Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ruisje
#3066196
Wij doen niet open! Wel kunnen we achterom lopen en bij de gesloten poort (naast de voordeur) vragen wie er is. Uiteraard gaan onze honden dan in waakmodus. ;)

Jaren geleden, ander huis zonder 'achterom' en andere honden, heb ik wel een keer midden in de nacht opengedaan. Uur of 3 de bel! Taylor, blonde lab, bewoog nog niet eens haar oortjes, maar Wiebe stond zijn tanden al te slijpen. Dus hem nam ik mee naar deur... Een dronken vent die bij het zien van mijn kruising poedel van 40cm bijna over z'n eigen benen struikelde toen ie wegliep. ;D
Door Borke
#3066197
Wij hebben licht naast de voordeur en ik kan via het keukenraam zien wie er staat.
Is het een bekende, dan deed ik open.
Overdag hou ik ook graag Sofi bij de hand als er een onbekende voor de deur staat, Sofi is behoorlijk waaks en indrukwekkend en niet dol op onbekend bezoek.

Bij ons vorige huis hadden we een groot openslaand raam op de eerste verdieping boven de voordeur.
Als ik alleen thuis was, dan ging ik daar naartoe en deed ik het raam open.

Als ik al in bed lag, dan deed ik zeker niet open!
Door zurca
#3066204
Voelen jullie je dan ook echt veilig als je de hond mee neemt naar de deur om open te doen voor onbekenden?
Tous is ook waaks en ik weet inmiddels dat hij ook voor me opkomt als het nodig is maar ik besef me maar al te goed dat als men kwaad wil een hond echt geen belemmering zal zijn. Zeker niet als men op de hoogte is van het feit dat er een hond aanwezig is :-\
Door Martine-Tom
#3066206
zurca schreef: Voelen jullie je dan ook echt veilig als je de hond mee neemt naar de deur om open te doen voor onbekenden?
Tous is ook waaks en ik weet inmiddels dat hij ook voor me opkomt als het nodig is maar ik besef me maar al te goed dat als men kwaad wil een hond echt geen belemmering zal zijn. Zeker niet als men op de hoogte is van het feit dat er een hond aanwezig is :-\
Nee zou mijn gevoel van veiligheid niet verhogen, met een gewapende overval ofzo heb je echt niks aan een hond, en als ze echt kwaad willen malen ze er ook niet om volgens mij.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3066207
Afbeelding
Dit zijn mijn 2 wakers in het huis :D zelfs meisje (witte kat) laat niet zomaar een vreemde binnen, zonder dat wij het zijn xD ze gaat dan lopen blazen, mijn held op sokken :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Ruisje
#3066210
zurca schreef: Voelen jullie je dan ook echt veilig als je de hond mee neemt naar de deur om open te doen voor onbekenden?
Tous is ook waaks en ik weet inmiddels dat hij ook voor me opkomt als het nodig is maar ik besef me maar al te goed dat als men kwaad wil een hond echt geen belemmering zal zijn. Zeker niet als men op de hoogte is van het feit dat er een hond aanwezig is :-\
Die ene keer jaren geleden met Wiebe, dacht ik er niet over na op dat moment. De volgende dag al had ik me voorgenomen dat nooit meer te doen! Als er echt een kwaaie staat met een wapen (geen nep) dan ben je met je hond, hoe groot en vervaarlijk ook, ook niet veilig.
Door zurca
#3066211
Martine-Tom schreef: Nee zou mijn gevoel van veiligheid niet verhogen, met een gewapende overval ofzo heb je echt niks aan een hond, en als ze echt kwaad willen malen ze er ook niet om volgens mij.
Er is hier in ons dorp eens ingebroken bij een huis waar men twee flinke joekels van waakhonden had. Inbrekers waren op de hoogte en hadden een stroomstok meegenomen :-X :-X
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3066213
zurca schreef: Voelen jullie je dan ook echt veilig als je de hond mee neemt naar de deur om open te doen voor onbekenden?
Tous is ook waaks en ik weet inmiddels dat hij ook voor me opkomt als het nodig is maar ik besef me maar al te goed dat als men kwaad wil een hond echt geen belemmering zal zijn. Zeker niet als men op de hoogte is van het feit dat er een hond aanwezig is :-\
Heb je zeker gelijk in, maar als er een roedel van 5 op je afkomt, zoals iemand eerder zei, denk diegene die kwaad wil toch wel 2x na denk ik...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Martine-Tom
#3066215
Inouchka schreef: Heb je zeker gelijk in, maar als er een roedel van 5 op je afkomt, zoals iemand eerder zei, denk diegene die kwaad wil toch wel 2x na denk ik...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diegene die kwaad wil is daar dan echt al van op de hoogte hoor  ;)
Ze staan meestal niet zomaar bij je op de stoep, daar gaat onderzoek aan vooraf dus als ze kwaad willen en je hebt 5 honden hebben ze daar echt al iets op verzonnen...
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3066219
Martine-Tom schreef: Diegene die kwaad wil is daar dan echt al van op de hoogte hoor  ;)
Ze staan meestal niet zomaar bij je op de stoep, daar gaat onderzoek aan vooraf dus als ze kwaad willen en je hebt 5 honden hebben ze daar echt al iets op verzonnen...
Waarschijnlijk wel! Daarom heb ik een verrassing, mocht er hier ooit een boef willen inbreken :D mijn monsterkat meisje :D Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door smulpaap
#3066225
zurca schreef: Voelen jullie je dan ook echt veilig als je de hond mee neemt naar de deur om open te doen voor onbekenden?
Tous is ook waaks en ik weet inmiddels dat hij ook voor me opkomt als het nodig is maar ik besef me maar al te goed dat als men kwaad wil een hond echt geen belemmering zal zijn. Zeker niet als men op de hoogte is van het feit dat er een hond aanwezig is :-\


