Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3053852
Vanaf maandag ben ik cold Turkey gestopt met mijn Red Bull verslaving ... Ik dronk zo'n 6 tot 8 blikjes, dus het is met recht afkicken hier  :-X

Sinds vandaag voel ik me enorm beroerd, hoofdpijn slap en een soort van dizzy
Heeft iemand een tipje om dit traject wat sneller te doorlopen ? Want mijn hoofd zegt "neem een blikje Red Bull, daar gaat je hoofdpijn van weg"

Help  :-\
#3053856
Zohee.
Ik zou als tussenstap koffie of zwarte thee drinken, iets meer dan je normaal gewend bent. Eventueel cola, maar dat is ook weer zo smerig.
Dit is namelijk wel erg hard afkicken.

Of je gaat er gewoon door en bent er met een paar dagen/week (geen idee hoe lang dat met dergelijke pepmiddelen is) vanaf.
#3053861
Probleem is dat ik geen koffie lust ... En het dus ook vaak dronk om wakkerder te worden (en ja, ik vond het ook gewoon lekker haha)

Wilde ook eerst afbouwen, maar ik ken mezelf, als het in de koelkast staat, dan pakt het gewoon snel weg ! Dus wil ik het niet meer in huis hebben en moet ik dus wel Cold Turkey afkicken
#3053864
Christeneziele. Wat zal jouw lijf je dankbaar zijn dat je daarmee gestopt bent! :o Ik zou denk ik ook extra koffie drinken, of cola, om toch te kunnen blijven functioneren. Heb verder geen ervaring met afkicken, weet dus ook niet of het zou helpen om geleidelijk te stoppen ipv cold turkey. Cold turkey ben je er wel het snelst doorheen, denk ik.
#3053866
Yep. Afkicken van cafeïne, vertel mij wat :-X. Ik dronk ooit 20 tot 30 koppen koffie op een dag. En ben daar (na een serie aan hartkloppingen) ook resoluut mee gestopt. Duurt een dag of 3 (en de rest maar na 3 dagen is het ergste over). Even afzien. Tandjes op elkaar.
#3053870
In gewone thee zit ook caffeine, wel minder. Dat zou je kunnen helpen.
Speed en ook wel coke geven ook ergens hetzelfde effect als zoveel blikjes redbull, maar om dat nu te gaan gebruiken...


Als koffie en thee geen goede tussenoplossingen zijn om de harde kantjes er even vanaf te halen, dan vrees ik dat het idd een hele koude turk gaat worden.
Sterkte en succes.
Je mist nu overigens niet alleen de caffeine en taurine en weet ik veel wat nog meer, maar ook suiker.
Misschien dat een blikje fernandes de hoeveelheid zoet ergens benadert. Ik raad de gele of rode aan.
#3053875
Ja, afkicken van suiker komt daarna. De ergste acute pijn is van de cafeïne. Maar goed, suiker is ongeveer zo slecht als coke dus met zoveel Redbull ben je wel 'lekker' op weg naar zelfvernietiging. Goed dat je ermee gestopt bent :-*. Als je hier doorheen bent, joh, dan ga je je zooooooooveeeeeeeeeeeeel beter voelen!

Langzaam afbouwen gaat niet werken. En ik spreek uit ervaring.
#3053876
Monique77 schreef: Vanaf maandag ben ik cold Turkey gestopt met mijn Red Bull verslaving ... Ik dronk zo'n 6 tot 8 blikjes, dus het is met recht afkicken hier  :-X

Sinds vandaag voel ik me enorm beroerd, hoofdpijn slap en een soort van dizzy
Heeft iemand een tipje om dit traject wat sneller te doorlopen ? Want mijn hoofd zegt "neem een blikje Red Bull, daar gaat je hoofdpijn van weg"

Help  :-\
Cold Turkey is de snelste weg. Sterkte en succes! Volhouden! Is troep red bull... je zult blij zijn als je er vanaf bent.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door