Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3053775
Sher schreef: Misschien hadden wij hier dan de verkeerde politieman?  :-\
Ik vind het wel nog steeds een vervelende situatie en ik ben niet de enige. Op het moment dat het speelde werd "het baasje" bijna gelyncht. Daarna heb ik er niets meer van gehoord. Misschien heeft hij iets geleerd, want hij heeft dus wel een indringend gesprek gehad met politie en dierenambulance. Die hebben geloof ik wel een uur bij hem in huis gezeten, terwijl ik buiten zijn hond stond te knuffelen.  :-\
Geen idee. Maar bij ons werden er meerdere meldingen gedaan via 144. Toen is de LID langs geweest daar op gesprek, en zijn alle getuigenverklaringen opgeschreven door de politie en ondertekend door de getuigen. Dat is toen verder door de officier van justitie afgehandeld.
Gebruikersavatar
Door Sher
#3053779
beginnertje schreef: Geen idee. Maar bij ons werden er meerdere meldingen gedaan via 144. Toen is de LID langs geweest daar op gesprek, en zijn alle getuigenverklaringen opgeschreven door de politie en ondertekend door de getuigen. Dat is toen verder door de officier van justitie afgehandeld.
Ik denk dat het verschil is, dat hier nooit eerder meldingen zijn gedaan. Ik kan ook geen melding doen, want ik heb echt verder nooit iets gezien.
Het voelt wel heel vervelend dat er een hond vlakbij misschien slecht behandeld wordt en dat je er niets aan (kunt) doen. Als ik ooit eens wat zie, ben ik in ieder geval wel van plan om daar direct melding van te maken.
Door Parelridder
#3054222
*Marga* schreef: Net gehoord dat een moeder daar al op de dieren moest passen omdat ze in de bak zat, en het schijnt dat er veel huisdieren zijn en dat er meerdere hebben gezien dat ze de hond schopt.

Dus mijn dochter houdt het in de gaten en zeker gaat ze het filmen mocht het nog eens gebeuren en ze gaat het tegen die moeder zeggen , lijkt mij niet zo best als dat kind daar over de vloer komt..
Een schoolplein is volgens mij geen openbaar terrein: het is onderdeel van de school en ik mag er niet komen als ik er niets te zoeken heb.

Misschien vinden sommigen het erg 'soft', maar ik zou n.a.v. het getuige zijn van één incident, bij iemand die je vaker zult aantreffen op het schoolplein, een één-op-één gesprek met de eigenaar op een ontspannen moment prevaleren boven het onmiddellijk doen van aangifte en maken van video-opnames. Vragen hoe het gaat (het moet iemand erg boven het hoofd groeien voor je zodanig de zelfcontrole verliest op een schoolplein..) en benoemen dat je geschrokken bent en je zorgen maakt. Als het vaker gebeurt of haar reactie je zorgen baart aangifte doen. Ik zou zelf niet mijn kind opnames laten maken. Niet alleen omdat ik een andere route zou verkiezen en haar omwille van veiligheid zoiets niet zou willen vragen/toestaan, maar ook i.v.m. de positie waarin je daarmee onbedoeld kind(eren) van die mevrouw brengt.
Wel een erg lastige situatie!! Hopelijk blijkt het een incident of komt er verandering in!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3054251
Parelridder schreef: Een schoolplein is volgens mij geen openbaar terrein: het is onderdeel van de school en ik mag er niet komen als ik er niets te zoeken heb.

Misschien vinden sommigen het erg 'soft', maar ik zou n.a.v. het getuige zijn van één incident, bij iemand die je vaker zult aantreffen op het schoolplein, een één-op-één gesprek met de eigenaar op een ontspannen moment prevaleren boven het onmiddellijk doen van aangifte en maken van video-opnames. Vragen hoe het gaat (het moet iemand erg boven het hoofd groeien voor je zodanig de zelfcontrole verliest op een schoolplein..) en benoemen dat je geschrokken bent en je zorgen maakt. Als het vaker gebeurt of haar reactie je zorgen baart aangifte doen. Ik zou zelf niet mijn kind opnames laten maken. Niet alleen omdat ik een andere route zou verkiezen en haar omwille van veiligheid zoiets niet zou willen vragen/toestaan, maar ook i.v.m. de positie waarin je daarmee onbedoeld kind(eren) van die mevrouw brengt.
Wel een erg lastige situatie!! Hopelijk blijkt het een incident of komt er verandering in!
+1!
Door Juul
#3054364
Parelridder schreef: Een schoolplein is volgens mij geen openbaar terrein: het is onderdeel van de school en ik mag er niet komen als ik er niets te zoeken heb.

Misschien vinden sommigen het erg 'soft', maar ik zou n.a.v. het getuige zijn van één incident, bij iemand die je vaker zult aantreffen op het schoolplein, een één-op-één gesprek met de eigenaar op een ontspannen moment prevaleren boven het onmiddellijk doen van aangifte en maken van video-opnames. Vragen hoe het gaat (het moet iemand erg boven het hoofd groeien voor je zodanig de zelfcontrole verliest op een schoolplein..) en benoemen dat je geschrokken bent en je zorgen maakt. Als het vaker gebeurt of haar reactie je zorgen baart aangifte doen. Ik zou zelf niet mijn kind opnames laten maken. Niet alleen omdat ik een andere route zou verkiezen en haar omwille van veiligheid zoiets niet zou willen vragen/toestaan, maar ook i.v.m. de positie waarin je daarmee onbedoeld kind(eren) van die mevrouw brengt.
Wel een erg lastige situatie!! Hopelijk blijkt het een incident of komt er verandering in!
Helemaal mee eens.
Door Laura2004
#3054437
Parelridder schreef: Een schoolplein is volgens mij geen openbaar terrein: het is onderdeel van de school en ik mag er niet komen als ik er niets te zoeken heb.

Misschien vinden sommigen het erg 'soft', maar ik zou n.a.v. het getuige zijn van één incident, bij iemand die je vaker zult aantreffen op het schoolplein, een één-op-één gesprek met de eigenaar op een ontspannen moment prevaleren boven het onmiddellijk doen van aangifte en maken van video-opnames. Vragen hoe het gaat (het moet iemand erg boven het hoofd groeien voor je zodanig de zelfcontrole verliest op een schoolplein..) en benoemen dat je geschrokken bent en je zorgen maakt. Als het vaker gebeurt of haar reactie je zorgen baart aangifte doen. Ik zou zelf niet mijn kind opnames laten maken. Niet alleen omdat ik een andere route zou verkiezen en haar omwille van veiligheid zoiets niet zou willen vragen/toestaan, maar ook i.v.m. de positie waarin je daarmee onbedoeld kind(eren) van die mevrouw brengt.
Wel een erg lastige situatie!! Hopelijk blijkt het een incident of komt er verandering in!
Helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3054580
[quote="Parelridder"]
Een schoolplein is volgens mij geen openbaar terrein: het is onderdeel van de school en ik mag er niet komen als ik er niets te zoeken heb.

Als het een openbare school is,dan mag iedereen daar komen,ook als je geen kind op school daar hebt,of een kind van een andere daar moet ophalen!

Als een vreemde een broodje op een bankje op het schoolplein wil eten,mag dat gewoon!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door