Nee niet echt  :biggrin2: Die ontvangen ook een inbreker met een dikke lebber
Maar zonder gekheid , Nee ik zou mijn honden er niet eens aan willen blootstellen
Door Borke
#3066228
zurca schreef: Voelen jullie je dan ook echt veilig als je de hond mee neemt naar de deur om open te doen voor onbekenden?
Tous is ook waaks en ik weet inmiddels dat hij ook voor me opkomt als het nodig is maar ik besef me maar al te goed dat als men kwaad wil een hond echt geen belemmering zal zijn. Zeker niet als men op de hoogte is van het feit dat er een hond aanwezig is :-\
Sofi zou zich echt doodvechten, alleen haar neerschieten zou haar stoppen.
Dus met haar maakt het wel degelijk verschil, het is ook een forse hond.
Zij zou iedere onbekende bezoeker aanvallen als we haar haar gang lieten gaan.

Borke zou blaffen, zou verdedigen, maar had ook geleerd als het link werd achter mij te staan, dus die zou het verschil niet maken als het er echt op aan kwam.
Door Shanti en co
#3066234
Als mensen echt graag iets willen maakt een hond niks uit, maar een gesloten deur ook niet. Maar mensen die snel wat mee willen nemen of gewoon vervelend zijn schrikken toch wel van een grote hond.

Deurposten worden oa gemerkt ook het wel/niet hebben van een hond.
En de politie hier in de buurt vond een keer in een auto van mensen die vanwege diefstal werden aangehouden een kaart met kruisjes bij verschillende boerderijen. Alle boerderijen waar een kruisje bij stond hadden een honden.
Door Borke
#3066236
Als ze echt naar binnen willen, dan komen ze echt wel binnen en houdt niets hen tegen.
Maar de gemiddelde crimineel zoekt een makkelijke weg en veel beveiliging, hekken, alarm, grote hond etc dat is niet aantrekkelijk en dan zoeken ze liever iets makkelijkers voor het snelle geld.

Maar een gewapende overval, daar doe je niets tegen  >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door