Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3086452
Ik doe het alleen bij de eendennekken. Daar haal ik het meeste vet wel vanaf, maar er blijft altijd wel wat aanzitten en tja, vet drogen is niet echt haalbaar. In ieder geval niet in de tijd dat de eendennekken verder wel helemaal droog zijn.
Dus ik vries ik ze in in porties van drie dagen. Elke ochtend krijgt elke hond een halve, dus er gaan negen halve eendennekken in een zakje in de vriezer. Op de derde dag 's avonds haal ik er weer een nieuw zakje uit voor de komende drie dagen. Werkt ideaal; deed ik het niet dan zou er zeker schimmel op komen te staan.
Pens, luchtpijp, runderneus, konijnenoren, allemaal goed te bewaren gedroogd, zonder vriezer. Maar eendennek dus niet. Bij mij iig niet.
Door miik
#3087279
Toen ik naar estlang ging heb ik heel erg veel gedroogd om dat mee te nemen, omdat ik niet wist of ik daar vlees kon voeren.
Ik heb toevallig afgelopen maand de laatste dingen opgemaakt, en ja, dat is dus nu ruim 3 jaar geleden.....
Maar dat was allemaal echt goed droog, en dus echt zonder vet randjes. Maar niks geen schimmel.
Ik zou er niet voor kiezen, want denk dat de geur en smaak wel achteruit gaan, maar het kan dus wel.
Gebruikersavatar
Door Jouls
#3090194
Ik lees mee....
Ik droog nou ong 2 jaar maar heb al heel wat snacks weg moeten gooien omdat er schimmel op zat (zooo zonde). Ik droog het misschien niet te lang (48h)  :-\ en moet het dus wel invriezen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door