Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3054400
En toch, zodra in Syrië en elders in het Midden-Oosten de boel uit de hand liep vorig jaar, werd er - ook door de lokale bevolking - bijna geëist dat Amerika en/of het Westen zouden ingrijpen. En toen dat niet gebeurde, voelde 'men' zich daar in de steek gelaten. Damned if you do...
Heb ook wel gelezen dat er met zulke beelden enorm gemanipuleerd wordt door westerse media (volgens mij in het boek het zijn net mensen van luyendijk). Dat het feitelijk niet extreem vol staat maar ze het zo weten te filmen dat het wel zo lijkt.
Wanneer er hier een grote groep op het malieveld gaat demonstreren kan je dat ook er zo uit laten zien alsof heel Nederland wil wat zij daar op het malieveld roepen. Dan ziet het er heel massaal uit op tv terwijl het wellicht alleen op het malieveld is en de rest van Nederland dat helemaal niet zo voelt.
Door Anne in Zweden
#3054408
[quote="dinky89"]
Heb ook wel gelezen dat er met zulke beelden enorm gemanipuleerd wordt door westerse media (volgens mij in het boek het zijn net mensen van luyendijk). Dat het feitelijk niet extreem vol staat maar ze het zo weten te filmen dat het wel zo lijkt.
Wanneer er hier een grote groep op het malieveld gaat demonstreren kan je dat ook er zo uit laten zien alsof heel Nederland wil wat zij daar op het malieveld roepen. Dan ziet het er heel massaal uit op tv terwijl het wellicht alleen op het malieveld is en de rest van Nederland dat helemaal niet zo voelt.
[/quote]

Tja, zoiets weet je nooit zeker. Dan denk ik aan het verhaal van de in Rusland vermoorde journaliste Anna Politkovskaja. De tegenstanders van Poetin riepen dat hij opdracht had gegeven tot haar liquidatie. De voorstanders van Poetin riepen dat Poetins tegenstanders haar hadden vermoord om Poetin in een kwaad daglicht te stellen. Feit is dat informatie gemanipuleerd wordt. Maar alleen door de westerse media? Lijkt me sterk.
Door Laura2004
#3054411
En ook joodse extremisten, maar dat is iets dat in Nederland en de VS eigenlijk niet gezegd mag/kan worden, want dan ben je antisemiet.
Door Anne in Zweden
#3054415
[quote="Laura2004"]
http://nos.nl/artikel/147965-levenslang ... sarts.html

Toch zijn er ook christelijke extremisten die gestoorde dingen doen. Het is een minderheid maar ze zijn er wel.
[/quote]

Ja, uiteraard. Maar dan heb je het eigenlijk over mensen die ergens zwaar op tegen zijn (abortus) en het recht in eigen hand nemen. De abortusarts werd niet vermoord omdat hij in een andere god geloofde dan degenen die hem doodden (de kans is zelfs groot dat hij hetzelfde geloof had als zij!), maar omdat hij iets deed waar die christelijke extremisten het absoluut niet mee eens zijn, namelijk ongeboren kinderen doden. In het geval van moslimextremisme gaat het erom dat men denkt de plicht te hebben andersgelovigen te vermoorden. En zeker de plicht om mensen die hun profeet beledigen te vermoorden. Bij mijn weten is er in de huidige tijd nog nooit door de christelijke kerk opgeroepen iemand te vermoorden omdat hij de christelijke God in woord of beeld beledigde. Iemand die dat doet, wordt voor de rechtbank gesleept, desnoods door de kerk als instituut, maar je ziet nooit grote menigtes met krijsende christenen die de dood van een cartoonist of schrijver verlangen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3054419
[quote="Laura2004"]
http://nos.nl/artikel/147965-levenslang ... sarts.html

Toch zijn er ook christelijke extremisten die gestoorde dingen doen. Het is een minderheid maar ze zijn er wel.
[/quote]

Precies.
Het maakt mij echt geen bal uit of een extremist een Moslim is, een Christen, een Jood of een Atheist.
Zodra er geweld of dreiging aan te pas komt mogen ze dat wat mij betreft hard aanpakken.

