Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3068469
Wie heeft er een?
En kun je daarmee glutenvrij en zuurdesem brood bakken? Ik heb bonnen die ik ergens aan moet besteden, dus dacht misschien dat een broodbakmachine eventueel iets kon zijn.
Door Nadia
#3068490
Ik heb er een te leen. Je kunt er van alles mee. Ook jam maken.
Of glutenvrij kan weet ik niet.
Voor wat ik dacht dat de bbm makkelijk zou zijn kan ook (gewoon) in de over. Dus besloten er geen aan te schaffen.
Door cj
#3068506
Ik weet niet waar je woont. Ik in Zaandam, je mag 'm hebben. Helemaal goed. Neemt teveel plek in.
Saskia
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3068519
[quote="Nadia"]
Ik heb er een te leen. Je kunt er van alles mee. Ook jam maken.
Of glutenvrij kan weet ik niet.
Voor wat ik dacht dat de bbm makkelijk zou zijn kan ook (gewoon) in de over. Dus besloten er geen aan te schaffen.
[/quote]
En dat is? Nieuwsgierig hoor. Misschien dat ik dat ook zo vind.

[quote="cj"]
Ik weet niet waar je woont. Ik in Zaandam, je mag 'm hebben. Helemaal goed. Neemt teveel plek in.
Saskia
[/quote]
oh in belgie, bij ehv, en heel binnenkort in duitsland bij sittard. Is denk ik wel ver. Maar bedankt voor je aanbod!
Door Nadia
#3068522
[quote="Kaio"]
En dat is? Nieuwsgierig hoor. Misschien dat ik dat ook zo vind.
oh in belgie, bij ehv, en heel binnenkort in duitsland bij sittard. Is denk ik wel ver. Maar bedankt voor je aanbod!
[/quote]

Gewoon alle soorten brood dat ik wil bakken. Maar met specialere deeg soorten nog niet geprobeerd.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3068525
[quote="Kaio"]
En dat is? Nieuwsgierig hoor. Misschien dat ik dat ook zo vind.
oh in belgie, bij ehv, en heel binnenkort in duitsland bij sittard. Is denk ik wel ver. Maar bedankt voor je aanbod!
[/quote]Duitsland bij Sittard? Ver? Tsss... Zolang we aanrechtbladen in Zweden kunnen krijgen, complete huisinrichtingen in Friesland en een stofzuiger in Brunssum, alles met de Barf-Express, dan zie ik niet dat jullie nieuwe stekkie ver weg is  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3068531
Ik heb een AFK. Ik gebruik hem als kneedmachine voor gistdeeg. In theorie zou hij ook wel desem- en glutenvrij deeg aan moeten kunnen, maar in de praktijk volgens mij niet. Bakken doe ik na de 2e rijs ook in de oven. Ik hou niet van vierkant brood en dan ook nog eens met gat in de bodem.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3068548
Ik heb een bohmann. Ooit eens gekocht, een periode veel gebruikt en nu staat ie in een kastje ruimte in te nemen.  ::) Brood bak ik in de oven, vind ik leuker en lekkerder.
Door Ruisje
#3068553
[quote="Ronald"]
Duitsland bij Sittard? Ver? Tsss... Zolang we aanrechtbladen in Zweden kunnen krijgen, complete huisinrichtingen in Friesland en een stofzuiger in Brunssum, alles met de Barf-Express, dan zie ik niet dat jullie nieuwe stekkie ver weg is  :biggrin2:
[/quote]
Ik pendel weleens tussen midden-limburg en alphen/ter aar. Volgens mij zitten we dan al aardig in de buurt. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3068628
[quote="koekje"]
Ik heb een AFK. Ik gebruik hem als kneedmachine voor gistdeeg. In theorie zou hij ook wel desem- en glutenvrij deeg aan moeten kunnen, maar in de praktijk volgens mij niet. Bakken doe ik na de 2e rijs ook in de oven. Ik hou niet van vierkant brood en dan ook nog eens met gat in de bodem.
[/quote]

Dat dus.  ;D

Ik heb best lang met een broodbakmachine gebakken. Lekker!  :)


Totdat 'ie heel veel lawaai ging maken en ik er 's nachts wakker van werd. Dat is toch niet de bedoeling, want dan geniet je 's morgens vroeg niet meer van je vers gebakken broodje.  ;)
En dat gat van de deeghaak, onderin je brood is idd ook minder.  :D
Glutenvrij en zuurdesem heb ik nooit geprobeerd in de machine.
Door Mowgli
#3068633
Ik heb er ook1 liggen, van de Aldi. Maar ik vind brood in de oven bakken toch lekkerder van smaak. Dus ik gebruikte de bbm om deeg te kneden en het bakken ging in de oven. Maar sinds ik de Magimix heb gebruik ik die om het deeg te kneden en bak dan in de oven.
Door Mowgli
#3068649
[quote="Nadia"]
Pizzadeeg maak ik ook in de keukenmachine. Gaat dat met brood deeg ook?
[/quote]Ja dat gaat prima, ik maak gewoon brooddeeg in de Magimix, zelfs spelddeeg wat je maar heel kort mag kneden. Ik moet wel opletten dat ik beetje voor beetje het water door de vulopening laat lopen en met de pulse-knop het deeg kneed.
Door fransbulletje
#3068654
[quote="Mowgli"]
Ja dat gaat prima, ik maak gewoon brooddeeg in de Magimix, zelfs spelddeeg wat je maar heel kort mag kneden. Ik moet wel opletten dat ik beetje voor beetje het water door de vulopening laat lopen en met de pulse-knop het deeg kneed.
[/quote]

Ik heb nu het recept overgenomen van de bisschopsmolen voor een speltbrood en die kneden toch wel langer.
www.bisschopsmolen.nl
Ga het komende dagen eens proberen, ook hun vlaairecept  :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door