Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door abmiS
#3144444
25 euro per week, dat is inclusief 1 pakje shag.
Al schommelt het wel hoor, de ene keer is het 23 euro de andere keer 28.

Dat is dan wel exclusief verzorgingsproducten maar dat is geen wekelijkse uitgave.
Ik vind dat eigenlijk al veel hoor voor 1 persoon, als ik niet zo gebonden was qua producten zou ik er zeker 10 tot 15 per week van kunnen maken.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3144489
Ik denk al, hoe komen we ineens aan zo'n lang topic. ;D

20-25 euro vind ik niet heel erg veel voor één persoon. Als studentje redde ik het daar wel mee want ik at geen vlees en geen zuivel. Weinig brood en 's avonds inderdaad vaak aardappels met groente of macaroni, pannenkoeken, dat soort dingen. Soms soep die ik dan invroor. Nu met zijn tweetjes (en eens in de twee weken een weekend met zijn drietjes) redden we het met gemiddeld 30/40 euro in de week. Maar dan heb ik vlees er niet bijgerekend, we kopen zo eens in de 3/4 maand 5-7,5 kg vlees en dat is wel wat duurder (gemiddeld 20-25 euro in de maand). En de katten eten ook voor 40 euro in de maand. We zijn niet echt heel erg zuinig maar we kunnen het wel als het moet (en soms kan het gewoon even niet anders). We eten ook nogal eens vegetarische dingen (stukjes, reepjes, gehakt) en die zijn ook wat duurder. Maar als het moet laten we die ook gewoon staan. We slaan ook wel in als er diepvriesgroente in de aanbieding is, of paprika's ofzo, dan ben ik heel blij met de vriezer. Soms hebben we groente uit eigen tuin dus dat scheelt dan ook weer.
Wasmiddel e.d. reken ik niet bij de wekelijkse boodschappen, dat koop ik gewoon als het nodig is maar ik heb altijd wel een voorraad. Maargoed dat is met zijn tweetjes en 2/3 keer wassen in de week ook niet zo heel veel. ;)

Inderdaad petje af voor de mensen die het met een gezin van 25-30 euro moeten doen, lijkt me echt heel lastig als ik eerlijk ben. En dan geven wij al niet extreem veel uit. :-\

Barfplaats wordt gesponsord door