Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3072365
Klopt met een hond die allergisch voor vlooien teken mijten moet je wel , enige waar ik goed resultaat heb bij Nick is stronghold . Ik heb ook op natuurlijke wijze geprobeerd zonder resultaat dus .
Exil ? Nooit meer die troep ! Ook problemen mee had aantal jaar terug met mn mops .
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3072428
Hope schreef: Ze mogen wel wat duidelijker zijn in de bijsluiter!
Hope had last van bijwerkingen. Ik heb op het punt gestaan om hem te laten inslapen omdat hij zo vreselijk leed.
Hij had een vlooien- en teken pipet gekregen voor honden. Hij woog 28 kilo en hij kreeg een pipet voor honden tot 25 kilo, zeker niet teveel dus.

Afbeelding
Oooh mijn god :0 dat is wel een extreme reactie!! Wat erg :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3072431
spikkel schreef: Ik heb altijd pipetten van de Da, de natuurlijke werken niet, het is hier een teken paradijs. Vorig jaar de natuurlijke geprobeerd, met een vreselijke vlooienplaag als gevolg.
Met een kat en een hond met vlooien-tekenallergie gebruik ik nooit meer natuurlijke middelen. Wat een verschrikking was dit voor mijn dieren.

En ik weet het, vergif is ook niet alles, maar de allergie is nog erger.
Daar heb je ook wel een punt. Bij mijn dieren is het geleden van vorig jaar okt- nov. dat ze onvlooit  zijn. Ik gebruik ook alleen spul van bij de DA, maar alleen in de lente en zomer maanden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3072447
ik heb ze hier nog nooit iets tegen vlooien gegeven.
Ooit wel eens wat tegen teken omdat de teken erg veel waren, maar dan moet ook telkens minimaal 1 van de honden het bekopen met een enorme hotspot, terwijl ze hier verder nooit hotspots hebben. Tis gewoon zwaar gif dat is duidelijk.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3072453
Kaio schreef: ik heb ze hier nog nooit iets tegen vlooien gegeven.
Ooit wel eens wat tegen teken omdat de teken erg veel waren, maar dan moet ook telkens minimaal 1 van de honden het bekopen met een enorme hotspot, terwijl ze hier verder nooit hotspots hebben. Tis gewoon zwaar gif dat is duidelijk.
Hier is het een drama in de warmere maanden met vlooien en teken. Daarom wordt er wel eens wat gebruikt, alleen nadat we 2x de bijsluiter hebben gelezen en ook alleen maar wanneer er een vlo wordt gevonden! Nadeel is natuurlijk dat ze zich zo snel door fokken... Maar als het niet nodig is gebruik ik niets... 


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3072456
hier is het met teken ook vaak een drama, maar ja hotspots bij newfs die bovendien graag willen zwemmen ook  :-\ Het zijn 2 kwaden zeg maar.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3072457
Kaio schreef: hier is het met teken ook vaak een drama, maar ja hotspots bij newfs die bovendien graag willen zwemmen ook  :-\ Het zijn 2 kwaden zeg maar.
Hoe bedoel je precies?? Kira zwemt ook super graag, maar dan helpen ze niet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3072460
nee als ze hotspot krijgen van de spullen kunnen ze beter niet zwemmen en van dat spul zijn hardnekkige grote en ontstoken spots  :-X (daarnaast heeft het me ook een keer al klauwen vol geld gekost, maar erger dagenlang een kermende hond nadat ie al zware pijnstillers had) Ik zou gewoon willen dat er echt iets tegen was dat niet zo agressief is .  :-\
Door renate1985
#3072461
Ik gebruik ook niks tegen vlooien. Vooral omdat ik een allergiehond heb.
Hij is ook allergisch voor vlooien en teken.

Gelukkig pas 2x in 7jaar vlooien in huis gehad. 1x door een hond van een ander en pas nog omdat we reddy hadden gehaald. Die zqt vol met vlooien.

Teken hebben de heren ook weinig gelukkig dus die troep gebruiken we niet. Alleen als het echt nodig is en er daadwerkelijk vlooien zijn.

