Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door heicke
#3067482
zurca schreef: Wat voor nikon heb je?
Een spiegelreflexcamera heeft geen afdrukvertraging, op de sluiterknop drukken is *klik* gelijk foto maken.
Een coolpix L810
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3067483
Ik bedoelde juist niet sportstand, hij klikt leuk maar mij is die nooit bevallen. Je kunt inderdaad eerst beginnen met sluitertijd aanpassen. Let wel, met het weer als vandaag met een gewoon objectief kun je het zo goed als vergeten. Doordat je je sluitertijd kort wil hebben komt er weinig licht op de foto en met het donkere weer van vandaag dus veel te weinig, en lukt scherpstellen niet eens.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3067484
heicke schreef: Een coolpix L810
Dat is geen spiegelreflex. Dat duurt dan inderdaad langer. Of je geheugenkaart is heel langzaam, maar dat lijkt me sterk, tegenwoordig zijn de meeste snel genoeg. Ik vind 6 seconden nog steeds wel lang ook voor zo een camera, maar vertraging heb je bij die altijd
Door zurca
#3067485
Thessa en Shanti schreef: Meestal fotografeer ik met automatisch scherpstellen en dan moet mijn spiegelreflex soms ook nog even nadenken.
Waarschijnlijk is dat omdat de camera dan moeite heeft met het scherpstellen op het bewegende onderwerp. En is je camera zo ingesteld dat toe alleen afdrukt als er daadwerkelijk scherp gesteld is. Ik heb met mijn camera's ( Nikon d70 en d90 ) nog nooit afdruk vertraging gehad. Wel wat ik Omschrijf,moeite met het vastleggen v.d. scherpte waardoor de camera niet afdrukt.
#3067486
@ Zurca zijn dit de Exif gegevens?

Afbeelding

Sry voor de slechte kwaliteit was even snel met mijn telefoon. Als dit ze zijn maak ik zo wel even een nieuwe. Niet echt leesbaar zo  ::);D

@ Kaio ja ik bedoelde eigenlijk ook dat deze stand net als bij jou hier niet zo goed werkte maar ik wilde het toch even proberen :biggrin2:
Nee vandaag geen foto's het sneeuwt al heel de dag  :) Dankjewel!

Weet iemand of onze camera wel geschikt is voor zulke foto's?
Door zurca
#3067489
Kaio schreef: Dat is geen spiegelreflex. Dat duurt dan inderdaad langer. Of je geheugenkaart is heel langzaam, maar dat lijkt me sterk, tegenwoordig zijn de meeste snel genoeg. Ik vind 6 seconden nog steeds wel lang ook voor zo een camera, maar vertraging heb je bij die altijd
Inderdaad met een compact camera heb je afdruk vertraging. Het is een uitdaging maar ook daarmee zijn actie foto's te maken.. Kan je bij die coolpix ook dingen als sluitertijd zelf invullen? Dan zou ik dat eens gaan proberen...
#3067492
Joaquin schreef: @ Zurca zijn dit de Exif gegevens?

Afbeelding

Sry voor de slechte kwaliteit was even snel met mijn telefoon. Als dit ze zijn maak ik zo wel even een nieuwe. Niet echt leesbaar zo  ::);D

@ Kaio ja ik bedoelde eigenlijk ook dat deze stand net als bij jou hier niet zo goed werkte maar ik wilde het toch even proberen :biggrin2:
Nee vandaag geen foto's het sneeuwt al heel de dag  :) Dankjewel!

Weet iemand of onze camera wel geschikt is voor zulke foto's?
Ja dat zijn ze :biggrin2:
Jullie d80 is prima geschikt hoor voor actie foto's... Heb zelf de d70 gehad en nu een d90 en maak daar prima foto's mee. Wat voor lens(lenzen) heb je erbij?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3067493
Dat zijn de gegegevens ja.
Je hebt een spiegelreflex dus het is wel mogelijk maar met de standaard lens dient het weer er wel goed genoeg voor te zijn, n ja oefenen en oefenen.
Het valt me op dat je iso 200 hebt gebruikt, voor bewegende beelden kan dit snel te weinig zijn, probeer minimaal 400 eens. Oja sommige camera's passen dit ook automatisch aan, kun je ook uitzetten, ik stel deze waarde graag zelf in. Als je de iso hoger zet heb je minder licht nodig om scherpere foto's te krijgen
#3067497
Sluitertijd van die foto is 1/160 dat is niet echt een vlotte sluitertijd..... Vandaar dat de foto's het et niet zijn. Schroef dat eens op naar 1/800 of hoger. Zelf zet ik vaak in op 1/1000 of hoger maar ik denk dat mijn honden ook wat sneller rennen. :biggrin2: ;)
#3067501
Kaio schreef: Dat zijn de gegegevens ja.
Je hebt een spiegelreflex dus het is wel mogelijk maar met de standaard lens dient het weer er wel goed genoeg voor te zijn, n ja oefenen en oefenen.
Het valt me op dat je iso 200 hebt gebruikt, voor bewegende beelden kan dit snel te weinig zijn, probeer minimaal 400 eens. Oja sommige camera's passen dit ook automatisch aan, kun je ook uitzetten, ik stel deze waarde graag zelf in. Als je de iso hoger zet heb je minder licht nodig om scherpere foto's te krijgen
Persoonlijk zou ik voorzichtig zijn met het opschroeven van de isowaarden... Hoe hoger je ISO is ook meer ruis in je foto's. De nieuwere spiegelreflexcamera's kunnen tegenwoordig wel wat hebben maar het blijft opletten.
#3067504
zurca schreef: Ja dat zijn ze :biggrin2:
Jullie d80 is prima geschikt hoor voor actie foto's... Heb zelf de d70 gehad en nu een d90 en maak daar prima foto's mee. Wat voor lens(lenzen) heb je erbij?
Een lens van 18-135 mm  :)

@ Kaio daar heb ik geen idee van. Zal straks de bon even opzoeken ;D

Bedankt voor het meedenken hoor scheelt een hoop zoekwerk  :biggrin2:

Edit: aanvulling. Kaio wij hebben geen image stabilizer tenminste als het klopt wat ik zie bij google afbeeldingen :)
Laatst gewijzigd door Joaquin op ma 02 feb 2015, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#3067509
Beeld stabilisator wordt meestal aangegeven met OS op de lens. Er zal dan ook een schuifknopje op de lens zitten om de stabilisator aan/uit te zetten.
Is jullie lens een kitlens, dus een lens die bij de body zat? Van nikkor?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3067515
zurca schreef: Persoonlijk zou ik voorzichtig zijn met het opschroeven van de isowaarden... Hoe hoger je ISO is ook meer ruis in je foto's. De nieuwere spiegelreflexcamera's kunnen tegenwoordig wel wat hebben maar het blijft opletten.
Ja klopt daarom stel ik hem graag zelf in, meestal zwarte honden actie foto's 400-800, bij echt super weer kan het 200
zurca schreef: Sluitertijd van die foto is 1/160 dat is niet echt een vlotte sluitertijd..... Vandaar dat de foto's het et niet zijn. Schroef dat eens op naar 1/800 of hoger. Zelf zet ik vaak in op 1/1000 of hoger maar ik denk dat mijn honden ook wat sneller rennen. :biggrin2: ;)
Wha nee dan hoef ik nooit 1/1000 in te stellen. ;D
Maar volgens mij is 1/500 toch een waarde die minimaal nodig is, maar idd het ligt ook aan de soort bewegingsfoto's en de hondjes  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door