[quote="Anne in Duitsland"]
Ja, uiteraard. Maar dan heb je het eigenlijk over mensen die ergens zwaar op tegen zijn (abortus) en het recht in eigen hand nemen. De abortusarts werd niet vermoord omdat hij in een andere god geloofde dan degenen die hem doodden (de kans is zelfs groot dat hij hetzelfde geloof had als zij!), maar omdat hij iets deed waar die christelijke extremisten het absoluut niet mee eens zijn, namelijk ongeboren kinderen doden. In het geval van moslimextremisme gaat het erom dat men denkt de plicht te hebben andersgelovigen te vermoorden. En zeker de plicht om mensen die hun profeet beledigen te vermoorden. Bij mijn weten is er in de huidige tijd nog nooit door de christelijke kerk opgeroepen iemand te vermoorden omdat hij de christelijke God in woord of beeld beledigde. Iemand die dat doet, wordt voor de rechtbank gesleept, desnoods door de kerk als instituut, maar je ziet nooit grote menigtes met krijsende christenen die de dood van een cartoonist of schrijver verlangen.
[/quote]

Nu niet meer, maar vroeger was dat anders vrees ik. Als je als vrouw geloofde in de kracht van kruiden was je een heks. De Bijbel staat verder ook vol met verhalen waarbij men niet altijd vrolijk en vriendelijk was tegen elkaar.
Door Anne in Zweden
#3054422
[quote="Hope"]
Precies.
Het maakt mij echt geen bal uit of een extremist een Moslim is, een Christen, een Jood of een Atheist.
Zodra er geweld of dreiging aan te pas komt mogen ze dat wat mij betreft hard aanpakken.

Nu niet meer, maar vroeger was dat anders vrees ik. Als je als vrouw geloofde in de kracht van kruiden was je een heks. De Bijbel staat verder ook vol met verhalen waarbij men niet altijd vrolijk en vriendelijk was tegen elkaar.
[/quote]

Ja, maar daar gaat het nu toch niet om, in 2015? De wereld heeft toch niet stilgestaan ondertussen? Behalve dan voor het type moslimextremist dat verantwoordelijk is voor massamoorden zoals nu in Parijs?
Door Laura2004
#3054424
[quote="Anne in Duitsland"]
Ja, uiteraard. Maar dan heb je het eigenlijk over mensen die ergens zwaar op tegen zijn (abortus) en het recht in eigen hand nemen. De abortusarts werd niet vermoord omdat hij in een andere god geloofde dan degenen die hem doodden (de kans is zelfs groot dat hij hetzelfde geloof had als zij!), maar omdat hij iets deed waar die christelijke extremisten het absoluut niet mee eens zijn, namelijk ongeboren kinderen doden. In het geval van moslimextremisme gaat het erom dat men denkt de plicht te hebben andersgelovigen te vermoorden. En zeker de plicht om mensen die hun profeet beledigen te vermoorden. Bij mijn weten is er in de huidige tijd nog nooit door de christelijke kerk opgeroepen iemand te vermoorden omdat hij de christelijke God in woord of beeld beledigde. Iemand die dat doet, wordt voor de rechtbank gesleept, desnoods door de kerk als instituut, maar je ziet nooit grote menigtes met krijsende christenen die de dood van een cartoonist of schrijver verlangen.
[/quote]
Ik vind beide vormen van geweld even gevaarlijk, het gaat erom dat de arts zich niet aan de regels houdt van het christelijke geloof, zoals wij ons hier niet aan de regels houden van de islam. Het ene komt alleen wat minder voor dan het andere,  mede omdat mensen in van origine christelijke landen steeds minder gelovig zijn en daardoor vaak iets rationeler zijn gaan denken. 
Hier in Spanje zijn in mijn ogen heel veel christelijke extremisten die mij door behulp van de politiek vrijheden willen afnemen.  Ze vermoorden mij niet, maar tasten wel mijn vrijheden aan. Vind ik ook een bedreiging,  alleen wat subtieler.
Door Anne in Zweden
#3054441
Hier staan mooie dingen tussen:

