Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Dagmar S
#3058955
Kallista schreef: De mensen waar ik het over heb zitten aan de rand van een natuurreservaat waar ook nogal wat recreanten rondlopen, dat vindt men (de betreffende natuurorganisaties) dan blijkbaar te gevaarlijk voor de mensen die er rondlopen.
Sorry, daar schiet ik echt spontaan van in de lach (puur van verbijstering / verwondering).
Wacht maar tot de eerste recreanten schrikken van een wolf  en daar over klagen.
Waarschijnlijk vinden ze de wolf dan opeens veel gevaarlijker dan die honden.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3058967
Dagmar S schreef: Sorry, daar schiet ik echt spontaan van in de lach (puur van verbijstering / verwondering).
Wacht maar tot de eerste recreanten schrikken van een wolf  en daar over klagen.
Waarschijnlijk vinden ze de wolf dan opeens veel gevaarlijker dan die honden.
Behalve dan dat wolven mensenschuw zijn over het algemeen toch?
Door Dagmar S
#3058968
Mini's 3-tal schreef: Behalve dan dat wolven mensenschuw zijn over het algemeen toch?
Daar heb je gelijk in maar voor de man die de film gemaakt heeft zijn ze ook niet echt weggevlucht........

Ik hoop alleen maar dat de wolven daar lekker rustig mogen leven en dat wij mensen een manier gaan vinden om met hun samen te leven :-)
Door patt
#3058981
Waarschijnlijk heeft SBB al borden klaarliggen waar ze mogen lopen hoor en waarschijnlijk alleen aangelijnd en dan hoeft geen een groepering zich ongerust te maken ;)
Door **Jolanda**
#3058996
Kallista schreef: De mensen waar ik het over heb zitten aan de rand van een natuurreservaat waar ook nogal wat recreanten rondlopen, dat vindt men (de betreffende natuurorganisaties) dan blijkbaar te gevaarlijk voor de mensen die er rondlopen.
Oh oke. Met veel recreanten er om heen kan het indd wat gevaarlijk worden.
Maar goed, die kuddebewakers zet je niet overdag er bij, alleen 's avonds en 's nachts en dan mogen (in NL tenminste) geen mensen in een natuurgebied komen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3059034
Ik ben toch wel blij dat ze de herdershonden gevaarlijker vinden dan de wolf. Dat is al weer heel wat.
Ik heb ooit een reportage gezien over een schaapskudde ergens in de VS. De herder daarvan had enkele Maremmers over laten vliegen om haar kudde te beschermen. En dat werkte echt super goed. Die verloor geen schapen meer aan de wolven.
Waarom zou je ze overdag niet bij de kudde laten lopen? Wolven jagen ook overdag.
Door K&D
#3059041
Ah mooi hoor, die foto.
Eens: de beste optie is de wolf met eigen middelen proberen te verslaan. Dus een goede verdediging middels genoemde Maremmers. Vroegah was men zo gek nog niet.
Door Dagmar S
#3059072
pike schreef: Ik ben toch wel blij dat ze de herdershonden gevaarlijker vinden dan de wolf. Dat is al weer heel wat.
Daar heb je helemaal gelijk in, ben ik ook wel blij om.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3059237
K&D schreef: Ah mooi hoor, die foto.
Eens: de beste optie is de wolf met eigen middelen proberen te verslaan. Dus een goede verdediging middels genoemde Maremmers. Vroegah was men zo gek nog niet.
prachtige hond vind ik
Door Sultan
#3059280
Blijft een vreemde constatering, iets heel natuurlijks als een wolf in een gebied waar deze van oudsher thuis is, wat zoveel weerstand oproept. Ben me er terdege van bewust dat een wolf schade kan aanbrengen aan een schapen kudde. Maar, voor alles aan natuur regeltjes was gebonden, waren de wolven hier ook gewoon aanwezig. Zij zijn uitgeroeid hier door de mens. Menselijke regels verstoren de natuur. De natuur kan zichzelf prima regelen, mits de mens niet ingrijpt.
Ingrijpen van de mens maakt alles onnodig ingewikkeld, denk ik.
En ja, ik snap de zorgen van schapenhouders heel goed!
Maar is de huidige status van " de natuur" niet de uitkomst van menselijk ingrijpen in de natuur?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3059287
Sultan schreef: Blijft een vreemde constatering, iets heel natuurlijks als een wolf in een gebied waar deze van oudsher thuis is, wat zoveel weerstand oproept. Ben me er terdege van bewust dat een wolf schade kan aanbrengen aan een schapen kudde. Maar, voor alles aan natuur regeltjes was gebonden, waren de wolven hier ook gewoon aanwezig. Zij zijn uitgeroeid hier door de mens. Menselijke regels verstoren de natuur. De natuur kan zichzelf prima regelen, mits de mens niet ingrijpt.
Ingrijpen van de mens maakt alles onnodig ingewikkeld, denk ik.
En ja, ik snap de zorgen van schapenhouders heel goed!
Maar is de huidige status van " de natuur" niet de uitkomst van menselijk ingrijpen in de natuur?
Jij zegt exact de woorden wat ik ook vind helemaal mee eens, de mens maakt alkes kapot
Gebruikersavatar
Door Hitam
#3060168
patt schreef: Waarschijnlijk heeft SBB al borden klaarliggen waar ze mogen lopen hoor en waarschijnlijk alleen aangelijnd en dan hoeft geen een groepering zich ongerust te maken ;)
;D ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Hope
#3060253
patt schreef: Waarschijnlijk heeft SBB al borden klaarliggen waar ze mogen lopen hoor en waarschijnlijk alleen aangelijnd en dan hoeft geen een groepering zich ongerust te maken ;)
:biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door