Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3065846
Bij onze AH boodschappen kregen we een gratis probeer flesje rijstolie mee, nooit van gehoord!
Wie kent het, gebruikt het?
Is het gezond?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3066134
Borke schreef: Bij onze AH boodschappen kregen we een gratis probeer flesje rijstolie mee, nooit van gehoord!
Wie kent het, gebruikt het?
Is het gezond?
hahaha ik wilde hetzelfde gaan vragen. Lang leve de bezorgservice van de AH. Geen idee trouwens waarom ze er extra dingen bij doen. We hebben ook nog een of ander pakje yoghurt met extra eiwitten gekregen.
Door Lizzy
#3066274
Ik zie de voordelen van rijstolie niet. Het bevat veel te veel linolzuur. Ja, het bevat ook stoffen die het cholesterol zouden verlagen, maar het is ook heel erg bewerkt geweest. Ik zou het zeker met mate gebruiken (ik gebruik het zelf niet en was het ook niet van plan).
Gebruikersavatar
Door doranto
#3066290
Wat vrijwel overal momenteel geroepen wordt, nl. dat je het heel goed kunt verhitten, geloof ik helemaal niets van. Het zou namelijk veel onverzadigde vetzuren bevatten en die mag je nu eenmaal NIET verhitten, punt!
Ik denk dat gewoon weer een paar slimme mensen een nieuwe hype willen creëren. Er worden nu allerlei 'halleluja' verhalen de wereld in gebracht, waarschijnlijk achter de schermen aangestuurd door de commercie. Lang leve internet!
En inderdaad het is net wat Lizzy zegt. Deze olie kan alleen gewonnen worden door raffinage. Dus wat blijft er dan nog over aan goede stoffen en vitaminen?
Kortom ik doe daar niet aan mee, want het klinkt mij veel te onlogisch.

edit: Wat op deze site staat lijkt mij heel geloofwaardig: http://www.groenevrouw.nl/het-grote-ove ... -olie-vet/
Laatst gewijzigd door doranto op za 31 jan 2015, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#3066298
Ik gebruik het om mee te wokken en ik gebruik het in de frietpan. Heerlijk dat het nergens naar smaakt.
Voor de gezond geloof ik het allemaal wel wat ze over van alles roepen.
Ik ben allang blij dat mijn patat weer smaakt naar gewoon patat.
En ik vindt de mayonaise nu ook stukken lekkerder.
Door Borke
#3066311
Bedankt voor jullie reacties.
Ik wantrouwde het eigenlijk, omdat:
- het gratis door de voedingsmiddelenindustrie werd weggegeven met de thuisbezorg AH boodschappen
- er zo'n V teken op staat, ten teken dat het gezonde voeding zou zijn en dat associeer ik altijd met zaken die 'net zo gezond zijn als Becel', ofwel met producten die ik niet gebruik.

Het feit dat er lovende teksten op Wikipedia staan, zegt me alleen maar dat de marketing van het product goed geregeld is :-\

Ik vermoedde dus al zoiets als Lizzy en Doranto zeggen (interessant artikel van die groene vrouw trouwens).
Zo is BP voor mij alweer een bron voor een humane gezonde levensstijl, naast de gezondheid van de dieren.

Ik moet toch zeggen dat het misschien de omgekeerde wereld is, om via de gezondheid van de poep van poes Franny in 2003 en van hond Sofi in 2007, uiteindelijk ook de weg naar meer eigen gezondheid te vinden.
Veel van mijn info komt via BP, daar hoorde ik o.a. over paleo en las ik veel over ontlasting van dieren, wat ook veelal opgaat voor mijzelf  :biggrin2:

Wat is dit toch een heerlijk forum!!!
:circle:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door