Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door luuntje
#3068693
Hoi,

Ik ben nu toch echt adviezen nodig want zelf kom ik er niet meer uit.
Sinds wij in dit huis zijn komen wonen (ruim 1 jaar terug)
Loopt er hier al een "vreemde"ongecastreerde kater.
affijn na een jaar en vele fb meldingen verder was het asiel zover dat hij gehaald zou worden en meneer heeft hier dus daarvoor een tijd in huis gezeten.
om dezelfdr tijd als de laatste fb melding heb ik een advertentie op mp gezet en hoppa na  hij bleek al 1,5 jaar vermist te zijn en dat ook nog in de zelfde straat.

Dus hij is die zelfde dag nog naar huis gegaan (niet op eigen pootjes natuurlijk)
Hij heeft daar een tijdje gezeten, is vervolgends ontsnapt en teruggelopen.
Baasje had iets van, dan hoef ik hem ook niet weer terug.

asiel haalt hem niet meer want baasje is immers bekend. (Hij was anders het asiel in gegaan ivm evt ziektes, castratie etc)

Nu mag hij opzich wel blijven en hij is nu dus ook bij ons in huis aangezien hij erg hardnekkig bij ons wilde zijn het afgelopen jaar (en nee wij voerden hem niet, wel pikte hij alles wat maar eetbaar was)
Het ging zelfs zover dat hij door een hoog raampje naar binnen wist te glippen.
Maar dat is mn punt niet. Inmiddels zit vriendlief werkloos thuis en helaas is dat in deze omgeving niet makkelijk weer te vinden zelfs de simpelste baantjes niet.
Dus ten 1e castratie en chippen etc is niet haalbaar op het moment ( en geloof me als ik t kon ging ik liever vandaag dan morgen met hem heen)

Helaas blijkt meneer ook in huis te plassen.
Hem buiten laten gaat totaal tegen mijn gevoel in want meneer komt elke keer banger terug. (Elders krijgt hij dus op zijn donder)
En van zijn vrolijke gemauw om aandacht en voer is dus bijna niks meer over.
Gelukkig kan hij het wel goed vinden met onze 2 katten en de honden negeren hem vooral en hij accepteerd de honden.

maar hoe pak ik dit aan?
Dierenasiel doet niks meer want er is een baas
Dierenarts kan niks want doet niet aan korting etc.
Een kat met dit gedrag herplaatsen (ze zien me aankomen zeg en dan ook nog eens niet gecastreerd geent en gechipt)

Wat kan ik hiermee?

is herplaatsen t beste voor hem, maar waar dan?

Of als hij blijft, hoe pak ik dat aan ivm plassen in huis en net zo belangrijk. Hoe krijgen we zijn angst eruit? (Kan hij niet meer buiten omdat hij in deze buurt dat gedrag al heeft?)

Zoals jullie lezen, ik zit met de handen in mn haar en wil echt t beste voor deze bange maar lieve kater die stiekem wel een plekje in ons hart veroverd heeft
Of dat nou bij ons is of ergens anders, t is me om het even als dit ventje maar eindelijk een vast thuis krijgt.
Gebruikersavatar
Door Rapalje
#3068696
Hoezo zou het dierenasiel niks doen als de baas hem niet meer wil?
Je zou mss wel afstandskosten betalen, maar dan zouden ze hem in principe toch gewoon op moeten nemen?
Al weet ik niet of ie in een asiel perse goed zit hoor... misschien beter rondkijken naar een kleinschalige, particuliere opvang voor katten?
#3068698
Als castreren geen optie is zou ik hem denk ik naar het asiel brengen.
Castreren is nl helemaal niet duur en als dat al geen optie is dan lijkt het me financieel niet handig om er nog een kostganger bij te nemen.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#3068705
Dat is ook de reden dat ik jullie vraag om tips, ik kan hem nu gewoon niet onderhouden.

