Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Urs
#3054394
Het probleem met Kees is dat ik met hem niet match, en daardoor zijn er trekjes ontstaan of die waren er al waren waardoor ik hem absoluut niet vertrouw. Niet met mij ook niet met kinderen en ook niet met vreemden. Bij enige druk om hem iets te laten doen vind Kees dat hij zijn lip mag optrekken en mag grommen naar mij , zet ik door met wat ik van hem vraag dan pakt hij mij. En dat vind ik eng.

Van de week heeft hij bij een bezoeker in de kuit gesnapt. En hij is nu zover dat als ik zijn benche deurtje dicht wil doen hij boos word. Met mijn man gaat het wel goed met Kees. Zijn werk op de boerderij doet hij prima en verder heeft hij heel wat eigenaardigheden waar prima mee om te gaan zijn. Hij is ook lief, leuk en grappig en stout. Sloopt en maakt deuren open. Hij spreekt prima de hondentaal.

Om te voorkomen dat het escaleert dat er een kind word gebeten moet hij weg.

De beste optie voor Kees is om opgevangen te worden, zijn probleem aangepakt wordt, (angst agressie? onzekerheid, bang?)  en van daaruit herplaatst te worden.

Dat is in het kort het probleem.

Kees is hier ook als herplaatser gekomen, hij is opgegroeid in een groeiend gezin die met 3 kleine kinderen geen tijd meer voor hem hadden en niks meer met hem deden, door de stress woog hij nog maar 13 kg toen hij in de opvang kwam.

Het voelt als falen , maar ik zie geen andere oplossing.
#3054403
Tja, wanneer je een hond niet kan vertrouwen lijkt mij dat zeer ingrijpend in je leven. Helemaal met kleine kinderen in het spel.
Het feit dat het met je man wel goed gaat laat zien dat het grootste probleem zit in (wederzijds) vertrouwen.
Hij zal jouw onzekerheid ook aanvoelen (die ik heel begrijpelijk vind als ik het lees) en daar 'misbruik' van maken.
Ik vind dat zeker niet falen!

Hopelijk vind hij een fijn nieuwe huisje waar hij een nieuwe frisse start mag maken en de rest van zijn leven wonen
:bigarmhug:
#3054412
Ik zou denken aan Yvette, duidelijk dat er gedragsmatig iets niet goed gaat. Er zal een goed plaatsingsadvies moeten komen. Met de kinderen kun je geen risico nemen dus wellicht als hij niet met je man kan werken in huis een grotere Kamer ren waarin jou man hem doet om risico uit te sluiten.
#3054430
kira schreef: Ik zou denken aan Yvette, duidelijk dat er gedragsmatig iets niet goed gaat. Er zal een goed plaatsingsadvies moeten komen. Met de kinderen kun je geen risico nemen dus wellicht als hij niet met je man kan werken in huis een grotere Kamer ren waarin jou man hem doet om risico uit te sluiten.
Er is al contact met Yvette, Kees woont niet in huis maar op de voordeel. In de bijkeuken is geen optie want hij sloopt de traphekjes en deuren . Op de voordeel kan hij de deuren niet meer open krijgen.
#3054518
Ik begrijp hoe je je voelt, maar zulke dingen gebeuren gewoon. We zijn allemaal individuen en soms matcht het gewoon niet.
Als Kees straks zijn juiste plekje gevonden heeft, wordt het allemaal een stuk gemakkelijker en kun je er vrede mee hebben.
Sterkte!  :-*
#3054533
Urs schreef: Kees is vandaag een dag naar degene die hem heeft opgevangen. Hij laat daar weer zien zoals hij daar was en waarom wij voor hem gevallen zijn . Het is duidelijk dat Kees en ik niet matchen.
Ik denk dat het voor jou en Kees een heel fijn idee is dat hij daar zijn oude vertrouwde zelf is. Hiervandaan kan hij op zoek naar zijn gouden plekje.
Onthoud: het is geen falen, als jij met angst en beven je eigen hond benaderd dan is dat heel sneu voor alle partijen! En de keuze om dan te herplaatsen is geen makkelijke en verdient respect!
#3055027
We hebben een oplossing voor Kees, via Alert gaat hij in heropvoeding en begeleiding bij een border collie liefhebber/ kenner, van daaruit wordt hij dan ook herplaatst.

We zijn opgelucht.

Allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken en de lieve woorden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door