Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3054020
-Saskia- schreef: :biggrin2: ieder nadeel hep ze voordeel.

Wodka hoort en ziet gewoon alleen nog dat wat ze de moeite waard vindt.  ::)
Hooli is een hele goede doven-geleidehond. Max doet gewoon alles wat zij doet  :biggrin2:
Door tt-tjes
#3054021
-Saskia- schreef: :biggrin2: Wodka herkent nog steeds feilloos het geluid van het bakje met gedroogde kippenmaagjes in de keuken.
hahaha. Fjurdy ziet het als ik naar de keuken loop. Maar 's avonds bij de laatste wandeling moeten we echt hard roepen of hem wakker schudden.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3054031
-Saskia- schreef: ;D Rank Xerox zijn is een slimme keuze.
Is echt grappig om te zien. Buiten snuffelen ze op dezelfde plekjes, en binnen houdt hij goed in de gaten of Hooli signalen vertoont die erop wijzen dat er eten in aantocht is  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3054071
Nee polle is zelfs dikker geworden, 300 gram, wij kregen op onze kop van de dierenarts waarmee ze zich omdraaide en hem 4 koekjes gaf  :biggrin2:
Misschien omdat hij kvv krijgt en daardoor meer opgewicht blijft? een gecastreerde labrador is?
Heeft wel medicatie gerelateerde cushing dus geen bespiering meer en bollige buik.
Doof.... wie ik, nee jij praat te zacht  ;D, hand gebaren werken goed bij hem.
#3054106
Noa begon gestaag af te vallen , zo,n 700 gram in 1,5 jaar . Haar rug zakte wel door de laatste tijd en ze had een hangbuik . Haar koppie was wel erg smal geworden
Ik was de laatste tijd ook niet zuinig (meer ) met extra koolhydraten . Ze was al zo oud , ik maakte me er niet druk meer om

Milo is tot drie weken voor zijn overlijden altijd goed op gewicht gebleven . Hij was ook nog erg vitaal , helemaal geen oude 14 jarige hond
Totdat hij zo ontzettend ziek werd , er was vrijwel niets (meer ) over van dat ooit zo taaie sterke hondje
Door tt-tjes
#3054121
de Meiden schreef: Nee, ik heb hier met haast 14 jaar nog 2 rijk gevulde dames rondlopen !
Misschien meerdere keren per dag eten geven of doe je dat al met zijn kwalen?
Ja, hij krijgt 4x per dag 125 gram. Dus een pond per dag.
#3054158
Ik merk bij Sam (bijna 15) alleen dat de bespiering van haar dijen en billen heel erg is afgenomen. En haar rug is heel erg stijf. We hebben een tijdje gekwakkeld dit jaar met eten, vanwege de combinatie pijnstilling en maagbeschermers en daar maar niet de goede afstelling in kunnen vinden. We zijn toen even op kvv overgegaan, maar dat wilde ze al snel niet meer  ::) . Dus nu barft ze al een tijdje weer volledig en krijgt in 3 keer per dag (dat heeft ze zelf verzonnen, dat er 's avonds nog een extra maaltijd komt  :biggrin2:) ongeveer 600 à 700 gram. Verder is ze stokdoof geworden, maar ze hobbelt (en dat bedoel ik letterlijk) nog vrolijk drie kwartier mee om te wandelen. Ik geniet me echt helemaal suf van mijn oudje  :smitten:. Ik ben op een bepaald moment beneden gaan slapen tijdens de kwakkelperiode omdat ik dan binnen een seconde bij haar kon zijn (ze moest vaak kotsen). En nu gaat het prima maar ik slaap nog steeds beneden, gewoon omdat het kan, omdat ik zo lang ze er nog is zo veel mogelijk bij haar wil zijn. Als ik dan 's nachts wakker word omdat ze ligt te snurken als een oude vent, dan ben ik helemaal happy  :smitten:.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door