Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door K&D
#3071492
O. Die van ons gaan gewoon overal mee. Kyrah is dol op autorijden, dus die boeit het geen bal of het nou droog is, regent, hagelt of een wasstraat is. En Dubhe maakt het ook geen biet uit, die is nergens van onder de indruk. Daarom heb ik er nooit over nagedacht en als het nodig was bleven ze er gewoon in. Ik ook, maar dat doe ik vaker als ik geen zin heb uit te stappen. Dan mag ML op het knopje drukken. (zo werkt het bij ons int durp nog, volautomatisch doen we niet aan :P :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3071556
Martine-Tom schreef: Uhm...ik werkte en mijn werkgever had een contract in vlissingen, ik woon in Goes, ff terug naar huis, hond thuis zetten, weer naar Vlissingen...ja zal baas leuk hebben gevonden  ::)
Hetzelfde als wat ik zou doen als ie zou flippen bij de dierenarts, of tijdens een wandeling, het is maar een wasstraat hoor, niks aan de hand, gewoon gekalmeerd, als een idioot leuk zitten doen in de auto en veel snoepjes gegeven en de paniek was weg voor we de wasstraat uit gingen. We leren ze zoveel dingen niet eng te vinden die ze eng vinden, waarom zou een wasstraat dan zoooooooooooo dramatisch moeten zijn, onlangs met 4 barsois, 1 azwahk en Tom door de wasstraat gegaan....Tom zat naar het water op de ruit te kijken en de rest sliep, alleen de wahk vond het wat raar en keek door het dakraam naar de lappen die tegen de auto sloegen, niks aan het handje, het is ook maar net hoe je er zelf mee om gaat, maak jij er een drama van dan reageerd je hond ook daar op, ga je er zelf rustig en kalm in enmaak je er een feestje van vind de hond het 9 van de 10 keer ook prima.

En nogmaals, vanuit het referentiekade van Oscar snap ik je, maar je moet je ook wel realiseren dat 95% van de honden niet zo zijn en dit soort dingen prima aankunnen, noodzaak mss niet, maar drama en traumatisch, kom op zeg.
Mijn punt is juist niet Oscar, of Tom, of de honden van Lil. Mijn punt is puur, simpel en alleen: wat doe je als je in de wasstraat zit en je hond flipt. Echt flippen. Niet "hij is met koekjes en oh wat is het leuk" er weer uit te halen. Ik bedoel écht flippen, doordraaien, blinde paniek. Mijn punt is simpelweg dat je dan dus gewoon NIETS kan doen. Je kunt niet weg, je kunt niet stoppen.

Natuurlijk vinden de meeste honden het niet eng of niet zó eng. Dat snap ik echt heus wel. En daar moet je ook inderdaad niet dramatisch over gaan doen. Maar ik vind dat de angst die de hond in de beginpost blijkbaar had een potentieel risico is tot een oncontroleerbare en onnodige situatie. Een situatie waar ik niet in terecht zou willen komen. Wat ik mijn hond in geen geval aan zou willen doen. Dus ik vind het hele idee van "waarom zou je dat nou doen?" niet dramatisch of overdreven. Zelfs niet als 95% van de honden het prima zou vinden, wat ik betwijfel, maar zelfs dan niet.
Door Esther Q
#3071563
Boeffie vindt dat allemaal geen enkel punt. Met Taiga zou ik het niet doen. Met Joki wel, geen enkel probleem. Met Shoko kan dat. Met Johnny kan het ook, met Sami ook, Miki gaat ook wel, met Jack niet en Äbi ook niet, met Träsk wel, met Flappie en Tili weet ik het niet zeker, dus maar niet, met Mägi geen punt, met Bamse en Knutte toch maar niet, met Fifi wel, met Tromse ook, met Remi niet, met Finn ook niet, met Luka no problem, met Pimpie ook no problem, Luleo no way, Elfi ook niet, Skõyer nooit, die vreet de auto op, Kiwi kan wel, Jef weet ik niet zeker, Pepi doet daar niet moeilijk over, Bob zou ik niet doen, Gini wel, Bill en Ica zijn nog te jong om dat te kunnen inschatten, met Akka en Maja zou ik het niet proberen, Tante Bet ook niet, Lars, Chitta en Ellen kan wel, Tufu ook, en Chicco doet ook niet moeilijk van een wasstraatje. Mja, of deze inschattingen kloppen daar ga ik niet achter komen, want wij gaan nooit naar de wasstraat :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3071583
@Kaela: ik neem toch aan, maar misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind, dat je als "eigenaar" wel kunt inschatten of je hond in blinde paniek raakt bij zoiets? Echt eerlijk.... het is nooit in mij opgekomen om er ook maar bij stil te staan dat J&J het eng zouden kunnen vinden. Als ik ook maar gedacht had dat het teveel stress op zou leveren, had ik het niet gedaan. Dat is ook de reden waarom we het met onze vorige teckel nooit geprobeerd hebben.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3071595
Pauline schreef: @Kaela: ik neem toch aan, maar misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind, dat je als "eigenaar" wel kunt inschatten of je hond in blinde paniek raakt bij zoiets? Echt eerlijk.... het is nooit in mij opgekomen om er ook maar bij stil te staan dat J&J het eng zouden kunnen vinden. Als ik ook maar gedacht had dat het teveel stress op zou leveren, had ik het niet gedaan. Dat is ook de reden waarom we het met onze vorige teckel nooit geprobeerd hebben.
Ik durf dat sterk te betwijfelen. Als je ziet wat het gros van de mensen aan signalen van hun hond missen. En als je hoort wat het gros van de mensen vindt wat hun hond maar gewoon moet kunnen zonder enige rekening te houden met wat hun hond daar van vindt.

