Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3073124
Op heel, heel veel plekken in bovengenoemde plaatsen zijn brokjes gevonden die verondersteld worden gif te zijn.

In parken, uitlaatstroken, maar (nog schokkender) voor- en achtertuinen!!!

Er wordt ook gesuggereerd dat het vuurwerkdelen kunnen zijn maar dat is nog LANG niet zeker zo ik nu weet. Op diverse plaatsen wordt er op FB voor gewaarschuwd, zo ook hier:

https://www.facebook.com/groups/789114837800347/

Als je dit wilt doorzetten naar andere forums graag (HetHondenforum wellicht?)

Suzanne
Laatst gewijzigd door Suzanne op za 14 feb 2015, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#3073128
Ik woon praktisch aan een van de pleinen waar nu tot 30 brokjes gevonden zijn, deels ook platgetrapt. We komen daar minimaal 1 x per dag, vaak 2 x per dag voor p&p rondjes ;-(

Ben goed bang kan ik je vertellen, ook omdat het in tuinen gevonden is... onze tuin is zo te zien (nu) schoon maar ja....

Suzanne
#3073154
Hier in de reeshof ook regematig gif. Laatste keer in de uitlaat route die wij nogal eens hadden. Een beaglepup heeft het ternauwernood overleefd. Hier hadden ze slakken gif gestrooid iets wat honden schijnbaar ook lekker vinden :-[
Door BusKay
#3073160
Nou we zijn weer lekker bezig zo te zien...
Honden maar binnenhouden?? Geen optie lijkt me...

Laat die gasten naar Syrië, Irak e.d. gaan als ze niet met vrijheid ofwel met leven en laten leven om kunnen gaan  >:( >:(
#3073164
In Drunen/Waalwijk/Sprangcapelle/Kaatsheuvel lijken de brokjes op mini-stukjes beton. Ik weet niet hoe hard ze zijn; heb ze wel gezien maar niet aangeraakt. Iemand liet er 1 zien. Er zijn erook gevonden met kartonnen wikkel erom.
Ik weet niet of er geur aanzit.

Suzanne
#3073217
Suzanne schreef: In Drunen/Waalwijk/Sprangcapelle/Kaatsheuvel lijken de brokjes op mini-stukjes beton. Ik weet niet hoe hard ze zijn; heb ze wel gezien maar niet aangeraakt. Iemand liet er 1 zien. Er zijn erook gevonden met kartonnen wikkel erom.
Ik weet niet of er geur aanzit.

Suzanne
Zijn dat niet gewoon stukjes vuurwerk?
#3073223
Doranto schreef: Zijn dat niet gewoon stukjes vuurwerk?
Dat wordt gesuggereerd, maar is nog niet duidelijk.
Feit blijft ook dat er minimaal 1 hond dood is en 2 heel, heel ziek.
Er komen steeds meer meldingen nog bij.

Dat het ook in tuinen gevonden wordt, vind ik raar ;-((  (en eng).

Suzanne
#3073367
Suzanne schreef: Dat wordt gesuggereerd, maar is nog niet duidelijk.
Feit blijft ook dat er minimaal 1 hond dood is en 2 heel, heel ziek.
Er komen steeds meer meldingen nog bij.

Dat het ook in tuinen gevonden wordt, vind ik raar ;-((  (en eng).

Suzanne
Reden temeer om te denken dat het gewoon stukjes vuurwerk zijn. Dat vind je overal terug.
#3073438
Stukjes vuurwerk zitten ook in karton en zijn bruin. Maar honden worden daar evengoed ziek van, weet ik uit ervaring. Pike heeft als pup eens zo'n stukje opgegeten en was daar ziek van. Niet levensbedreigend, maar hij had dan ook maar een deel van een stukje opgegeten. Dat rooie spul is ook niet prettig, de straat lag er altijd mee bezaaid, je kon het nauwelijks omzeilen, en de zooltjes zagen altijd rood en gaven af in huis  :-X Vuurwerkstukjes liggen hier overal nog steeds her en der op straat, en af en toe vind ik er ook nog een in de tuin. Maar ze zijn wel goed herkenbaar als dusdanig vind ik, maar goed, ik heb er dan ook al jaren mee te maken. Als je ze nog nooit gezien hebt weet je waarschijnlijk niet wat het is.
#3074841
pike schreef: Stukjes vuurwerk zitten ook in karton en zijn bruin. Maar honden worden daar evengoed ziek van, weet ik uit ervaring. Pike heeft als pup eens zo'n stukje opgegeten en was daar ziek van. Niet levensbedreigend, maar hij had dan ook maar een deel van een stukje opgegeten. Dat rooie spul is ook niet prettig, de straat lag er altijd mee bezaaid, je kon het nauwelijks omzeilen, en de zooltjes zagen altijd rood en gaven af in huis  :-X Vuurwerkstukjes liggen hier overal nog steeds her en der op straat, en af en toe vind ik er ook nog een in de tuin. Maar ze zijn wel goed herkenbaar als dusdanig vind ik, maar goed, ik heb er dan ook al jaren mee te maken. Als je ze nog nooit gezien hebt weet je waarschijnlijk niet wat het is.
Ze zijn ook vaak wit. Precies zoals op veel foto's te zien is die momenteel circuleren.
#3074843
Doranto schreef: Is volgens mij niet onmogelijk hoor. Het valt nu alleen op omdat iedereen er naar loopt te zoeken.
Mijn idee.

Er wordt inmiddels 'geroeptoeterd' (ander woord heb ik er niet voor) dat er gif in vlees gevonden is. Maar niemand (echt niemand) kan vertellen waar dat vlees gevonden is en wat erin zat.
De hond die is overleden (ik weet het van 1) heeft (naar alle waarschijnijkheid) NIET zo'n brokje op.

Bovendien, denk me met me mee.. ik wordt boosaardig en ik wil honden vergiftigen. Veel en snel... heel veel honden..
Dus ik sla veel gif in... en dan doe ik dat in... onaantrekkelijke brokjes die eruit zien als stukjes beton? Ja, logisch toch?
Of zou ik dan toch maar overgaan op knakworst?
(sarcasme uit)

Suzanne
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door