Het filmpje heb ik niet gezien. De reacties die hier stonden was al genoeg om het niet te openen  :'(
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3072467
Moeilijk hier. Uiteraard liever zonder, maar afgelopen jaren woonde ik in de bossen en kon dan niet zonder tekenband. Maar dat was nog goed te doen voor Spoiler. Echter wat vlooien betreft: Kruimel en Max hebben zo vlooien te pakken als ik ze niet behandel (ook alleen in de warmere maanden, zo v.a. april t/m sept), maar als ik Spoiler een pipet geef tegen de vlooien, is het weer bingo met het krabben, jeuken en korstjes op de huid. Hoe ik die vlo-vrij moet houden is me na drie jaar nog niet duidelijk  :-[ .
En nee, ik ga niet naar dat filmpje kijken; kan daar zeker weten niet tegen  :'( Grote bek, maar als ik dierenleed zie.... :-[
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3072473
Kaio schreef: nee als ze hotspot krijgen van de spullen kunnen ze beter niet zwemmen en van dat spul zijn hardnekkige grote en ontstoken spots  :-X (daarnaast heeft het me ook een keer al klauwen vol geld gekost, maar erger dagenlang een kermende hond nadat ie al zware pijnstillers had) Ik zou gewoon willen dat er echt iets tegen was dat niet zo agressief is .  :-\
Ooh zo bedoel je... Ja het is jammer dat er niets anders bestaat wat niet zo agressief is. Hey dit is misschien een rare vraag, maar hoe deden mensen het 30-40-50 jaar geleden met hun huisdieren, toen bestonden al die giftige middeltje toch niet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3072475
Dwarreltje schreef: Moeilijk hier. Uiteraard liever zonder, maar afgelopen jaren woonde ik in de bossen en kon dan niet zonder tekenband. Maar dat was nog goed te doen voor Spoiler. Echter wat vlooien betreft: Kruimel en Max hebben zo vlooien te pakken als ik ze niet behandel (ook alleen in de warmere maanden, zo v.a. april t/m sept), maar als ik Spoiler een pipet geef tegen de vlooien, is het weer bingo met het krabben, jeuken en korstjes op de huid. Hoe ik die vlo-vrij moet houden is me na drie jaar nog niet duidelijk  :-[ .
En nee, ik ga niet naar dat filmpje kijken; kan daar zeker weten niet tegen  :'( Grote bek, maar als ik dierenleed zie.... :-[
Het is niet zozeer dat ze in het filmpje de poes opzettelijk mishandelen, maar er is te zien wat er kan gebeuren als je het verkeerde anti vlooienspul gebruikt. Maar snap zeker wat je bedoeld, ik walg ook enorm van opzettelijke dierenleed...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door kiara
#3072605
Dwarreltje schreef: Moeilijk hier. Uiteraard liever zonder, maar afgelopen jaren woonde ik in de bossen en kon dan niet zonder tekenband. Maar dat was nog goed te doen voor Spoiler. Echter wat vlooien betreft: Kruimel en Max hebben zo vlooien te pakken als ik ze niet behandel (ook alleen in de warmere maanden, zo v.a. april t/m sept), maar als ik Spoiler een pipet geef tegen de vlooien, is het weer bingo met het krabben, jeuken en korstjes op de huid. Hoe ik die vlo-vrij moet houden is me na drie jaar nog niet duidelijk  :-[ .
En nee, ik ga niet naar dat filmpje kijken; kan daar zeker weten niet tegen  :'( Grote bek, maar als ik dierenleed zie.... :-[
Vlooien red ik wel met de diameeraarde maar teken ja dat word een ander verhaal, mijn Sint een enorme hotspot van scalbibor tekenband dus ja ook geen idee hoe dat te doen straks als ik in Drenthe woon
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3072635
kiara schreef: Vlooien red ik wel met de diameeraarde maar teken ja dat word een ander verhaal, mijn Sint een enorme hotspot van scalbibor tekenband dus ja ook geen idee hoe dat te doen straks als ik in Drenthe woon
Hoe werkt dat dan diatomeënaarde?

Vroeger had ik de pipetjes alleen in huis voor als ik vlooien had en dan gebruikte ik ze twee opeenvolgende maanden en was het wel weg.  Dat gebeurde dan een keer in het jaar, of zelfs nog niet.  Ik zag het vrijwel meteen dat ze vlooien hadden en het krabben en dan controleerde ik de oksels en lies en zag ik ze meteen zo lopen.  Meteen behandelen, en dan waren ze er zo vanaf.
Maar sinds ze vers krijgen kunnen ze beter tegen de vlooien en hebben ze er meer natuurlijke afweer tegen. Gevolg: ik merk het niet meer dat ze vlooien hebben als ze er hebben. Tegen dat ik er dan per toeval eentje tegenkom, zit het al overal in de omgeving en ben ik voor maanden zoet om ze weer weg te krijgen. En nog steeds vind ik dan niets op de kat zelf, behalve per toeval eens een stervende die tevoorschijn komt.  Zelfs met vlooienkammen kammen en kammen, en helemaal niets he.  Maar ondertussen wel last van de beten en vlooien en neten overal in huis. Telkens ik stop met de pipetten, is het precies weer van dat, maar ik kan het eigenlijk niet goed zien of er nu nog zijn of niet.

Heel lastig, en vooral tegenstrijdig he. 
Dus ik ben wel geinteresseerd in een middel tegen vlooien dat dan die twee vlooien die er op kat misschien aanwezig zijn, de kop in te drukken. En dat ik dan preventief kan blijven gebruiken. De rest doen ze blijkbaar zelf.  Maar met spuitbussen voor op de katten zelf of vlooienbandjes begin ik niet meer.  Dat geeft veel meer last voor de katten zelf dan die pipetjes.  Spuitbussen voor de omgeving tot daar aan toe, alhoewel dat ook niet gezond is he.
Maar zelfs al zijn het maar een paar vlooien, daar niets aan doen en in huis houden vind ik ook geen optie.  We hebben eens een plaag gehad die in ons begonnen te bijten. Soms muteren die blijkbaar dat ze wel op mensen leven ipv op de dieren.  Katten hadden geen last, maar wij stonden vol...  ::)
Bovendien is ons Kleintje zich nu ook wat kaal aant likken en dat is begonnen op plaatsen waar duidelijke vlooienbeten stonden. Het is ook typisch op plaatsen waar vlooien graag zitten, dus ik denk dat ze begint te reageren op de beten...  :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3072684
Inouchka schreef: Ooh zo bedoel je... Ja het is jammer dat er niets anders bestaat wat niet zo agressief is. Hey dit is misschien een rare vraag, maar hoe deden mensen het 30-40-50 jaar geleden met hun huisdieren, toen bestonden al die giftige middeltje toch niet?
Toen hadden de mensen ook geen hond als gezelschapsdier. De hond bewaakte het terrein of liep voor de kar. Hij kwam echt niet voor de vrijetijdsbesteding van zijn baas in het bos.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door