Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3056555
Zwemt Oscar ook niet?
Anders zou je hem kunnen laten zwemmen dan insmeren met shampoo en dan nog een x het water is.
Zo doe ik mijn hond ook meestal wassen ;D
Okay het is nu mss wat koud, maar Bency zwemt bijna hele jaar door ;D
#3056593
Thea schreef: Zwemt Oscar ook niet?
Anders zou je hem kunnen laten zwemmen dan insmeren met shampoo en dan nog een x het water is.
Zo doe ik mijn hond ook meestal wassen ;D
Okay het is nu mss wat koud, maar Bency zwemt bijna hele jaar door ;D
Dat heb ik ook één keer gedaan toen het echt niet meer te doen was, maar voel me dan zo schuldig over al die rotzooi in een meertje waar ook eendjes enzo zwemmen  :-[
#3056657
hannabelgje schreef: Er staat toch nergens dat hij vaak geborsteld wordt?
Klopy. Ik borstel normaal een keer in de maand max. Nu met het extreme verharen wat vaker, ik schat in 4 weken 5 keer en de laatste keer is inmiddels alweer even geleden.

Zwemmen doet Oscar absoluut niet. Water is op alle manieren heel erg stom. Enige wat ik zou kunnen bedenken is door de hoosregen wandelen hihi. Maar een beetje maizena proberen lijkt me praktischer.
#3056689
Toch lijkt me dat alleen water niet genoeg is omdat vet niet met water mengt. Het zou met de verharing te maken kunnen hebben, hier hebben de honden dan ook vaak een wat vettere huid. De vraag is of dit bij Oscar ook de reden is, het komt van binnenuit en als het tijdelijk is is het prima om daar van buitenaf iets mee te doen. Is het blijvend dat zal er van binnenuit aangestuurd moeten worden, dan zit er ergens een verstoring. Ik ben benieuwd of de maïzena het gewenste effect heeft, een foto van een spooky Oscar zou leuk zijn!  :biggrin2:
#3056696
Baking soda is daar inderdaad goed voor. Is hij bang voor een beetje water? Want je zou hem na het goed uitborstelen, eventueel met een plantenspuit wat verdunt appelcider azijn (4kopjes water en 1kopje appelcider azijn) op zijn vacht kunnen spuiten, alleen maar beetje nevelen. Helpt namelijk tegen de vettigheid en geeft de vacht een mooiere glans. Hoeft echt niet veel te zijn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op ma 12 jan 2015, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#3056810
DJ en Doerak schreef: Toch lijkt me dat alleen water niet genoeg is omdat vet niet met water mengt. Het zou met de verharing te maken kunnen hebben, hier hebben de honden dan ook vaak een wat vettere huid. De vraag is of dit bij Oscar ook de reden is, het komt van binnenuit en als het tijdelijk is is het prima om daar van buitenaf iets mee te doen. Is het blijvend dat zal er van binnenuit aangestuurd moeten worden, dan zit er ergens een verstoring. Ik ben benieuwd of de maïzena het gewenste effect heeft, een foto van een spooky Oscar zou leuk zijn!  :biggrin2:
Haha als het lukt maak ik een kiekje  :biggrin2:

Ja, mijn idee is om een keer iets te doen aan de ergste vettigheid en dan rustig afwachten. Is de boel echt teveel uit balans, dan helpt een beetje maizena of baking soda poederen natuurlijk niet afdoende. Maar aangezien hij net een kuur leem heeft gehad en vervolgens enorm in de rui is geschoten, verwacht ik dat het een proces is dat wel weer een keer klaar zal zijn. Ik voer ook wat vaker groente en ei, let goed op dat we vaak genoeg vis voeren. En als het erger wordt of niet over gaat, dan kijken we verder hoe we het op kunnen lossen.
Jantina schreef: Er zijn ook hele fijne droogshampoo's!
Heb je een goed merk voor mij? Is sowieso wel handig om achter de hand te hebben bij een water-hatende hond!
#3056894
kiara schreef: Die tip kan ik ook goed gebruiken voor de Berner maar braking soda waar koop je dat? Supermarkt? Heb er nooit van gehoord
Ik zou baking soda  kopen  ;) ::)
kira schreef: Waarom is jou onderschrift opeens een advertentie van Barfmenu Kaela?

Ik zie een kerst-onderschrift  :)
#3057003
Ik zou hem waarschijnlijk eens goed wrijven met stro...  ::)
Eigenlijk geen idee of dat werkt, maar dat is wat ik gevoelsmatig zou doen.

Wat ik wel weet is dat zand vetopnemend werkt.  Je kan het in noodgevallen als mens ook gebruiken om je haar te 'wassen'.  :biggrin2:
Kan je niet eens naar het strand en hem zover krijgen dat hij gaat rollen? Of ergens anders met zand?
Klei of leem gaat niet werken vrees ik...  8)
#3057022
Bij mijn katten gebruik ik rijstepoeder bij vette vacht/katerstaart. vacht in de poeder zetten en de volgende dag uitkammen. Ik maak ze hier ook showklaar mee en naar mijn ervaring werkt het beter dan wassen (wordt het sneller nog vetter van).
#3057034
pearlsofpassion schreef: Ik zou hem waarschijnlijk eens goed wrijven met stro...  ::)
Eigenlijk geen idee of dat werkt, maar dat is wat ik gevoelsmatig zou doen.

Wat ik wel weet is dat zand vetopnemend werkt.  Je kan het in noodgevallen als mens ook gebruiken om je haar te 'wassen'.  :biggrin2:
Kan je niet eens naar het strand en hem zover krijgen dat hij gaat rollen? Of ergens anders met zand?
Klei of leem gaat niet werken vrees ik...  8)
Stro heb ik niet tot mijn beschikking. De paardjes die ik ken staan allemaal lekker buiten en daar wordt dus geen stro bij gebruikt.

In zand rollen kan op het losloopveldje, maar als het nat is (van de regen nu dus) dan doet meneertje dat heus niet hoor  ::). Daar wordt je namelijk nat van...

Vandaag moet ik nog werken, maar morgen ben ik vrij. Dan ga ik met daglicht buiten in de tuin met maizena aan de slag. Gezien het risico op mogelijk niet helemaal uitgeborsteld krijgen (normaal is borstelen geen probleem, maar je weet het nooit met hem) vind ik dat iets veiliger dan baking soda.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door