Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door joelle.p
#3058032
Hooi,

wij zijn vandaag weer verder gegaan met de basiscursus met onze duitse herder van 18 weken oud.

Nu is het de bedoeling dat we hier trainen met iets "echt"lekkers en niet meer de "gewone"koekjes. Zij had het over biefstuk, worst, kaas, kipfilet.

Maar nu wil ik graag weten hoe en wat....Kan ik de hond belonen met in stukjes gesneden rouw vlees of hoe gaat dat? (Pup eet trouwens kvv)
Door Jantina
#3058044
Mij lijkt dat niet zo fris... een drogertje aanschaffen en zelf drogen is ideaal. Of bijvoorbeeld een kipfilet koken en daar stukjes van snijden als beloning.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3058045
Met rauw vlees belonen lijkt me een kliederboel worden. Je zou wat spier of orgaanvlees of zelfs kvv kunnen drogen en dit gebruiken.

Zelf gebruik ik afwisselend kaas, rodi worst (zonder graan), gedroogde long, brokjes en hondensnoepjes.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3058254
Ik gebruik soms wel worst als beloning, valt best mee. Ik vind knakworstjes het net niet, maar runderrookworst is echt ideaal.. Wel vettig, maar als het iets langer in mijn zak zit (de volgende dag) is dat ook niet erg.

Pas wel op, mijn puber was een engeltje tijdens trainingen (waar hij al het lekkers kreeg) maar thuis voor een gedroogd stukje long kreeg ik mooi een middelvinger  ;D ;)
Door Lil
#3058528
Ideaal is het om dingen in een drogertje te doen.

Je kunt balletjes draaien van je kvv of spiervlees of orgaan in kleine blokjes snijden en belonen.

Gekookt vlees kan ook, maar vind ik nog altijd erg vies aan de vingers.

Ik heb ook een hele tijd beloond met rookworst (hier ligt een woef die zou zijn leven geven voor rookworst, zo dol is hij erop).
Wat ik doe als ik met hondenworst (rodi zonder graan, ropadog, prins) of rookworst beloon is dat ik dat ook in het drogertje stop. Dan is de buitenkant droog voor mijn vingers. De honden vinden het dan echt super lekker (gaat iets meer ruiken heb ik het idee). Dat is voor mij het meest ideale om te trainen.
Door Lexus-me
#3058681
Ik zou ook spul gaan drogen.

Maar ik wil nog een opmerking maken... is jouw hond nu niet enthousiast te krijgen met de beloning die je nu gebruikt??
Ik vind namelijk dat je iets moet gebruiken waar een hond voor wil werken (wat de hond ook daadwerkelijk ziet als beloning), als de hond voor de huidige beloningen ook goed zijn best doet is dat prima volgens mij...

Voorbeeld: mijn honden werken in een 'standaard' situatie voor alles wat ik mee neem. Als ik op wedstrijd ben, en dus in een vreemde omgeving, werken ze niet voor hun standaard beloning en neem ik dus iets extra lekkers mee (worst, kaas, biefstuk enz.) Als mijn honden in de standaard situaties niet voor deze voertjes zouden willen werken moet ik ook op zoek naar iets lekkerders, waar mee ze dus wel weer gemotiveerd zijn...

Voordat je dus iets anders gaat gebruiken.. kijk ook even of het echt nodig is!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3058837
Ik had verschillende snoepjes in mijn tasje.
Iets dat hij lekker vond, iets dat hij lekkerder vond dan het eerste en iets waar hij echt een moord voor deed.

Het was voor hem net een fruitautomaat en dat maakte dat hij super gemotiveerd werd. De éne keer kreeg hij iets lekkers maar stel nou dat ik het nóg een keer doe dan krijg ik misschien dat aller- allerlekkerste!
Gebruikersavatar
Door joelle.p
#3061153
De normale koekjes waar ik mee train geven net dat beetje extra WAUW voor hem niet. (Jullie begrijpen vast wat ik bedoel)

Ik heb een droger aangeschaft maar de levertijd is iets langer dan verwacht.  Ik train maandag woensdag en vrijdag met hem.

Al biefstuk gekookt, kip en briefpapier.  Nu staan de kippenlevertjes aan maar is dit wel zo'n succes?

Wat zou ik nog meer kunnen geven ?
Door Lizzy
#3061157
Ik heb momenteel een fase dat ze hier afwisseling willen. Dus ik wissel kleine blokjes Rodi-worst af met gedroogd vlees (dat ik zelf droog), blokjes kaas (echt heeeel klein), knakworstjes, draadjesvlees (en serieus gemaakt in de boter, laurierblad en kruidnagel erbij) en in deze bouillon kook ik dan ook stukjes kip en ander vlees (ook kopvlees).
Gebruikersavatar
Door joelle.p
#3061159
Lizzy schreef: Ik heb momenteel een fase dat ze hier afwisseling willen. Dus ik wissel kleine blokjes Rodi-worst af met gedroogd vlees (dat ik zelf droog), blokjes kaas (echt heeeel klein), knakworstjes, draadjesvlees (en serieus gemaakt in de boter, laurierblad en kruidnagel erbij) en in deze bouillon kook ik dan ook stukjes kip en ander vlees (ook kopvlees).
Kan dat geen kwaad met de hoeveelheid zout Enzo? Ik maak draadjes vlees ook altijd in runderbouilion
Door Martine-Tom
#3061213
joelle.p schreef: De normale koekjes waar ik mee train geven net dat beetje extra WAUW voor hem niet. (Jullie begrijpen vast wat ik bedoel)

Ik heb een droger aangeschaft maar de levertijd is iets langer dan verwacht. Ik train maandag woensdag en vrijdag met hem.

Al biefstuk gekookt, kip en briefpapier. Nu staan de kippenlevertjes aan maar is dit wel zo'n succes?

Wat zou ik nog meer kunnen geven ?
Briefpapapier? ???

Tom doet echt een moord voor frikandel (kipfrikandel van de Toko) gewoon ontdooien en in ministukjes.
Gebruikersavatar
Door joelle.p
#3061246
Martine-Tom schreef: Briefpapapier? ???

Tom doet echt een moord voor frikandel (kipfrikandel van de Toko) gewoon ontdooien en in ministukjes.
haha bieflappen. Heerlijk hé dat woordenboek van de telefoon :D
Door Lizzy
#3061249
joelle.p schreef: Kan dat geen kwaad met de hoeveelheid zout Enzo? Ik maak draadjes vlees ook altijd in runderbouilion
Gewoon aanbraden in de olijfolie/roomboter en dan water erbij, laurier en kruidnagel erbij: heb je je eigen bouillon en dat is niet te zout.
Gebruikersavatar
Door winni
#3061362
Een beloning moet hap,slik,weg zijn. Als het hard is, moeten ze te erg kauwen. En daar heb je helemaal geen tijd voor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door