Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Juul
#3071565
Je zou er een rauw eitje bij kunnen geven. Of wat pensstaafjes. Hier deden ze het er alletwee super op tijdens 3 weken vakantie. Ik gaf wel af en toe gedroogde runderkophuid voor het knaagwerk. Ik doe er wel wat water bij maar niet de hoeveelheid die ze aangeven. Dan wordt het soep met ballen en een kliederzooi. Ik geef ook 1/4 van de normale portie.
Door zurca
#3135987
Even een oud topic omhoog wat ik vond met de zoekfuntie ;)
Ik ben namelijk opzoek naar beloningsnoepjes voor Tous tijdens het wandelen, waar geen tot weinig koolhydraten inzitten. K9 Natural zou in aanmerking kunnen komen maar ik vroeg me dus af of ik dat ook droog gebruiken kan. Met de zoekfunctie hier kwam ik onderstaand bericht tegen. Zijn er hier meer mensen die het droog gebruiken als beloning?
jara schreef:

Ze zijn er gek op hier..wat ik na de vakantie overhoud gebruik ik daarna als beloning tijdens training (gewoon droog)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3135990
zurca schreef: Even een oud topic omhoog wat ik vond met de zoekfuntie ;)
Ik ben namelijk opzoek naar beloningsnoepjes voor Tous tijdens het wandelen, waar geen tot weinig koolhydraten inzitten. K9 Natural zou in aanmerking kunnen komen maar ik vroeg me dus af of ik dat ook droog gebruiken kan. Met de zoekfunctie hier kwam ik onderstaand bericht tegen. Zijn er hier meer mensen die het droog gebruiken als beloning?
Geen ervaring met K9 maar wel een tip voor beloningssnoepjes: voerworst (Rodi, Farm food, Carnis) in blokjes snijden en een paar uurtjes in de droger. Vervolgens vries ik ze in kleine porties in. Er zijn genoeg worsten zonder koolhydraten te krijgen.
Door zurca
#3135993
MarijeEnBoomer schreef: Het kruimelt wel :-\
Wat dacht je van ziwipeak? Of kleine stukje gedroogd vlees?
Mmm...als het erg kruimelt is dat niet handig..
Ziwipeak heb ik nu inderdaad, bevalt ansich wel goed hoor maar ik dacht misschien is er nog iets anders, ter afwisseling ::) :biggrin2:
MarijeEnBoomer schreef: De meeste worsten hebben juist rijst oid erin is mijn ervaring  :(
Ik heb ook nog geen worsten gevonden zonder rijst...
Maar ik fa eens even zoeken op de merken die "Pluk" noemt, misschien zit er wel iets geschikts bij :)
Door zurca
#3135995
MarijeEnBoomer schreef: Afwisseling is zeeeer belangrijk.
Ik wissel ziwipeak af met zelfgedroogde long/hart/lever/kip etc en gedroogde vishuiden zoals fish4dogs
Zelf drogen is natuurlijk ook een optie, heb tenslotte een droogmachine staan.... :P

De worsten van Carnis lijken overgens wel geschikt qua ingredienten maar ze schrijven al dat ze niet echt geschikt zijn als beloning tijdens training ivm de grove maling en het vet...Schone vingers houden tijdens het wandelen vind ik wel prettig...

Edit...nadeel van gedroogde dingentjes vind ik wel dat Ziggy niet kan kauwen en lopen tegelijk :biggrin2: En gedroogde dingentjes moet ze nog langer op kauwen....(Ja ik vroeg voor Tous maar als hij krijgt, krijgt Ziggy ook ;) )
Laatst gewijzigd door zurca op zo 19 jul 2015, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#3135998
zurca schreef: Zelf drogen is natuurlijk ook een optie, heb tenslotte een droogmachine staan.... :P

De worsten van Carnis lijken overgens wel geschikt qua ingredienten maar ze schrijven al dat ze niet echt geschikt zijn als beloning tijdens training ivm de grove maling en het vet...Schone vingers houden tijdens het wandelen vind ik wel prettig...

Edit...nadeel van gedroogde dingentjes vind ik wel dat Ziggy niet kan kauwen en lopen tegelijk :biggrin2: En gedroogde dingentjes moet ze nog langer op kauwen....(Ja ik vroeg voor Tous maar als hij krijgt, krijgt Ziggy ook ;) )
Boomer kan ook niet kauwen en lopen dus knip ik het heel klein.
Ik snij plakken van vetvrij vlees of orgaan. Laat dat een paar uurtjes drogen en dan knip ik het in kleine stukjes. Werkt perfect!
Door Lizzy
#3136016
Weet je wat ze lekker vinden? Gedroogde rundertong! En dat is me een partij vet :biggrin2:. Maar daardoor blijft het ook heel zacht en heel aantrekkelijk voor ze. En daar knip ik kleine stukjes van (zeg 1/2 cm). Wat ze hier ook geweldig vinden zijn de rollen pens van Kiezenbrink in plakjes gesneden en op de droger. Dat wordt prachtig droog, krokant en valt niet eens erg uit elkaar. Daar kun je zelf makkelijk stukjes vanaf breken en voeren. Nou ja, verder vinden ze long lekker, gedroogd. En hart. Ik gebruik geen K9 en Ziwi meer, ik vind het echt te duur....
Gebruikersavatar
Door Hope
#3136042
zurca schreef: Zelf drogen is natuurlijk ook een optie, heb tenslotte een droogmachine staan.... :P

De worsten van Carnis lijken overgens wel geschikt qua ingredienten maar ze schrijven al dat ze niet echt geschikt zijn als beloning tijdens training ivm de grove maling en het vet...Schone vingers houden tijdens het wandelen vind ik wel prettig...

Edit...nadeel van gedroogde dingentjes vind ik wel dat Ziggy niet kan kauwen en lopen tegelijk :biggrin2: En gedroogde dingentjes moet ze nog langer op kauwen....(Ja ik vroeg voor Tous maar als hij krijgt, krijgt Ziggy ook ;) )
Ik draai balletjes gehakt van gemalen spiervlees. Heel kort in de droger zodat het niet plakt in je jas en dan blijft de binnenkant zacht genoeg zodat ze niet hoeven kauwen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door