Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#3064621
Kattenmand heeft op dat gebied niks momenteel maar die houden we wel in de gaten natuurlijk (en die ondersteunen we nog ook ), Dierenstee wil katten die al van de boerderij afkomen niet weer terug op de boerderij maar bij mensen de ze weer sociale huiskatten maken - er stonden 2 leuke op de website, Stichting Zwerfkat kon ik alleen online een aanvraag indienen. Ik heb die kattenbescherming gemaild, die sprak me wel aan.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3064674
Jantina schreef: Deze prijzen waren via de Dierenbescherming....
Mijn ervaring dat boerderij katten gratis waren was bij asiel Zuidwolde, aangesloten bij de dierenbescherming.
Vreemd dat de dierenbescherming dan 150 euro vraagt.....
Vind dat namelijk een nogal groot verschil. Helemaal omdat een gewone sociale poes 70 euro was.
Of zxou het in 2 jaar tijd zo enorm veranderd zijn qua prijzen?  ???
Door Lil
#3064737
Kaela schreef: Ja voor deze kat bespaar je ze veel geld, maar een andere kat maken ze wel al die kosten. Mijn punt is: je betaald helemaal niet voor die kat, je betaald voor het fantastische werk dat de organisaties erachter doen voor alle katten.
Dan kan ik ze beter een donatie geven.

Ik heb 250 euro betaald (da kosten incl. dus ontvlooien etc) om een kat te krijgen die misschien onhandelbaar zou zijn en alsnog geeuthaniseerd (ook op mijn kosten) moest worden. Het is voor de organisatie veel beter om die katten gratis te geven en voor andere een reële prijs. Dan verdienen ze meer geld, want ik denk dat met mij heel veel mensen niet bereid zijn om meer te betalen voor een onhandelbare kat dan voor een kat die helemaal gezinsklaar en leuk is. Daar worden ze niet populair van en dat is natuurlijk handig als ze dat wel worden. Dus in economisch opzicht, hoewel ik je principe snap en ondersteun, nee helemaal niet mee eens.
Door Shanti en co
#3064783
Bij "ons" asiel, aangesloten bij de de dierenbescherming, zijn volwassen katten €90 en kittens €105.
Zij doen een wilde katten project en vangen wilde katten om dan te castreren, enten, ontwormen en daarna of op een boerderij te plaatsen of weer terug waar ze vandaan kwamen. Als je zo'n kat "adopteert" (plek om te slapen geeft en eventueel bijvoert) is dat gratis. €150 voor zo'n kat vragen vind ik een beetje vreemd.

Dit is trouwens hetzelfde project als bij ons asiel.
Door Shanti en co
#3064898
In Zwolle, of er op het moment wilde katten zijn weet ik niet maar regelmatig hebben ze er een paar. Hoe ze het regelen weet ik niet, alleen dat ze meestal terug gaan waar ze vandaan komen en soms ergens anders heen. de site
Het project van de link is in noord-overijsel is ook het kopje "muizenvangers" en daar staan een telefoonnr en mailadres bij.
*Ik zie net dat die "noord-overijsel" in Kampen het hoofdkantoor is, dus het is niet heel noordelijk. *
Laatst gewijzigd door Shanti en co op wo 28 jan 2015, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Berna
#3064906
er zat in ridderkerk ooit een grote opvang. Maar of die nog bestaat?
Zit er in Dord of Gorinchem geen muizenvanger verlegen om werk?
Door Jantina
#3065176
Net een mailtje terug van de kattenbescherming. Twee boerderijkatten van 8 jaar oud, samen 225 Euro. Ik durf toch wel te zeggen dat ik dat goed geld vind voor een moeilijk te plaatsen koppel van die leeftijd...
Ik ga denk ik maar eens op MP kijken wat daar tussen staat...
Door C@rine
#3065184
is het eigenlijk wel slim een een "verwilderde kat " te nemen?
Dit ivm het toch terug willen naar "huis".
Zit me nu ook te bedenken dat het bij Daantje ook goed was gegaan.
Maar die had volgens mij toen wel de katten opgesloten.
Kan dat bij jou ook Jantina?
Door Jantina
#3065200
Ja Carine dat kan zeker. Zou in de bijkeuken mogen of in het halletje tussen huis en stal. Dat moet toch bij iedere kat, eerst even 'opsluiten' zodat hij weet wat zijn huisje is?
Bedankt voor de link Connie, ga ik daar nog kijken. Maar de kattenbescherming had ook zo'n verhaal op de website en als je er dan naar vraagt kosten ze toch nog 225 Euro voor 2.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door