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... wings.html


@Laura: ik vind het geweld in het geval van die abortusarts wel minder gevaarlijk (voor mij/ons, bedoel ik), omdat dat gericht is op de daden van één persoon, en wel een persoon die - in de ogen van de christelijke extremisten - een moordenaar is. In het geval van moslimextremisme is het geweld zonder aanziens des persoons gericht op grote groepen onschuldige mensen (mensen die, als we er per se de westerse invallen in het Midden-Oosten bij zouden willen betrekken, het misschien wel helemaal niet eens waren met die invallen), puur en alleen omdat ze het verkeerde geloof (= iets anders dan de islam) aanhangen, of omdat ze tekeningetjes maken van de profeet, of zich anderszins negatief uitlaten over de islam. Die christelijke extremisten die de abortusarts vermoordden hebben geen vliegtuig vol onschuldige mensen de lucht in gestuurd om dat op zijn kliniek te laten neerstorten, of de trein laten exploderen die hij nam om naar zijn werk te komen. En begrijp me nou niet verkeerd, ik keur de moord op de abortusarts (of welke gewelddaden door christelijke extremisten dan ook) niet goed, maar ik vind het van een andere categorie dan de massale vernietiging van een groep mensen omdat die een ander geloof aanhangen.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 08 jan 2015, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juul
#3054443
[quote="Laura2004"]
Ik vind beide vormen van geweld even gevaarlijk, het gaat erom dat de arts zich niet aan de regels houdt van het christelijke geloof, zoals wij ons hier niet aan de regels houden van de islam. Het ene komt alleen wat minder voor dan het andere,  mede omdat mensen in van origine christelijke landen steeds minder gelovig zijn en daardoor vaak iets rationeler zijn gaan denken. 
Hier in Spanje zijn in mijn ogen heel veel christelijke extremisten die mij door behulp van de politiek vrijheden willen afnemen.  Ze vermoorden mij niet, maar tasten wel mijn vrijheden aan. Vind ik ook een bedreiging,  alleen wat subtieler.
[/quote]

Okee. Het feit blijft dat moslim-extremisten wel de extremisten onder de extremisten zijn.
En daar niet diep of anderszins over nadenken en ook niet subtiel mee omgaan, maar gewoon zoveel mogelijk slachtoffers maken, het liefst op een manier die ook nog zoveel mogelijk angst zaait.
Er zit een gigantische discrepantie in de manier waarop wij westerlingen tegen dingen aankijken en dit probleem van wederzijds onbegrip aanpakken en de manier waarop moslim-extremisten dat doen.
Door Juul
#3054444
[quote="Anne in Duitsland"]
Hier staan mooie dingen tussen:

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... wings.html


@Laura: ik vind het geweld in het geval van die abortusarts wel minder gevaarlijk (voor mij/ons, bedoel ik), omdat dat gericht is op de daden van één persoon, en wel een persoon die - in de ogen van de christelijke extremisten - een moordenaar is. In het geval van moslimextremisme is het geweld zonder aanziens des persoons gericht op grote groepen onschuldige mensen (mensen die, als we er per se de westerse invallen in het Midden-Oosten bij zouden willen betrekken, het misschien wel helemaal niet eens waren met die invallen), puur en alleen omdat ze het verkeerde geloof (= iets anders dan de islam) aanhangen, of omdat ze tekeningetjes maken van de profeet, of zich anderszins negatief uitlaten over de islam. Die christelijke extremisten die de abortusarts vermoordden hebben geen vliegtuig de lucht in gestuurd om dat op zijn kliniek te laten neerstorten, of de trein laten exploderen die hij nam om naar zijn werk te komen. En begrijp me nou niet verkeerd, ik keur de moord op de abortusarts (of welke gewelddaden door christelijke extremisten dan ook) niet goed, maar ik vind het van een andere categorie dan de massale vernietiging van een groep mensen omdat die een ander geloof aanhangen.
[/quote]

