Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Alba
#3058662
Iemand hier heeft vast de gouden tip. Mijn vriend heeft maandag heel lief voor mij een tros bananen in plakjes gesneden en op de Bomann gelegd, denkende dat hij een gezonde snack aan het maken was voor op mijn werk. Nou vind ik ze werkelijk niet binnen te houden: muffig, weeiig, vies... bah  :-[. De honden vinden ze ook niks en ik denk dat zelfs de gemiddelde geit ze uit gaat tuffen ::).
Op google krijg ik wel de tip om er wat verdund citroensap over te sprenkelen, maar dat zou alleen zijn zodat ze niet bruin worden en dat maakt me niks uit.

Wat gaat er fout?

De appel en de mango vind ik wel erg lekker, maar ik zou ook graag lekkere bananenchipjes willen! Andere tips zijn ook welkom.
Door Lizzy
#3058721
Gedroogde banaan is weeïg en vies :biggrin2:. Ja, koop ze maar eens bij de reformwinkel. Echt. Bleh. Welke wel lekker zijn, zijn die van de supermarkt. Maar die zijn eerst in stroperig suikerwater gedoopt. Ja, zo kan ik het ook :biggrin2:
Door Alba
#3058722
Da's dus ook waarom we ze zelf wilden drogen, al die suikers (en de prijs).
Maar zelf-gedroogde banaan is dus gewoon goor, dat hoort. Jammer! Weer een droombeeld in duigen ;)
Door Alba
#3058738
Ik verwachtte ook niet knapperig, en op zich zijn ze idd meer leer dan knapperig; dat vind ik op zich niet erg. Maar die smaak....!
Bemoedigend dat het sommigen wel lukt :).
Door Lil
#3058741
Ik deed er altijd honing op. Zalig. Iedereen wilde die graag hebben.

Werden niet knapperkig en smaakt dus lekkerder dan van de supermarkt.

Ik heb een Stockli.
Door Lizzy
#3058744
Met honing is het inderdaad wel lekker maar vind ik ze erg kleverig blijven.... Je kunt misschien ook proberen een oplossing van warm water/honing te maken, banaan er in te leggen en dan op de droger?
#3058753
Met honing is het een ramp om ze van de roosters te krijgen en om ze te bewaren, vond ik. Plak kleef kukident, echt vreselijk. Een goeie huisgedroogde banaan is mij nog nooit gelukt. Wel qua smaak, niet qua consistentie.
Door keetje
#3058774
Sedonia doet er ook geen gekke dingen mee. Ik snij de bananen in van die langwerpige plakjes en ja, ze verkleuren, en nee, ze worden niet knapperig maar blijven taaiig. Maar ik vind de bananensmaak die versterkt wordt erg lekker. Ik voeg niets toe temeer omdat ik het ook aan de gaaien en cavia's geef. En Luna lust er ook wel pap van maar dat is geen graadmeter, die eet echt alles. :biggrin2:
Door Lil
#3058788
[quote="Anne in Duitsland"]
Met honing is het een ramp om ze van de roosters te krijgen en om ze te bewaren, vond ik. Plak kleef kukident, echt vreselijk. Een goeie huisgedroogde banaan is mij nog nooit gelukt. Wel qua smaak, niet qua consistentie.
[/quote]

Maar je legt ze toch niet met de honingkant op de roosters?

Geen kukident banaan hier. Ik droog ze wel op 70 graden ipv 50 en bij al het fruit leg ik een siliconenvel op de metalen roosters.
Door keetje
#3058862
[quote="Lil"]
Maar je legt ze toch niet met de honingkant op de roosters?

Geen kukident banaan hier. Ik droog ze wel op 70 graden ipv 50 en bij al het fruit leg ik een siliconenvel op de metalen roosters.
[/quote]

Worden ze bij jou dan crispy?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door