Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3072838
Hope schreef: Toen hadden de mensen ook geen hond als gezelschapsdier. De hond bewaakte het terrein of liep voor de kar. Hij kwam echt niet voor de vrijetijdsbesteding van zijn baas in het bos.
Ja maar lieten de mensen ze dan vol vlooien zitten? Lijkt me toch dat je er binnenshuis dan ook last van moet hebben? Hoe ging dat dan met de eerste echte huisdieren? Toen duurde het toch ook aantal jaar voordat pipetjes en etc werden uitgevonden lijkt mij?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Samjo
#3072848
Nu 50 jaar geleden waren er echt al huishonden hoor :biggrin2:

Toen was de schotse collie dankzij de lassie film al een hype. Tegen vlooien waren er toen al poeders tegen vlooien beschikbaar. Verder kon je kammen met een vlooienkam en dan een schaaltje met zeepsop bij de hand houden om ze te verzuipen. Ook was wassen van je hond een vaak gebruikte methode.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3072869
Samjo schreef: Nu 50 jaar geleden waren er echt al huishonden hoor :biggrin2:

Toen was de schotse collie dankzij de lassie film al een hype. Tegen vlooien waren er toen al poeders tegen vlooien beschikbaar. Verder kon je kammen met een vlooienkam en dan een schaaltje met zeepsop bij de hand houden om ze te verzuipen. Ook was wassen van je hond een vaak gebruikte methode.
Oke! Dank je voor je antwoord :D ik gebruik ook veel  een vlooienkam. Controleer ze allemaal 1x per week. Wanneer er iets gevonden wordt soms wel elke dag. Daarnaast stofzuig/dweil ik elke dag in mijn stofzuiger zit een stuk vlooienband.
2x per weeg gaan alle kleedjes, dekens, matten etc de wasmachine in. Weet niet of wassen hier veel zin heeft, omdat kira best wel veel/graag zwemt. Eigenlijk hebben pipetjes dan ook niet erg veel nut... Ik ben toch eens benieuwd voor aankomende lente/zomer hoe het zal gaan met vlooien en teken...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3072871
Inouchka schreef: Oke! Dank je voor je antwoord :D ik gebruik ook veel  een vlooienkam. Controleer ze allemaal 1x per week. Wanneer er iets gevonden wordt soms wel elke dag. Daarnaast stofzuig/dweil ik elke dag in mijn stofzuiger zit een stuk vlooienband.
2x per week gaan alle kleedjes, dekens, matten etc de wasmachine in. Weet niet of wassen hier veel zin heeft, omdat kira best wel veel/graag zwemt. Eigenlijk hebben pipetjes dan ook niet erg veel nut... Ik ben toch eens benieuwd voor aankomende lente/zomer hoe het zal gaan met vlooien en teken...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Martine-Tom
#3072910
Hope schreef: Toen hadden de mensen ook geen hond als gezelschapsdier. De hond bewaakte het terrein of liep voor de kar. Hij kwam echt niet voor de vrijetijdsbesteding van zijn baas in het bos.
Mijn oma heeft haar eerste gezelschapshond gekregen toen ze 40 was....en nu zou ze 94 zijn, dus die had 54 jaar geleden al een huishond, en met haar meerdere mensen hoor, dus ook toen waren er echt al huishonden.
Door Martine-Tom
#3072911
Ik heb al 33 jaar gezelschapshonden in mijn leven, en al die tijd ook al druppels volgens mij, onze eerste hond kreeg volgens mij van die vlooienbanden om, en later een soort medaillon om zijn nek tegen de vlooien.
Door Truida
#3073008
In 1965-1970 had ik een kat die vaak onder de vlooien zat.
Inpoederen met DDT  :-[ maar ja er was toen niets anders.
Kat tot de kop in een sloop, anders nam ze de benen, en de troep een poosje laten inwerken.
Dan zag je de vlooien over de kop lopen, vangen en in een bakje heet water mikken. Ik heb er wel eens 100 stuks in één keer afgevangen op deze manier.
Na afloop goed uitborstelen en duimen dat het voorlopig weer genoeg was.
Helaas is ze maar 6 jaar oud geworden.
Door Lil
#3073051
Mijn ouders hadden al huishonden voordat wij (38 en 34 jaar) geboren werden. Eerst poeder idd, toen banden en daarna pipetjes. Toen zat ik nog op de basisschool  ;)
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3073084
Lil schreef: Mijn ouders hadden al huishonden voordat wij (38 en 34 jaar) geboren werden. Eerst poeder idd, toen banden en daarna pipetjes. Toen zat ik nog op de basisschool  ;)
Best wel apart want ik ga er vanuit dat die poeders en banden ook giftig waren?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3073173
Samjo schreef: Nu 50 jaar geleden waren er echt al huishonden hoor :biggrin2:

Toen was de schotse collie dankzij de lassie film al een hype. Tegen vlooien waren er toen al poeders tegen vlooien beschikbaar. Verder kon je kammen met een vlooienkam en dan een schaaltje met zeepsop bij de hand houden om ze te verzuipen. Ook was wassen van je hond een vaak gebruikte methode.
Haha, vroeguh... ik heb kennelijk niet zo goed opgelet bij geschiedenis les.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door