Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door flodder en dwarrel
#3065206
Jantina schreef: Ja maar ik heb niet heel veel verstand van katten maar wordt zo'n verwilderde kat dan niet gek op een 2,5 uur durende reis?
zo'n reis kan met een homeopatisch of regulier middel ondersteund worden.........
Door Lil
#3065295
Jantina schreef: Ja maar ik heb niet heel veel verstand van katten maar wordt zo'n verwilderde kat dan niet gek op een 2,5 uur durende reis?
Met mijn inmiddels tamme kat houd je het in de auto ook niet uit, gooi de muziek altijd maar loei en loei hard.
Door Anne in Zweden
#3065404
flodder en dwarrel schreef: hih...kijk ik voor jou op marktplaats of daar aangeboden wordt wat je zoekt..........heb ik er sinds vanmiddag een britse korthaardame bij........ :)
;D ;D ;D Zo typisch jij, volgens mij! :P :biggrin2:
Door flodder en dwarrel
#3065411
Anne in Duitsland schreef: ;D ;D ;D Zo typisch jij, volgens mij! :P :biggrin2:
een brit in t zelfde durp die een ander huis zocht......voorlopig is ze eerst loge......en willen ze onderzoeken of de allergie bij de kat vandaan komt of nog andere oorzaak heeft........

t is 2 druppels water mijn brit Diva...Nozem mijn kruising noor vond haar eng en stond even later stoer tegen Diva te blazen.............

tja...als je ze plaagt verdubbelelen ze zich  :biggrin2: :biggrin2:
Door Lil
#3065535
flodder en dwarrel schreef: een brit in t zelfde durp die een ander huis zocht......voorlopig is ze eerst loge......en willen ze onderzoeken of de allergie bij de kat vandaan komt of nog andere oorzaak heeft........

t is 2 druppels water mijn brit Diva...Nozem mijn kruising noor vond haar eng en stond even later stoer tegen Diva te blazen.............

tja...als je ze plaagt verdubbelelen ze zich  :biggrin2: :biggrin2:
Hahaha. Veel plezier.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3065758
Jantina ik weet niet waar je woont, misschien is het een idee als je dat vermeld, dan kunnen andere misschien tips dichterbij geven?
Op Mp zag ik een aantal boerderijkatten die een goed tehuis zochten, zoals iemand die boerderijkatten heeft, en daar jonkies bij heeft en nu er teveel heeft rondlopen, misschien is dat een idee, lijken mij geen verwilderde katten, maar wel al gewend om op een boerderij te wonen.
Ik begrijp dat je geen schootkat zoekt, maar een benaderbare kat is  misschien ook handig, voor bv als je een keer meer naar een da moet.
Succes met zoeken
Door flodder en dwarrel
#3065863
Extreme schreef: Jantina ik weet niet waar je woont, misschien is het een idee als je dat vermeld, dan kunnen andere misschien tips dichterbij geven?
Op Mp zag ik een aantal boerderijkatten die een goed tehuis zochten, zoals iemand die boerderijkatten heeft, en daar jonkies bij heeft en nu er teveel heeft rondlopen, misschien is dat een idee, lijken mij geen verwilderde katten, maar wel al gewend om op een boerderij te wonen.
Ik begrijp dat je geen schootkat zoekt, maar een benaderbare kat is  misschien ook handig, voor bv als je een keer meer naar een da moet.
Succes met zoeken
Jantine is sinds gisteren 7 pups rijker en heeft dus even haar handen vol denk ik

ze woont in de polder tuseen rotterdam en dordrecht

als degene die teveel katten heeft ze laat helpen worden het er ook niet zoveel  ::)
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3065882
flodder en dwarrel schreef: Jantine is sinds gisteren 7 pups rijker en heeft dus even haar handen vol denk ik

ze woont in de polder tuseen rotterdam en dordrecht

als degene die teveel katten heeft ze laat helpen worden het er ook niet zoveel  ::)
Ohhh leuk, ga zo even kijken of ik iets vind over haar pupkes ;).
En ja flodder en dwarrel, je hebt helemaal gelijk over te veel aan katten, maar ik denk dat dat over de hele linie is, lieten de mensen maar hun katten maar eerder helpen, maar ja het blijft nog steeds leuk gevonden voor 1 x(of iedere keer weer) een nestje.
Maar als deze beestjes er dan toch zijn, en een goed tehuis zoeken zijn ze denk ik wel op hun plek als ze de ene boerderij mogen verwisselen voor de andere, het lijkt mij dat je een boerderijkat niet op een flat moet neerzetten.  ;)

Asiel denhaag heeft ook project katten, en ook via hun zal je zeker een boerderijkat kunnen vinden, maar net als bij iedere/meeste asielen betaal je voor het gemiddelde, de 1 zit er een uur de andere 2 jaar.

Maar goed, voorlopig is jantine hopelijk aan het genieten, fijn hoor.
Door Lil
#3066166
[quote author=flodder en dwarrel link=topic=126976.msg3065863#msg3065863 date=142262141

als degene die teveel katten heeft ze laat helpen worden het er ook niet zoveel  ::)
[/quote]

Enig idee hoeveel katten stiekem gedumpt worden bij boerderijen en maneges? Ik zie het hier zo vaak..... Echt triest loopt er weer een nieuwe afgedankte kat in mijn voortuin....

Stel je voor dat ik (of de manege) die moesten laten helpen, stuk of 10 per jaar. Ga ik niet doen hoor!
Door flodder en dwarrel
#3066280
Lil schreef: [quote author=flodder en dwarrel link=topic=126976.msg3065863#msg3065863 date=142262141

als degene die teveel katten heeft ze laat helpen worden het er ook niet zoveel  ::)


Enig idee hoeveel katten stiekem gedumpt worden bij boerderijen en maneges? Ik zie het hier zo vaak..... Echt triest loopt er weer een nieuwe afgedankte kat in mijn voortuin....

Stel je voor dat ik (of de manege) die moesten laten helpen, stuk of 10 per jaar. Ga ik niet doen hoor!

je hebt gelijk dat was ik even vergeten  :-[

bij de knaagdierenopvang werden ze vrolijk over de schutting gegooid of er stond een verrassing bij de deur.........loslaten in de natuur waar ze horen...ook zo'n fijne
Door Lil
#3066349
flodder en dwarrel schreef:
je hebt gelijk dat was ik even vergeten  :-[

bij de knaagdierenopvang werden ze vrolijk over de schutting gegooid of er stond een verrassing bij de deur.........loslaten in de natuur waar ze horen...ook zo'n fijne
Is niet erg dat je dat vergeet, wees blij  ;)

Ik ging jaren terug toen het vroor met Boris wandelen. Woonde nog in de stad dus net een stukje park dat ik in ging. Rende een muisachtig iets zonder staart (heel klein dus) langs mijn been omhoog, langs de poten van Boris omhoog en mijn instinct zei dit is niet goed, dit is tam en het vriest.... Ik een voerbak uit de auto gepakt. Beest erin, handdoek erover en naar het asiel. Bleek een russische dwerghamster te zijn. Overlevingskans met dat weer 1 uur  :'( :'( :'(

Als je aan dieren begint dan ga je er toch svp netjes mee om  :'( Ik overweeg ook bij tijd en wijle om whiskeykat te herplaatsen, omdat ik haar niet kan bieden wat nodig is. Maar zij heeft al eens zeer duidelijk gemaakt dat zij toch liever  hier blijft. Dus dan zorg ik op mijn manier maar zo goed als mogelijk voor haar (medische zorg, voer, vrijgang en speeltjes en zo. Aandacht kan ik haar helaas veel te weinig geven).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door