Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3055172
Me and my boys! schreef: Reageer op.sieglinde
Oh zo. Ik moest ook even denken...

Maar ik denk omdat haar man een niet-westers uiterlijk heeft (ik hoop het zo netjes te zeggen).
Door Sieglinde
#3055173
eelke schreef: Oh zo. Ik moest ook even denken...

Maar ik denk omdat haar man een niet-westers uiterlijk heeft (ik hoop het zo netjes te zeggen).
Jups
Door Laura2004
#3055178
Ik werd in Nederland ook altijd voor moslim aangezien (jouw vriend is Algerijn toch? ),  dan word je inderdaad niet altijd even vriendelijk bejegend,  in Rotterdam al helemaal niet. Kan me voorstellen dat je dat lastig vindt
Door Sieglinde
#3055192
Laura2004 schreef: Ik werd in Nederland ook altijd voor moslim aangezien (jouw vriend is Algerijn toch? ),  dan word je inderdaad niet altijd even vriendelijk bejegend,  in Rotterdam al helemaal niet. Kan me voorstellen dat je dat lastig vindtAfbeelding
Ja half Algerijn, een atheïst.

Het is echt waanzinnig hoe mensen hem behandelen, en hoe anders ze hem behandelen als ik zelf mee ben. Gebeurtenissen zoals deze week zijn dan helemaal niet in ons voordeel.

Hoe er wordt omgegaan met veel mensen met buitenlandse roots zorgt ergens ook gewoon voor die radicalisering. Het praat het niet goed, integendeel, niets praat zulke aanvallen goed. Maar als we als maatschappij zo blijven verder doen gaat het er niet op verbeteren imo. Waarmee ik niet wil zeggen dat we onze westerse waarden en gewoonten moeten laten varen. Ik ben ook van het principe aanpassen ed.
Maar ergens niet binnen mogen, elke keer tassen leeg maken, niet bediend worden id winkel heeft in mijn ogen bitter weinig te maken met niet willen aanpassen. En toch zijn het zaken waar veel 'vreemden' mee te maken krijgen.
Gebruikersavatar
Door Sher
#3055201
Anne in Duitsland schreef: Maar zulke plekken zijn er toch allang? Meer dan een zelfs? Het halve Midden-Oosten en delen van Azië staan tot hun beschikking als ze in een islamitische staat willen wonen. Maar daar gaat het dus niet om, blijkbaar. Blijkbaar moet de islam wereldwijd overheersend worden. Desnoods met geweld.
Welnee, je hebt toch wel gezien dat wat deze mensen willen heel anders is dan wat andere mensen willen. Er is geen land ter wereld waar dit soort mensen een meerderheid vormen.
in Syrië vechten ze het nu al een paar jaar, in Pakistan hebben ze een een school aangevallen. Denk je dat de mensen daar dol op ze zijn? Ze willen wel heel graag dat de hele wereld het met ze eens is, maar tot nu toe kunnen ze nog nergens echt helemaal zo leven als zij zouden willen.
Ze zullen wel heel blij zijn, als jij zo denkt. Hoe groter hun groep is, hoe banger jij immers zult zijn en ze willen graag dat je bang bent.  :-\
Door Laura2004
#3055208
Sieglinde schreef: Ja half Algerijn, een atheïst.

Het is echt waanzinnig hoe mensen hem behandelen, en hoe anders ze hem behandelen als ik zelf mee ben. Gebeurtenissen zoals deze week zijn dan helemaal niet in ons voordeel.

Hoe er wordt omgegaan met veel mensen met buitenlandse roots zorgt ergens ook gewoon voor die radicalisering. Het praat het niet goed, integendeel, niets praat zulke aanvallen goed. Maar als we als maatschappij zo blijven verder doen gaat het er niet op verbeteren imo. Waarmee ik niet wil zeggen dat we onze westerse waarden en gewoonten moeten laten varen. Ik ben ook van het principe aanpassen ed.
Maar ergens niet binnen mogen, elke keer tassen leeg maken, niet bediend worden id winkel heeft in mijn ogen bitter weinig te maken met niet willen aanpassen. En toch zijn het zaken waar veel 'vreemden' mee te maken krijgen.
Dat herken ik wel ja, ik werd door beide kanten 'gediscrimineerd', door Nederlanders, maar ook door moslims en moslima's bij mij in de wijk, omdat ik een Nederlandse vriend had, er is door een groep moslima's zelfs een keer naar mij gespuugd.  En ook een keer door een groep neo-nazi's belaagd..
Ook wel grappige dingen,  dat ik ergens een likeurtje kreeg en de ober mij zachtjes waarschuwde, omdat er alcohol in zatAfbeelding
Door Sieglinde
#3055209
Laura2004 schreef: Dat herken ik wel ja, ik werd door beide kanten 'gediscrimineerd', door Nederlanders, maar ook door moslims en moslima's bij mij in de wijk, omdat ik een Nederlandse vriend had, er is door een groep moslima's zelfs een keer naar mij gespuugd.  En ook een keer door een groep neo-nazi's belaagd..
Ook wel grappige dingen,  dat ik ergens een likeurtje kreeg en de ober mij zachtjes waarschuwde, omdat er alcohol in zatAfbeelding
Ja manlief op zijn vorig werk ook. Daar werkten allemaal Turken en die waren heel erg verontwaardigd dat hij geen turks/ arabisch spreekt ;D.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3055357
Ik heb het precies andersom... Ik zie er 'Westers' uit, maar kom uit Griekenland.
Als mensen dan zulke dingen roepen als: "Alle buitenlanders moeten ophoepelen" of "Altijd weer die allochtonen", stel ik me voor: "Aangenaam, ik ben Lizetta, 1e generatie allochtoon". Vaak weten ze dan van schaamte niet waar ze het moeten zoeken.
Maar het geeft wel weer dat de integratie echt minder ver is dan veel mensen denken/geloven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door