Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tamara
#3059701
Nynke schreef: De mensen die ik zie lopen met oudere honden, lopen niet ver. Jeppe is ook oud aan het worden maar het ligt vooral aan de omgeving of hij zin heeft om lekker mee te lopen/voorop te lopen of na 300 meter alweer klaar is met wandelen. Bij ons in het park heeft hij het met een kwartiertje wel bekeken, maar rond de jaarwisseling waren we bij Barbara en heeft ie nog elke dag ruim een uur meegelopen en zelfs nog achter een paar hertjes aan gejaagd ::) De hertjes wonnen 8)

Helaas zie ik hier in de wijk veel meer honden die nog jong en fit zijn en 3 keer per dag maximaal 3 minuten buiten zijn  :'( :'(


Bij ons liep een man uren met zijn golden retriever pup van 6 maanden, 10 km per dag is niet gelogen denk ik. Je kan er wel wat van zeggen maar die man negeert ons nu ook al jaren.. Ik vindt die hond nog steeds veeel te dun. Hij loopt er nu ook nog heel veel mee. Zal ie ook wel doen als ie te oud word. zie ik hem ook wel voor aan.
Door Suzanne
#3059729
Ik vond dat met Guinnie ook soms lastig inschatten. Achteraf denk ik dat we het in principe goed hebben gedaan. We hadden ook mensen om ons heen om ons te waarschuwen. Natuurlijk zullen er foute inschattingen geweest zijn. Daar ontkom je niet aan denk ik. Ze was onze eerste oude hond die al oud was toen ze kwam ;-) 
Wellicht hadden we achteraf bezien haar "de laatste week moeten besparen" maar dat is het vervelende juist.... we wisten dat het eraan zat te komen (ja, eerlijk is eerlijk, natuurlijk weet je dat) maar er was "een week van tevoren" geen aanleiding haar in te laten slapen. Wel heeft een vriendin toch heel nadrukklijk gezegd dat ze vond dat we daar over moesten nadenken.

Dus, ja, ach, misschien.. maar dat blijft gewoon lastig ;-(

Natuurlijk ben je liever een week te vroeg dan een dag te laat.. maar je kunt toch ook niet een hond laten inslapen als dat eigenlijk nog niet aan de orde is? Hoe moet je nu een week van tevoren weten dat het een dag daarna te laat is?  ;-((

Gelukkig zie ik hier in de buurt best oudere honden ;-) maar de meeste baasjes lijken goed te beseffen dat ze de dingen aan moeten passen.

Wij hebben het ook naar beste kunnen, naar eer en geweten met Guinnie zo gedaan....  en het kon vast ooit beter. Maar daar kom je dus pas later achter,.... veel later...    Zou ik het nu weer zo doen? Nee....

Maar goed, ik voed mijn nieuwe hond ook anders op dan de eerste dus ik blijf altijd bijleren...

Suzanne
Door Lil
#3059731
smulpaap schreef:

Maar jij en meerdere mensen hier zijn zich er wel van bewust dat ze een blinde vlek kunnen hebben
Er word dus wel over nagedacht
Zeker!!!! Stel je voor van niet....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door