+1
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3054445
[quote="Anne in Duitsland"]
Ja, maar daar gaat het nu toch niet om, in 2015? De wereld heeft toch niet stilgestaan ondertussen? Behalve dan voor het type moslimextremist dat verantwoordelijk is voor massamoorden zoals nu in Parijs?
[/quote]
ja eens.... terug kijken heeft nu toch geen nut.... leven in t hier en nu...en ja ook 'blanken' kunnen er wat van.. maar vergis je niet dat dit groepen zijn die voor niks en niemand bang en die blijven net zolang doorgaan met hun verknipte gedacht gang en daden..
en nee we moeten niet alle moslims over 1 kam scheren...of wat dan ook...
feit ligt er dat die mensen tot het uiterste gaan, zelfmoord dmv door gebouwen heen vliegen, zich opblazen ed. dat doet hun niks...
zieke geesten...
ieder leest de bijbel of koran of weet ik veel wat op zijn eigen manier.... ze geven hun eigen draai eraan...dat vind ik het gevaarlijke van geloven...wat geloof je?

[quote="Juul"]
Okee. Het feit blijft dat moslim-extremisten wel de extremisten onder de extremisten zijn.
En daar niet diep of anderszins over nadenken en ook niet subtiel mee omgaan, maar gewoon zoveel mogelijk slachtoffers maken, het liefst op een manier die ook nog zoveel mogelijk angst zaait.
Er zit een gigantische discrepantie in de manier waarop wij westerlingen tegen dingen aankijken en dit probleem van wederzijds onbegrip aanpakken en de manier waarop moslim-extremisten dat doen.


[/quote]
yep
Door Anne in Zweden
#3054449
[quote="Laura2004"]
Ik vind beide vormen van geweld even gevaarlijk, het gaat erom dat de arts zich niet aan de regels houdt van het christelijke geloof, zoals wij ons hier niet aan de regels houden van de islam. Het ene komt alleen wat minder voor dan het andere,  mede omdat mensen in van origine christelijke landen steeds minder gelovig zijn en daardoor vaak iets rationeler zijn gaan denken. 
Hier in Spanje zijn in mijn ogen heel veel christelijke extremisten die mij door behulp van de politiek vrijheden willen afnemen.  Ze vermoorden mij niet, maar tasten wel mijn vrijheden aan. Vind ik ook een bedreiging,  alleen wat subtieler.
[/quote]

Ik vrees dat dit in het niets valt bij het gebrek aan vrijheden dat je (zeker als vrouw) zou ervaren als moslimextremisten hun zin kregen.
Door Laura2004
#3054450
Dat snap ik Anne, dat ben ik met je eens,  ik voel me persoonlijk ook meer bedreigd door dit soort moslimextremisten dan door zo'n Amerikaanse nutcase.

Maar ik ben het absoluut niet eens met het feit dat religie in essentie goed is en dat er een groep mensen misbruik van maakt. Religie is iets irrationeels dat mensen niet stimuleert tot zelf nadenken, maar juist stimuleert tot het domweg opvolgen van teksten die heel erg lang geleden geschreven zijn en dat kan gevaarlijk zijn.
Door Laura2004
#3054451
[quote="Juul"]
Okee. Het feit blijft dat moslim-extremisten wel de extremisten onder de extremisten zijn.
En daar niet diep of anderszins over nadenken en ook niet subtiel mee omgaan, maar gewoon zoveel mogelijk slachtoffers maken, het liefst op een manier die ook nog zoveel mogelijk angst zaait.
Er zit een gigantische discrepantie in de manier waarop wij westerlingen tegen dingen aankijken en dit probleem van wederzijds onbegrip aanpakken en de manier waarop moslim-extremisten dat doen.
[/quote]
Ben ik helemaal met jou eens
Vooral met de eerste zin, ik moet de eerste gematigde praktiserende moslim nog ontmoeten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door