last van overproductie. Nadeel is dat je borst maar zo veel aan kan maken en dus moet ik na een werkdag wel extra kolven om genoeg te hebben voor de volgende dag. Maar ook vrouwen die met twee borsten voeden hebben soms dat probleem dus ach... Ik ben vooral heel blij dat het kan zo. Beau groeit goed en is een heel tevreden mannetje. Het is gewoon genieten!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door