T asiel haalt hem dus niet op en helaas zijn er geen opvangcentra die ze gratis opnemen (zeker geen ongecastreerde in huis plassende katten)

Edit: naar het asiel brengen word hem dus ook niet vanwege het bekende baasje.
Edit 2, de kosten van opvang en ook t asiel zijn dusdanig hoog dat ik hem net zo goed kan laten castreren (want ja ookal is het niet onze kat, we moeten er wel voor betalen)
Laatst gewijzigd door luuntje op do 05 feb 2015, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3068719
Waar woon je ergens?
Mss zit er een stichting in de buurt die kan helpen...
Overigens gaat het plassen wsl niet over voor ie geholpen is, dus vrees dat je dat toch wel zal moeten doen als ie blijft.
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op do 05 feb 2015, 05:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3068726
herkenbaar. hier neemt asiel ook geen katten.

hoeveel bakken heb je in huis? Wat ligt erin?
Kent hij fenomeen bak wel?
Heeft hij stress en plast hij om zich veiliger te voelen?

Hoe oud is hij? Kan zijn dat castraties plassen in huis niet oplost.

Op zoek gaan naar organisaties. 144 bellen?

Ik vind je een topper!!!
Bedenk dat de kat niet jou probleem is, maar van die andere mensen. Lief dat jij voor het diertje wat doet.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3068730
Ik zou zo 1-2-3 helaas ook geen oplossing weten, maar wil wel even zeggen dat ik je een kanjer vind, dat je je het lot van het beestje aantrekt!  :-*
Ik hoop dat er snel een goede oplossing komt!
Door Droppie
#3068735
Lastig, zit met min of meer soortgelijk probleem.

Is het niet mogelijk dat het asiel je helpt om een ander huisje te zoeken? Sommige asielen werken mee bij plaatsing vanuit "huis". Dat blijven de katten thuis wonen, maar staan ze wel op de site van het asiel.
Dat hij bij jouw in huis plast hoeft niet te betekenen dat hij het ook doet in een ander huisje. Vaak is plassen, wanneer het niet medisch is, het gevolg van onzekerheid.

Wanneer je daar vragen over hebt, zou je eventueel op dinsdagmiddag gratis de kattengedragslijn kunnen bellen. (http://www.kattengedragstherapie.nl/set1.html). Mogelijk dat zij tips kunnen geven, totdat hij herplaatst is.
Zie op hun facebook pagina ook vaak voorbijkomen kortingen op castraties.

Ik hoop dat jullie een goede oplossing vinden, voor jullie en de kater.
#3068787
Hoe weet het asiel dan dat hij een baasje heeft? Hij is niet gechipt dan kunnen ze hem toch ook niet herkennen?
Anders een ander asiel proberen en minder eerlijk zijn. Ook zijn er veel stichtingen die iets doen met zwerfkatten. Die zou je ook kunnen benaderen.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#3068809
Het asiel weet nu dat hij een baas heeft omdat hij na de chipcontrole (die hij niet heeft) bij ons in huis zou zitten tot t asiel een plekje had (last van niesziekte in asiel) vlak voor hij gehaald zou worden kwam baasje boven water. Dus het asiel af moeten bellen.  Snappen jullie het nu een beetje?

Zitten in de regio oost groningen.

Laat ik in 1 ding duidelijk zijn, ik laat hem niet buiten verhongeren sinds ik zijn situatie weet.
Ik zoek naar een oplossing, en tot die tijd houd ik hem maar binnen en werk aan zijn probleem.

Hij is bekend met de kattenbak en gaat daar meestal ook netjes op.
De castratie word hoe dan ook geregeld, ja ik moet er voor sparen nu. (Klinkt heel erg ik weet het)
Maar stel dat vriendlief komende weken weer ergens aan het werk komt dan ziet het er ineens zo anders uit. Dan kan het nl wel direct maargoed dat kunnen we alleen maar hopen.

Tips wbt omgaan met een plassende kater zijn van harte welkom tot wij een baas of opvang of een baan gevonden hebben.

Als hij naar buiten mag doet hij t niet voor zover ik weet. Maar dan komt hij dus telkens weer zo bang terug dus dat voelt ook fout. Een kat hoort niet in een vreemd huis binnen te lopen, maar gezien zijn situatie is het niet vreemd.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan tot er een oplossing is?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door