Ik geloof direct dat jij dat kan, Lil dat kan en Martine dat kan, maar ik wil ze de kost niet geven die dat niet kunnen of willen. Jij hebt er wel bij stilgestaan, want je hebt een goed beeld van jou honden en zegt zelf al dat je het met je vorige hond nooit zou hebben gedaan. Ik zou het juist met mijn vorige hond wel gedaan hebben, dus was echt helemaal nergens bang van. Dus ik begrijp echt wel dat er honden zijn die het makkelijk kunnen.

Maar nee, ik heb geen hoge pet op van de gemiddelde kwaliteiten van hondeneigenaren om hun hond goed in te schatten. Of mijn beeld dan de juiste is, vast niet, ik ben ook maar ik. Maar kennelijk ben ik in ieder geval niet de enige die een ritje door de wasstraat niet zo zie zitten voor angstige honden, gezien vele reacties.
Door Aprilsnow
#3071661
Ik zou het nu met Tammo niet aandurven. Vind hem nog te onstabiel voor zo'n actie. Zijn vertrouwen in ons is nog niet voldoende dat hij in een onzekere/nieuwe situatie blindelings op ons vertrouwt.

Maar als hij stabiel was en van niks niet bang, de rust zelve.... Dan zou ik het wel aandurven. Samen dan wel te verstaan, nooit alleen.
Door judith1967
#3071662
Ik moer er niet aan denken om door de  Krasstraat te gaan,en dan niet voor de hond,maar voor het beschadigen van mijn auto.Heb ik nooit gedaan,hoor zelfs de toet hiervoor deden wij met de hand

En bij deze zit een Waxoil laag op,in de Krassstraat zou die laag eraf gaan
We wassen hem in de wasbox met de speciale shampoo en wasmiit en met speciale droogdoeken maken wij de auto droog
Dorian heeft er weleens in gezeten toen wij hem zelf waste,nou hij taalt er niet naar.
Door TessaThomas
#3071697
Dian schreef: zo zien ze er bij ons uit. Dit is wel de voorkant, maar de achterkant heeft dus ook zo'n deur:
Afbeelding
Bij ons ook zulke deuren, maar je moet na het intoetsen van het programma alsnog zelf de auto op de lopende band rijden.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3071698
hier moet je eerst de auto er inrijden. Als ie goed staat geeft dat wasgeval dat aan op die zuil en dan moet je de auto uit en type je buiten de code in.
Door Suzanne
#3071699
Ik heb het inderdaad wel 's overwogen om te doen ;-)
Ik zou het zelf ook wel 's willen, weten hoeveel herrie dat hou echt geeft ;-)

De wasstraten hier zijn echter zo dat je je auto moet parkeren in zo'n "straat" en dat dan de machine beweegt. Je moet dus uit je auto om een kaartje in de automaat te doen (in mijn geval).

Ik ken geen wasstraten waar je in de auto moet/kunt blijven zitten.

Suzanne
Door Lil
#3071701
judith1967 schreef: Ik moer er niet aan denken om door de  Krasstraat te gaan,en dan niet voor de hond,maar voor het beschadigen van mijn auto.Heb ik nooit gedaan,hoor zelfs de toet hiervoor deden wij met de hand

En bij deze zit een Waxoil laag op,in de Krassstraat zou die laag eraf gaan
We wassen hem in de wasbox met de speciale shampoo en wasmiit en met speciale droogdoeken maken wij de auto droog
Dorian heeft er weleens in gezeten toen wij hem zelf waste,nou hij taalt er niet naar.
krasstraaten zijn al lang verleden tijd! Borstels zie ik nergens meer, wel die poetsdoek friemel dingen. Gaat hotwax overheen in de wasstraat (alleen als je ervoor betaald uiteraard) en die laag is na 3 keer erdoor gaan nog niet helemaal vanaf.
Door judith1967
#3072063
Lil schreef: krasstraaten zijn al lang verleden tijd! Borstels zie ik nergens meer, wel die poetsdoek friemel dingen. Gaat hotwax overheen in de wasstraat (alleen als je ervoor betaald uiteraard) en die laag is na 3 keer erdoor gaan nog niet helemaal vanaf.
Nou ik waag mij er toch niet aan,hoor. ;) :)
Hier trouwens nog wel straten met borstels,ze lopen hier dan een beetje achter. :D :D

Ene een Waxoil laag is iets anders dan Hotwax :)
Waxoil laag blijft 3 jaar zitten,ze doen de binnen en buiten kant van je auto(met de hand(,zo is je interieur ook goed beschermd en het is echt goed spul,zo was er eens vleesvocht gelekt op mijn bekleding,heb het zo uit de bekleding gekregen zonder vlekken 8)
Hoef mijn auto dus ook niet meer n de was te zetten,heerlijk enkel wassen en drogen! :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door