Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3085749
spreeuwtje schreef: Lijkt mij ook maar vooralsnog niks over gehoord verder. Ik wil eerst de belasting op orde hebben. Daarna kijken we verder. DAS heeft al aangegeven er best wat mee te kunnen.
Dat is in elk geval een positief bericht.

Beetje vreemd inderdaad dat een verzonden mail waar zoiets belangrijks zou hebben gestaan ineens niet meer vindbaar is...

Ik zou het contact met het administratiekantoor vanaf nu via een rechtsbijstand laten verlopen...

Knuffel maar weer! :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3085762
Voor zover ik weet mag je een terugvordering betreffende de toeslagen wet in 36 termijnenen betalen.
een aanslag inkomstenbelasting echter maar in 12. In mijn werk kom ik veel regelingen met de bel dienst tegen. Als jij helder bent naar hun toe en de situatie uitlegt én goed kunt onderbouwen zijn ze niet heel erg 'lastig'
Succes en sterkte, dit is echt niet leuk...  :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3085778
Ik heb de belastingdienst vanmiddag gebeld en uitgelegd. Denk niet dat er een boete volgt oid. We staan gewoon geregistreerd als samenwonend en als fiscaal partners. Ik heb zelf gebeld etc. Alleen 1 vaag ding. We wonen per 15 aug 2012 samen maar dat jaar is al definitief. De bezwaar termijn is voorbij maar als je iets moet wijzigen moet je dus bezwaar maken. Ik vroeg aan die man van de belasting telefoon hoe dat dan moest als die termijn voorbij is. Hij zei gelijk... Of u t doet is aan u.  Ik snap t niet. Het gaat om een klein bedrag in dat jaar. Maar nu kan ik t niet wijzigen.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3086601
Wat die man bedoelt, is dat je de aangifte alsnog weer kunt "openbreken". Als het gaat om een klein bedrag zou ik er hard overdenken om het zo te laten en DAS het bedrag laten verhalen op het accountantskantoor. Weet niet waar je zat, maar mijn ervaring is dat, zeker als het gaat om een kantoor dat ook wettelijke controles uitvoert, daar werken fiscalisten die geen bal verstand heeft van de kleine ondernemer/man............. Ik denk dat je best met de belastingdienst in gesprek kunt komen. Het is moeilijker geworden, maar niet onmogelijk. Stuur een brief naar de inspecteur van de belastingdienst waaronder je valt en leg het verhaal uit. Dan kan er vaak heel veel. Als je een doorkiesnummer van iemand van die eenheid hebt, kom je telefonisch ook vaak nog wel binnen. Je bent iets te vroeg, Administratie- en belastingadviseurs Harbers is nog niet van de grond, die had je graag geholpen tegen een redelijk tarief ;) Verder zou ik nu standaard bezwaar aantekenen tegen elke definitieve aanslag die je krijgt, wel binnen 6 weken. Je verspeelt dan geen kansen om de aanslag te herzien. Succes en ook een knuffel van hieruit en een lik van 2 viervoeters
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door